Gå til innhold

Lang Tid I Flash! Med Preloader T.o.m

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem som topic sier. Jeg har 8 bilder på henholdsvis 300 kb på hver. Disse har jeg lagt sammen i flash sånn at det skal danne en slideshow hvor brukeren selv kan navigere fram og tilbake. Med Actionscripting ( nextframe, prevFrame osv... ) Men problemet er at når jeg tar Test Movie og velger show streaming for å se hvordan en bruker vil se filmen og hvor lang tid det tar, så tar dt ufattelig lang tid. Selv med en preloader som vil gå og gå og gå helt til filmen er lastet opp ferdig. Hele filmen måles i 2252 kb Og det tar rundt 1 minutt før filmen er lastet ned for en modembruker med 28.8. Er dette normalt da? Og hvordan kan jeg redusere størrelsen på filen, evt få filen å vises raskere. Jeg bruker 20 f.ps

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, tenkte å gi dem en runde i Photoshop. Men hvis jeg skal lage et helt slideshow med kanskje 50 bilder da ( Lite smart, men for det ). Hva er den beste måten å unngå altfor treg nedlastning for brukern? Finnes det noe annet en resizing av bilde og preloader?

Lenke til kommentar

Noe av meningen bak det hele er å unngå at folk stjeler bilder. Vil ikke merke bildene med sidenavn heller fordi dt skitner bare bildene. Og sånn irriterende høyreklikk melding eller lignende er bare rart fordi det fins alltid en utvei å få tak i bildene på.

Lenke til kommentar

Ja som du sier selv det finnes alltid en utvei. Det er jo bare å trykke print screen da? Merke dem med side navn ville vært en bedre løsning da. Men hvis du ikke vil at noen skal ta bildene så er det beste tipset å ikke lgge dem ut. Hvis bildene kun skal vises fram til kjente kan du jo legge dem på et sted som krever passord.

Lenke til kommentar

300kb bilder er jo ganske svære da...

- Eller kan være det.

Resize bilder er etter mitt syn den eneste løsningen (for å få det raskere)

Og... hvis du virkelig ikke vil at andre skal kunne kopiere bildene dine - må den enten ha copyright på de - eller ikke publisere dem.

En copyright (trenger nødvendigvis ikke å stå på bildet) blir som oftest respektert.

Blir egentlig som han som ville publisere en bok, men ikke ville la folk kopiere den...

Lenke til kommentar

Hehe det skjønner jeg, men det er muligens fjortisser som ikke har hørt om copyright. Og tror dt bare står der fordi alle proffe sider har sånt. Fks All rights reserved. Mange som har den C'en i sirkelen bare for å ha det der, og ikke vet betydningen av hva den står for.

Men ja, print screen er jo en mulighet, men da er det i det minste tungvint, å gjøre det bilde for bilde. Og jeg vil publisere disse på nettet for at folk skal se det. Og komme til siden hvis de vil se bildene igjen, og ikke finne dem på andre sider.

Er ganske ny i Flash og actionscripting, så bare lurte på om det var noen andre alternativer i flash for å gjøre dt raskere. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...