Gå til innhold

hvor får man kjøpt DDR 166 (333) minne?

Anbefalte innlegg

Er på vei til å investere i ny PC, og jeg har neeeesten bestemt meg for en P4...og Soyo SY-P4S Dragon Ultra som bruker chipset SIS645. Dette chipsete støtter 166 DDR ram....så jeg tenkte jeg skulle kjøpe det....er det i salg i Norge????..enda?

Om noen har erfaringer med det Soyo korte eller SIS645..så si gjerne i fra..positive og negative.

og om noen har noen tips for en stille kjøler for P4..helst med volt regulator (så jeg kan skru den laaangt ned)..så skriv gjerne det og.

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...joda..kan titte på det og..åpen for forslag!! Leser om det og det ser jo bra ut. Grunnen til valget på Soyo var det vant en test hos tomshardware.

..og seff fordelen med å ha nyeste chipsete er støtte for 533 frontside bus speed....som gjør at jeg kan oppgradere CPU om noen mnder...mmmmmmh...jo..det kan være strategisk lurt....takk for tipset!!!

AKIRA

-------------------------

Whos ya daddy??

Dual PIII 550

768 MB RAM

GF 3 64 MB

Nokia 446 PRO 19"

Audigy Player

Plextor 12/12/32

Pioner DVD

[ Denne Melding var redigert av: AKIRAx24 på 2002-06-07 08:27 ]

Lenke til kommentar

Asus P4S533 er eit kjempebra hovedkort! Og eg ville sagt at det er smartere å kjøpe dette hovedkortet enn eit Soyo kort basert på SIS 645...

MEN... nå kjem Soyo med eit hovedkort basert på 645DX:

http://www.tweakers.com.au/articles/mother...645dx/page1.asp

FSB opptil 250MHz

Mulighet til å låse AGP/PCI hastighet

VDIMM opptil 3.5V!!!

+ masse kjekke instillingar :wink:

Nuvel.. spesifikkasjon/instillingsmuligheter er ein ting. Praktisk bruk er ein annan ting..

RAM:

Samsung 333DDR ram frå Databutikken.com er bra ram..

Min ram går på 508MHz (DDR) ved 2.9V (max eg får utav hovedkortet mitt (Asus P4S533), men då er PCI bussen HØG og CPU blir ikkje pressa så mykje..)

Bruker i tilleg TT active memory cooling ting.

Kjølar:

Bruker sjøl Swiftech MCX 478B m/80mm Enemarx (regulerbar hastighet) vifte. Den kjøler fint min P4 [email protected] (har ikkje eksakt temp. men den held seg på akseptabelt nivå)

Dersom du vil ha noko billegare kan du jo sjå på Alpha sin Socket 478 kjølar (litt billegare enn Swiftech sin)

Evt. fungerer sikkert boxed kjølaren til Intel greitt nok.. (om du ikkje skal overklokke så mykje)

logotop.jpg

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2002-06-07 09:24 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2002-06-07 09:25 ]

Lenke til kommentar

Takk for tipsene..jeg skal ikke overklokke overhode..bare surfe, spille, jobbe, 3D..osv..

Jeg titta på Asus korte, og så på andre kort med det chipsete..og her i Norge selger de bare to kort nå, ASUS og MSI..og for å være ærlig..det MSI 645E Max2-LRU SiS 645DX korte så temmelig snacksy ut..med USB2, LAN, og ingen vifte kjølling på chipsete.

Jeg holder meg nok til vifta som følger med på P4...men kanskje investere i en volt regulator og stille den ned....om jeg kan.

Men jeg liker Soyo..må titte på den linken din...se hvor langt unna Norge det korte er..Soyo er blitt rå på lever ekstra godsaker med hovekortene sine.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...