Lantador Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Broren min mistet mobilen sin i helgen. Greit nok at man kan spore mobilen når SIM kort står i og den er aktiv. Men hva når man tar us originalt SIM kort, kan man da fremdeles spore opp mobilen? Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Ja, man kan spore på IMEI nummer men det skal endel til for at det skal skje.... Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 hvordan gjøres det da? Er det bare å ringe inn til Netcom da f.eks så finner de den? Lenke til kommentar
genser Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 hvordan gjøres det da?Er det bare å ringe inn til Netcom da f.eks så finner de den? Overhodet ikke. Sporing av mobiler skjer veldig sjelden. Tror du skal langt inn i rettssystemet før de blir behjelpelige med sporing av mobil. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 uten jeg er for sikker, så tror jeg det vil koste mer å spore en mobil (mye mer) enn å erstatte/kjøpe ny. Det er vel derfor politiet ikke lenger gjør dette. Tror også det må foreligge en politianmeldelse Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 takker for svarene konklusjonen er vel å skaffe seg en ny mobil ... Lenke til kommentar
genser Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 takker for svarene konklusjonen er vel å skaffe seg en ny mobil ... Ja, desverre. Men for all del, ring gjerne NetCom og Telenor og meld telefonen for stjålet. Gir du dem IMEI-nummeret skal mobilen kunne utestenges fra nettverkene. Hvor mye dette brukes i praksis vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 takker for svarene konklusjonen er vel å skaffe seg en ny mobil ... Ja, desverre. Men for all del, ring gjerne NetCom og Telenor og meld telefonen for stjålet. Gir du dem IMEI-nummeret skal mobilen kunne utestenges fra nettverkene. Hvor mye dette brukes i praksis vet jeg ikke. Alle mobiler som meldes stjålet skal registreres i EIR registeret med IMEI nummer. Dette registeret oppdateres av de fleste operatører slik at mobiler som ligger i dette registeret ikke skal kunne brukes i de nettene som er med her. Disse nettene sperrer da på IMEI. Men det er jo mulig å bytte IMEI da.... Lenke til kommentar
lizardwiz Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 En stålet telefon vil kunne bli sporet av politi om den har vert borte mer enn 21 dager og det foreligger en annmeldelse, eit IMEI nummer kan IKKE utestenges fra eit nettverk eller av en operatør, og kan heller IKKE forandres fra hver enkelt telefon, det er tatovert i hk og i telefonen`s bios(rom). Lenke til kommentar
tbone Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 For det første lizardwiz...Politiet sporer ikke opp telefoner som er stjålet, det er bare i større kriminalsaker dette blir gjort. (hvis feks tyven har slått ihjel 10 personer med telefonen ) For det andre så er det mulig å endre IMEI med rett utstyr og litt peil... Forøvrig så skal du henvende deg til Politiet hvis du skal svarteliste telefonen. Lenke til kommentar
stigrogn Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 For det første lizardwiz...Politiet sporer ikke opp telefoner som er stjålet, det er bare i større kriminalsaker dette blir gjort. (hvis feks tyven har slått ihjel 10 personer med telefonen ) For det andre så er det mulig å endre IMEI med rett utstyr og litt peil... Forøvrig så skal du henvende deg til Politiet hvis du skal svarteliste telefonen. Man kan ikke spore en mobil hvis den har kontant kort. Lenke til kommentar
genser Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Man kan ikke spore en mobil hvis den har kontant kort. Eh, jo. Det har ingenting å si hvordan abbonement sim-kortet er knyttet til. Signal er signal. IMEI er IMEI. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Man melder tapet til politiet, som registrerer saken i et internasjonalt register. ligger i Irland etter hva jeg kan huske. Alle operatører i Europa må oppdatere sine lister mot dette registeret minst én gang i kvartalet og telefoner som er registrert vil ikke få signal hos disse operatørene. Er fullt mulig å endre IMEInr på telefonen, er ikke veldig vanskelig heller. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 For det første lizardwiz...Politiet sporer ikke opp telefoner som er stjålet, det er bare i større kriminalsaker dette blir gjort. Politiet sporet opp min telefon da den ble stjålet, men jeg er kanskje en veldig viktig fyr eller noe.. De av kompisene mine som har telefonen stjålet i ettertid, har imidlertid ikke fått sporet opp telefonen. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Emm, har da ingen hørt om buddy funksjonen til Netcom? En kjekk sak som finnes på hjemmesidene dems som lar deg se hvor en mobil er, dette krever dog at brukeren har godkjent at mobilen skal kunne vise for andre. Kansje noe å huske på til en annen gang? Jeg har testet det ved et par anledninger og da har jeg faktisk kunnet se hvor en mobil er i rett del av Oslo S, alså inne i et småstort bygg. Noe jeg ser på som imponerende.. Skriver kun dette for å minne dere på at det kan brukes og anbefales å ha for slike situasjoner som dette Lenke til kommentar
Erren Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Det går ann å spore en mobil, men ikke mer enn en nøyaktighet på 100m Lenke til kommentar
tbone Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Emm, har da ingen hørt om buddy funksjonen til Netcom? Denne tjenesten posisjonerer SIM kortet ikke telefonen, men det funker jo hvis kjeltringen fortsatt benytter ditt SIM kort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå