Gå til innhold

X800 XT PE som bare tuller...

FVH

Anbefalte innlegg

Jeg trodde jeg skulle gjøre et kupp, og kjøpte et x800xt PE på eBay hos en fyr i Australia. Dette var da ingen her i landet kunne levere, og jeg ble lei av å vente.

Syntes det var merkelig at serienr. stickeren var tatt av kortet da det kom. Men det gjenkjennes som x800xt PE på PC'en. Uansett, kortet har bare kødda siden det. De fleste benchmark-forsøk kræsjer før fullført test, og absolutt alle spill jeg har prøvd siden (bl.a. F1RC 99-02; Grand Prix 4; Far Cry; Half Life 2; Painkiller; Doom 3 osv. osv.) har kræsjet. Half Life 2 er omtrent umulig å spille; det får maskinen til å reboote hele tiden, og i loggen står det alltid skjermkortdriver eller kort. Derfor har jeg funnet ut at dette kortet må være defekt på ett eller annet vis, og må rett og slett kjøpe et nytt.

Hva skal jeg da gjøre; skal jeg kjøpe et nytt x800xt PE hos f.eks. Komplett, eller bør jeg prøve 6800Ultra? Har inntrykk av at ATI fremdeles har overtaket i de fleste tilfeller. Er det ikke så at det er disse to som er kongene på haugen?

Er det noen her som kan rapportere om fullstendig smertefri omgang med x800xt PE?

Takker, og ønsker aller riktig god jul og godt nytt år.

Endret av FVH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd å høre det der. Kan virke som om han fant ut at det var no feil med kortet og solgte det :cry:

Har hatt et Sapphire x800xt pe kort i snart 3 måneder og ikke hatt noen som helst problemer med det, så kan vel rapportere om en fullstendig smertefri omgang ;)

Kan ikke no annet enn å anbefale det kortet, har ikke testet 6800Ultra, så det kan jeg ikke si no om. Sikkert noen andre her som har noen synspunkter om det :whistle:

Lenke til kommentar

Kan være at han du kjøpte det av har drevet med noe tull ,flashet bios ,overklokking o.s.v som har skadet kortet.

Jeg kjører X800XT PE og har ingen problemer med det, men det kan jo selvfølgelig være ditt maskinoppsett som ikke takler kortet.

EDIT: om du kjøper x800xt pe eller om det er ett GF 6800 Ultra tror jeg blir hipp som happ :)

Endret av LOG
Lenke til kommentar
Hvis du har penger går du klart for X800XT PE :w00t:

Den har et lite overtak over 6800U med AA og AF på!

Uansett, tror begge de korta er kanon gode!

Kjører forøvrig selv med et X800PRO VIVO @ 16 pipes, funker smertefritt :D

samme her, et aldeles fabelaktig kort :D Sikkert bare han idioten du kjøpte det fra som har kødda til. Ebay suger big time, bare vonde minner fra det nettstedet

Lenke til kommentar

mihcaoj, det ble fakstisk 721 USD med alt til slutt, så det ble jo ikke akkurat et kupp, da...

LOG, du ser oppsettet mitt i signaturen, og alt skal jo være bra utstyr, men du tror det kan være det altså...?

Når det gjelder eBay, så har jeg faktisk kun positive erfaringer derfra ellers

De eneste gangene jeg har blitt lurt har vært kjøp av datadeler, og jeg har kjøpt mye rart.

Det begynte med at jeg i fjor skulle kjøpe et 9800xt fra en fyr som ikke sendte meg noe som helst. Betalte $425, og fikk ingen ting. Fylte ut et skjema hos FBI, og etter et halvt år hadde de krevd inn pengene og overførte det til min konto. Det andre er dette x800xt kortet, som jeg altså mistenker er noe muffens med. Jeg ble kontaktet litt etterpå av en annen fyr som hadde kjøpt en bil hos denne selgeren og hadde blitt lurt. Like etterpå ble kontoen hans suspendert. Da jeg konfronterte han med at jeg trodde kortet var mekket på eller flashet så stilte han seg seff uforstående til det...

Har ellers over 300 vellykkede transaksjoner på eBay, men styrer unna datadeler pga alle idiotene som prøver å lure folk og pga at prisforskjellen faktisk er liten sammenlignet med f.eks. komplett.no.

Takker for innspill.

Lenke til kommentar

Prøv å klokke kortet ned... XT PE skal val kjøre på rundt 520Mhz....

Prøv å klokke det ned til 500Mhz og se om det fungerer bedre. Det kan tenkes at han har solgt deg et soft-moddet X800pro VIVO, og mange pro kort klarer ikke å kjøre stabilt på XT PE hastighet... Prøv derfor å klokke ned...

Hvis det ender med at du må ha nytt kort så er ikke 6800 Ultra dumt nei...

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Et nytt x800xt PE fra Asus er allerede på vei fra PSData. Så får vi se hva jeg gjør med det andre. Jeg spurte selgeren om det var et x800 som var flasha opp, men han nektet for at han hadde hørt om at det gikk an engang...

Jeg vet svært lite om hvordan man flasher ned et kort. Noen som vil prøve å gi meg en veiledning når det gjelder akkurat dette kortet? Hvis jeg får det til kan jeg jo selge det her på forumet for en billig penge.

Har prøvd å klokke det ned, men da blir det så sinnsykt varmt av en eller annen grunn. Men i visse tilfeller blir det mer stabilt, før det klikker pga temp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...