toget Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Har bygd ny pc til jul, og så spilte jeg Half life 2 istad, plutselig kobla maskina helt ut. Nå ser jeg at det er strøm i hovedkortet, for LAN-lampa lyser, kan det være at 6600GT kortet ble klokket for langt? Trodde jeg hadde funnet en stabil verdi, 570 i core, 1150 mem. Har ikke hatt noe problemer med den settingen. Eller er det cpu? Det blir bestilling imorgen hvertfall... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hmm, tror du skal omdefinere den feilmeldinga din litt.... Gjerne også hva du har gjort med pcen i det siste. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 muligens stømforsyning, gi oss spesifikasjonene dine... Lenke til kommentar
toget Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) ok enig, ble litt stress... Intel 3.2Ghz MSI 925XE NEO (det er temperaturalarm på HK som står på, for vifte + cpu) Zalman vifte Sata disk HITACHI 160gb Corsair value 1gb ram Har klokket cpu med 5%, og da har jeg hatt den helt fint helt oppe til 3.6 satbilt. Men klokket den ned igjen, bruker overklokkingsprog. til MSI, som ligger i biosen. Tror ikke det er psu, sålenge det lyser en lampe i HK. Tror heller på skjermkortet, siden MSI har alarm for temperaturer? ...hufff.. sånt er hat ja:) Endret 28. desember 2004 av toget Lenke til kommentar
toget Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Har en Athlon pc, med 360watt AOPEN psu ved siden her, kan jo prøve psu fra den da imorgen, hvis dere tror det kan være grunnen? I ny'pcn så er det en psu fra ASPIRE 400watt, beklager at jeg ikke nevnte det.. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 da min strømforsyning kortslutta (sa kaputt), starta pc'en til og med opp i et brøkdel av et sekund, og så slukna den igjen. den kan være ødelagt, men fremdeles gi bittelittegranne strøm... Lenke til kommentar
toget Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Bra ADT, skal sjekke den imorgen, eller nå tror jeg:) , for når du nevner det, så har den faktisk kutta noen ganger når jeg tenker meg om, men da har jeg bare rørt litt på kabelen, så har den starta igjen, mulig det blir bytur imorgen da, for jeg bør vel ha en psu med mer gamp enn 360watt? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 njæ... burde jo holde om det er kvalitet, du har jo ikke et monster av en PC... personlig har jeg Aspire 500W, og mistenker det er litt overkill... Lenke til kommentar
toget Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Nei det er ikke noe monster, men jeg ble imponert over 6600GT kortet, har vært ATI-fan siden 8500-serien, men nå har nvidia kommet med et kort til 2000,- som virkelig leverer varene. MSI hovekortet virket utrolig bra, men du skal få høre hva som er galt når jeg finner ut av det, tar det imorgen, karsk her nå så... Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) 6600gt er et veldig godt alternativ med pris i betraktning ja, sammen med 6800le... gleder meg til å finne ut feilen ja Endret 28. desember 2004 av ADT Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Å ha høy V- styrke på skjermkortet over lengere tid er sjelden særlig lurt, så jeg tipper du har svidd det... Lenke til kommentar
Klingon Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 umm...hvorfor hiver du ikke bare i et eller anna gammalt pci/agp skjermkort du har liggende. evt. låne av kompis/skru ut av anna pc. Så får du sjekka en gang for alle om det er det som er busta eller ikke. Eliminasjons troubleshooting fungerer alltid. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Eventuelt hive 6600 kortet inn i en annen maskin for aa se om det fungerer der. ...Naa er jeg ikke inni noe overklokking, men kan det ha noe med at maskinen er overklokket for mye? At den ikke vil starte opp, kanskje resete bios osv...Vel ikke vet jeg :-/ Frankie Singapore Lenke til kommentar
toget Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Satte på en annen psu på 360watt, da startet maskina i et halvt sekund, den andre psu'en startet ikke opp den andre maskina i det hele tatt... Satte 360w inn i gamlemaskina, og den starter. Virker som det er et psu problem da? Men trodde ay 360w skulle holde til å starte nymaskina? Lenke til kommentar
toget Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Skjermkortet var det ikke feil med og prøvde en 650watt psu nå, fortsatt vil den ikke starte. Tror HK er død jeg. Den 400watt psu som skulle drive ny-pc'n er helt død, den ville ikke starte gamlemaskina i det hele tatt, så den har vel tatt livet av HK tenker jeg.. Endret 28. desember 2004 av toget Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Skjermkortet var det ikke feil med og prøvde en 650watt psu nå, fortsatt vil den ikke starte. Tror HK er død jeg. Den 400watt psu som skulle drive ny-pc'n er helt død, den ville ikke starte gamlemaskina i det hele tatt, så den har vel tatt livet av HK tenker jeg.. Hmm.. huff nå har du vært uheldig.. Kan se slik ut ja..at HK døde pga. sviktende PSU.. Hadde ett liknende problem med ett helt annet oppsett, men da var det problem med kompatibilitet mellom CPU (Prescott) og HK (i865G - Aopen). Selv om det iflg. specs skulle takle Prescott klarte ikke HK å drive CPU'n. Det luktet svidd..ekstrem varme på Aux..og tilslutt slo systemet seg av midt under ett spill.. Kun LED lyste og viftene gjorde ett lite "rykk" ved power-on, men heldigvis døde hverken PSU (Chieftec 240W) eller andre komponenter. Fikk en nyere modell av HK tilbake, men byttet ut Prescott'n med en NW for sikkerhets skyld.. Funker bra nå... Edit: Den nye modellen av HK hadde heller ingen mulighet for PCI/AGP-lock="do-not-clock-me" Så tydeligvis hadde Aopen hatt problem med dette chipset'et ja.. Endret 28. desember 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hvorfor tror du egentlig at noe er dødt? første du bør gjøre er å ressette bios, så prøve deg fram med ta ut ram, sette den inn i en annen port osv... har nesten vanskelig for å tro at noe er ødelagt allerede, selv om du har overklokka, skal du være veldig uheldig om ting tar kvelden så fort. At strømforsyninga har tatt knekken på hk er heller ikke akkurat det første jeg hadde feilsøkt, det skjer heller veldig sjelden, og da må du ha hatt maks uflaks. det kan likegodt være en bagatell som gjør at den ikke starter opp igjen, problemet er bare å finne feilen... Lenke til kommentar
toget Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Ok, poenget at pc'en kjørte helt normalt frem til den stoppet. Men skal teste imorgen, ta ut ram ++ Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Hadde et MSI k8n neo2 kort som tok kveld for noen måneder siden. Var litt av den samme problemstillingen. Først døde alt, fikk ikke liv i det hele tatt. Bytta da psu, og men den smalt så fort jeg starta opp pcen. Skjermkortet mitt og alt annet funket helt fint på et annet hovedkort. Så konklusjonen ble at hovedkortet hadde tatt livet av 2 psuer og seg selv..... Dette var 2 dager etter at jeg hadde fått det. Fikk ny psu og hk og etter det har det ikke vært noen som helst problemer. For meg så kan det virke som om det er hovedkortet det er feil med, beste hadde vært om du hadde en kompis eller no sånt som har et lignende kort som du kunne teste med hvis du ikke kommer noen vei. edit: min pc funka fint den å, bortsett fra noen småproblemer med twinmos rammen, helt til dette skjedde. Endret 28. desember 2004 av ArchEnemY Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 burde seff også bytte skjermkortet med en annen pc.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå