mastro Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hei. Tenkte jeg skulle prøve meg med Linux, og lurte på om de fleste Linuxversjonene støtter to prosessore, slik som Windows XP pro gjør. Evt. hvilke som utnytter denne kraften bedre enn andre...? Mandrakelinux virker som en fin start innen Linuximperiet, men støtter den dual cpu?? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ja, du kan få full støtte for meir enn ein cpu i alle distrubisjoner. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 støtte for dual prosessorer ligger i kjernen, så alle distroer skal fungere. om det finnes noen som virker "out of the box" vet jeg ikke..du kan prøve med google Lenke til kommentar
zyp Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Støtte for flere prosessorer kalles smp. Såvidt jeg vet har flere distroer smp-støtte aktivert i standard-kernel. Lenke til kommentar
mastro Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 takk for hjelpen folkens... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Støtte for flere prosessorer kalles smp.Såvidt jeg vet har flere distroer smp-støtte aktivert i standard-kernel. DVS. installasjonsprogrammet legger inn en smp-kjerne dersom det er et smp-system... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Veldig OT, men dette må være rekord! 5 svar og 8100 visninger!! Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Forumfeil, kanskje? Endret 28. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 OT: Det må være feil ja.. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 I FreeBSD må du bare enable SMP og evt. HTT i kernel for å få full unyttelse av flere prosessorer. Jeg må innrømme at et dual xeon system med SMP og HTT virkelig sparker unna;) 4 virtuelle prosessorer, YIHA! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå