Gå til innhold

Taper mot Spyware/Adware :(

Anbefalte innlegg

Jeg studerer et sted langt fra hjemme, og hver eneste ferie når jeg drar hjem ser jeg at det har kommet endel spyware, trojan, adware og til og med noen virus når jeg kommer hjem.

I de siste dagene har jeg brukt på å fjerne disse ved hjelp av;

Norton, Adaware, Spybot, og selv etter at alle de er kjørt leter jeg manuelt etter kataloger og filer som jeg ikke vet hva er og ikke bør være der.

Istbar (istsvc) som jeg fant var en slik sak.

Jeg sletter de manuelt, leter i regedit etter spor av dem, sletter de der, men etter et par oppstart kommer de tilbake.

Og jeg vedder på at det er annet rusk som ligger inne på denne PCen som ingen av programmene har funnet. Er den eneste måten å formatere alt og reinstallere?

Jeg har jo satt opp firewall, antivirus her, men det ser ut som spyware/adware programererne er litt smartere og greier å komme tilbake.

Er slaget tapt? Må jeg leve i side om side med disse uønsket programvare? Er ikke jeg lenger herre over min egen maskin ?

Må jeg installere 10+ sikkerhetsprogramvare som sansyneligvis lager konflikt med hverandre for å være sikker?

Noen som har tips til enda et programvare (gratis) som kan hjelpe meg? Alt mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt tips er som følger: du har sikkert masse drit på maskinen din nå som det vil være utrolig mye pes å bli kvitt, så ta backup av det du trenger, inklusive nedlasting av spybot og adaware - og formater.