huf Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hei. Jeg er på evig leting etter et wlan-kort (PCI, 54mbit) som er godt støttet. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal gå for. Jeg var ganske sikker på dette kortet fra smc, helt til jeg las omtalene på komplett der. Er det så dårlig som de sier? Jeg tenkte å bruke kortet sammen med ndiswrapper eller prism54 (er støttet av begge de). Noen som har tanker ang. dette? Evt. andre kort som noen har gode erfaringer med? Takk. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Kortet har fått bare to stjerner i gjennomsnitt på Amazon, så regner med at det er ganske dårlig, ja. http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...ronics&n=507846 Lenke til kommentar
huf Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Ja, det var det jeg fryktet... Noen som har tips til andre kort som fungerer bra? Begynner å bli desperat. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 SMC er skjipe kort, har dårlige erfaringer med dem selv under et OS som skulle være fullt støttet (det viste seg at SMC ikke fungerte med akkurat den _laptopen_). Vil absolutt anbefale å legge ut litt ekstra for et skikkelig kort. Lenke til kommentar
huf Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Vil absolutt anbefale å legge ut litt ekstra for et skikkelig kort. Som for eksempel? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Har et SMC 2635 W (er det et dårlig tegn at jeg kunne ta modellnummeret rett ut av hodet?), som jeg er sånn passe fornøyd med. Driveren er grei (adm8211, fri som pokker og på vei inn i treet) og under hurtig utvikling, men kortet har plaget meg med tidvis dårlig rekkevidde... Lenke til kommentar
huf Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 WOOOHOOO!! Jeg fikk endelig 3com kortet (usb tilogmed) mitt til å fungere med ndiswrapper! (0.12). Har strevd med dette tilsynelatende drittkortet nå i flere måneder, og så endelig. Jeg måtte bare skjekke en aller siste gang før jeg bestillte meg et nytt wlan pci kort til 500-600 kroner. Jeg totalt i ekstase! Iwconfig: wlan0 IEEE 802.11g ESSID:"3Com" Mode:Managed Frequency:2.462GHz Access Point: 00:0D:54:A3:A4:37 Bit Rate:36Mb/s RTS thr:2347 B Fragment thr:2346 B Encryption key:off Power Management:off Link Quality:97/100 Signal level:-66 dBm Noise level:-256 dBm Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0 Tx excessive retries:998 Invalid misc:3291 Missed beacon:0 Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 det smc-kortet du nevnte funker ikke i linux.. bommet meg ut på det der selv. dealen er at det finnes to versjoner, den første som funker, og den nye som ikke funker (pga. annet chipset). var heldig og fikk byttet med en som hadde den første versjonen (de eksisterer jo ikke i butikkene lengre) Lenke til kommentar
huf Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Det skal jo funke med ndiswrapper da.. V2 versjonen altså. Er folk som har fått det til i hvert fall.. Quotet fra wiki'en til ndiswrapper: Card: SMC 2802W V2 Chipset: Intersil Corporation? Intersil ISL3890 Prism GT/Prism Duette? (rev 01) pciid: 1260:3890 (rev 01) Driver: SMC Europe http://www.smc-europe.com/english/support/...l/2802W_V2.html Other: Gentoo 2.6.7, Ndiswrapper 0.9+CVS@040812 Manual compile (not ebuild); removed 0.8 that came from portage; worked for me after I reinstalled the driver with newly compiled version Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 ndiswrapper ja, men da mister man mulighet for monitor og master mode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå