Spragleknas Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 ATI Tray Tools (Har erstattet ATItool) Ekstremt "handy" lite program for ATI brukere. Har mulighet til å overklokke, måle temperatur, vise detaljerte innstillinger mm. Jeg finner ikke ut hvordan man måler temperatur, har Radeon 9800PRO. Sliter som bare det med skjermkortet for tiden og lurer på om det har noe med temperatuen å gjøre. Dere kan jo ta en titt innom tråden min http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=435781 9800pro kan ikke måle temp (ingen sensor) Trådstarter: linken til DNA-drivere virker ikke Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har ett ATI radeon 7500 Mobile på min bærbare. Når jeg skal koble til tv'en (gammel TV) så får jeg svart-hvitt.. Finnes det ett program som kan stille ned utfrekvensen fra 60-50 Hz?? Lenke til kommentar
The Nimrook Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 4887481[/snapback] <- innlegget Du må fikse den linken til hvodan man fikser AA og AF! den virker ikke! Lenke til kommentar
Mott Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 bra lagd etter denne guiden har jeg klokket mitt skjemkort 10% Takk for fin guide Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Drivere til S3 ViRGE DX 375/385 Slet med å finne disse, fordi S3 har fjernet dem fra sine sider fordi de er for gamle. Dette er altså et gammelt integrert skjermkort på Intel RU430HX. Hadde litt problemer med manglende filer og påkrevd cd, men det var bare å hoppe over alt og restarte til slutt. edit: Nimrook: går i med quote da? Endret 25. september 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Beklager at guiden til å fikse AA og AF er borte, leiter fortsatt etter en ledig web-side de kan ligge på. Om noen har en plass, send meg PM! =) Lenke til kommentar
Valent Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Har et ati Radeon 9700 mobile, i min acer ferrari 3400, problemet er at jeg ikke får installert andre drivere enn de som er godkjent av acer, og siste driver utgivelsen fra acer var i fjor.... Hva kan jeg gjøre ? kan jeg bruke omega driverne??!? takk for svar. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Hva er det som skjer når du laster ned siste drivere fra www.ati.com å prøver og innstallere de? Kom med litt bedre beskrivelse, så kansje jeg kan hjelpe deg Lenke til kommentar
Valent Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) jeg går på ati.com på drivere winxp, og på notebook with ati graphics ATI Customer Care > Drivers and Software > Windows XP > Notebooks with ATI Graphics > så laster jeg ned og kjører: Installation Verification Software da får jeg en melding fra "programmet" på norsk: Uheldigvis kan denne programoppdateringen ikke bli installert på din datamaskin, vennligst kontakt din produsent, bla bla bla.. =) *dette er veldig viktig for meg, så her kommer bump nr10*. Endret 9. november 2005 av Valent Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hmm. Hvilke drivere skal jeg egentlig ha ? Jeg har instalert ATI Catalyst greiene, men det lagger i spill fortsatt. Holder på å laste ned DirectX 9c nå. Får se om det går bedre etter. Hvis det ikke funker, hva mer burde jeg ha ? Lenke til kommentar
Helten_omore Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Jeg har 2x6800GT i SLI og lurer litt på om hvordan ytelsen er i forhold til ett kort. Finnes det noen programmer for måling av ytelse foruten 3dmark-programmene? Det mest ideelle hadde vært et program som kunne surre i bakgrunnen når jeg spilte og måle hvordan kortene fordeler arbeid/temperatur/utnyttelsesgrad ol (noe ala FRAPS, hvis dere forstår?)? Lenke til kommentar
revol2k Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Har du fått med Nvidia Ntune? Klokkeprogram til Nvidia som du sikkert skjønner, men er vel kanskje ikke bare et skjermkort program ettersom man klokker hele systemet. Allikevel, kjekt å ha Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Hva med noen andre optimiserte Nvidia-drivere? Omegadriverne har ikke blitt sluppet på lenge derfra, av uvisse grunner. Jeg har funnet to forskjellige, som begge etter sigende skal være gode. Får se om jeg bencher, men siden jeg ikke husker hva klokken har vært på hver gang, er det ikke så lett Xtreme-G 81.98v2 Plus Optimerte Nvidia-drivere, mange mener at disse er de beste, tweaket til det optimale. Basert på 81.98-driverne. Du finner Xtreme-G her Og NGO Nvidia-drivere, men disse har jeg ikke linken for hånden til. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Heh, jeg prøvde å oppdatere til den nyeste driver, 81,98, så fikk jeg en helt latterlig score på under 3000 poeng, prøvde å gå tilbake til gamle driver som er 81,95, får samme dårlig score, også får jeg en beskjed om at det oppstod et problem under installasjon av nytt programvare, hva er det som er problemmet? Lenke til kommentar
Sindre90 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Veldig bra gjort, sikkert maaange som får bruk for den ja;) men: "SiSoftSandra Fint program som kan brukes til å få fullstendig informasjon om pcen/skjermkortet ditt. Finner alt fra produksjonsår til pipelines. SiSoftSandra04 hentes her" Funket ikke:/ Endret 20. januar 2006 av Sindre90 Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Spørsmål: Hvordan finner man tempraturen til skjermkortet via RivaTuner? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Du skal trykke på Customize og den knappen som jeg merket av med rødt. Lenke til kommentar
Vergan Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 etter tips installerte jeg Xtreme-G 81.98v2 Plus driverne. når jeg så prøver spille silent hunter 3 igjen, kommer feilmeldingen: can not initialize 3d engine opp. Cal of duty 2 har jeg derimot ingen problemer å spille.... hva er dettte? har forøvrig gainward 6800Le. Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Du skal trykke på Customize og den knappen som jeg merket av med rødt. 5527261[/snapback] Takker! Kanskje litt OT, men jeg prøver meg: hvordan "loader" du skjermkortet? Er det et program som gjør dette? PD Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Har et 3dfx-pci-kort jeg gjerne skulle fått fiksa noen instillinger på; som vsync, anti-alias el noe, overklokking osv... Har prøvd uendelig mange programmer fra produsenten, men alt kjørest orginalt i winme og 98. Derfor viser ikke min WinXP noe program når jeg kjører 3dfx Tool - som det heter. Spm: Er det noe i Windows som man kan stille på for å få fikset slike instillinger? Drivere er selvsagt installert og fungerer greit på kortet mitt. Endret 1. april 2006 av nollie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå