SiggyT Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Har nettopp satt sammen en ny PC til sønnen min med følgende hovedkomponenter: Asrock K7VT6 socket A HK Amd Athlon XP2400+ CPU 512 MB PC2700 DDR SDRAM 120GB HD Alt ser bra ut i BIOS og jeg kan ikke se at noe skulle være feil. For å installere WinXP må jeg gå veien om Win98se fordi XP installasjons CD'en min støttes ikke av DOS. Problemet er bare at jeg kommer ikke lenger enn et par minutter ut i installasjonen av Win98se før det henger. Siste meldingen på skjermen er: "copying files needed for windows setup" , så henger den... Har testet CD'en i en annen PC og der stopper det ikke opp så det er ikke noe galt med den. Har også prøvd med en annen HD, andre IDE kabler, flyttet RAM'en over i et annet spor, byttet CDROM-leser, men ingen ting hjelper. Har sikkert brukt denne Win98 CD'en til å installere OS med 30-40 ganger og har aldri vært borti dette problemet før. Har også gått gjennom alle settingene i BIOS for å se om det kan være noe der som skulle tilsi at det stopper opp, men kan ikke finne noe som ser galt ut... Begynner å spekulere på om det kan være noe galt med det nye HK'et, men hva i all verden skulle nå det være? Håper noen kan komme med noen gode forslag fordi jeg har en 12-åring her som begynner å bli vel utålmodig på om ikke jeg snart er ferdig med den nye PC'en hans... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hva mener du egentlig med at XP-cd'n ikke støttes av DOS? Eneste jeg kan tenke meg som kan være et "problem" er lyd og LAN. Prøv å disable dem i bios og heller innstaller når du er ferdig. Men det her er vel feilpostet? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Feilpostet. Dette er forumet for programmering i Windows. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg