Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Valg av mp3-spiller og erfaringer

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med disse spillerne:

- iRiver HP-120

- MPIO HD100

- Creative Zen Touch

- Asono Sound Hub

- Asono Elio 20GB

Jeg har lyst på en mp3-spiller som tåler litt, har lagringsplass og god radio. Men helst ikke altfor dyr likevel.

Skulle gjerne hatt en som tar inn både DAB og FM radio, men det er kanskje ikke kommet enda?

Endret av dizzy85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- iRiver HP-120, har den samme og den tåler ufattelig mye, jeg har selv en tråd om dette. Og sjekk resultatet av den etter 1 dag ut i snøen, bare yttereste display knust. Men Iriver ganske dyrt. 1500 spenn for 120 mb. 256 for 2500 trur jeg det var.

Endret av Ar1an
Lenke til kommentar
- iRiver HP-120, har den samme og den tåler ufattelig mye, jeg har selv en tråd om dette. Og sjekk resultatet av den etter 1 dag ut i snøen, bare yttereste display knust. Men Iriver ganske dyrt. 1500 spenn for 120 mb. 256 for 2500 trur jeg det var.

Ganske dyrt?

1.500 kr for 120 MB = 12,5 kr per MB

Sammenlignet med en 20 GB iPod:

2.900 kr for 20.000 MB = 0,145 kr per MB

Synes det er svindyrt jeg... :cry:

Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaring med disse spillerne:

<snipp>

- Creative Zen Touch

</snipp

Jeg har lyst på en mp3-spiller som tåler litt, har lagringsplass og god radio. Men helst ikke altfor dyr likevel.

Skulle gjerne hatt en som tar inn både DAB og FM radio, men det er kanskje ikke kommet enda?

Jeg har Creative Zen Touch. Har hatt min siden oktober, og er fremdeles strålende fornøyd.

I den vanlige pakken har den ikke radio. Du kan kjøpe en ekstra fjernkontroll til den til ca 500 kr, tror jeg, og da vil den også fungere som radio. Den kan ikke brukes driverløst, så hvis du skal flytte fra maskin til maskin, så er det litt herk. På den annen side, jeg driver i hvertfall ikke og flytter rundt mellom maskiner, så for meg er det ikke noe problem. (Dessuten ligger driverne greit tilgjengelige på Creative sine sider, så man kan alltids laste ned og installere hvis det er veldig viktig. Har gjort det selv, det går greit nok.)

Min er ganske hardfør. Den har ramlet i bakken et par ganger og lever fremdeles. Jeg har den alltid i veska, så den har vært ute i kaldt vær uten at det har preget den altfor mye. Jeg bruker den mye i løpet av arbeidsdagen, og trenger å lade den opp ca 2 ganger i uka. Navigeringen er grei, og tilkoblingen til PC er grei. Jeg bytter på å bruke den med Windows Media Player og Creative-programmet, begge to går ganske greit. (Men Creative-programmet sliter med å hente musikk fra vår sentrale musikk-server hjemme, derfor er WMP greiest til å bare dumpe over musikk. Bruker Creative-programmet til å sortere sanger og playlister og sånn.)

Kirikiri

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg står i mellom å velge iRiver HP120 MP3 spiller 20GB og Asono Sound Hub.

Noen som vil komme med innspill på hva jeg bør velge, eller evt. andre liknedne spillere som jeg heller bør velge?

Kommer det noen nye spillere i samme gata på markedet i nærmeste framtid?

Lenke til kommentar
Hva skal du med 20 GB?

Bare lurer...

20 GB musikk, for eksempel?

Ja, en stor fordel å kunne ta med seg masse musikk overalt.

Noen som vet om iRiver HP-120 vil falle i pris fremover?

Jeg har lyst på iRiver HP-120 eller Asono Sound Hub, Asono Elio 20GB og eller

Creative Zen Micro. Ikke lett å bestemme seg, men har mest lyst på en med god lagringsplass, samt god radio og fjernkontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...