pgdx Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hei og god julehøytid. Er det flere enn meg som sliter med at firefox spiser opp CPU-en når det er snakk om flashfiler? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Er det flere enn meg som sliter med at firefox spiser opp CPU-en når det er snakk om flashfiler? Ja. Byttet til Konqueror så har heldigvis ikke det problemet mer. Fant en guide til å fikse det, men hadde blitt så vant med å bruke Konqueror så gadd ikke å bytte igjen. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Synes firefox som er lastet ned fra mozilla.org er ustabil og tok mye CPU. Installerte fra apt-get (fedora), da tror jeg problemet ble mindre. Bruker flashblock uansett, så litt vanskelig å si egentlig. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Ja, akkurat det samme skjer hos meg. Men ikke på alle sider med flash. Det eneste jeg er sikker på er at det skjer alltid på hw.no, så jeg har blokket alle flash derfra. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Dette problemet har vel vært tatt opp før og feilen ligger i flashpluginen og ikke firefox. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg synes firefox er noe helvetes ustabil.. Ofte klikker den bare ved at man trykker på en url som åpnes som pop-up vindu. Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Flashblock er et must. 90% av all flash er reklame, og med denne pluginen så er det endelig mulig å lese dagbladet.no uten 100% CPU. http://flashblock.mozdev.org/ Lenke til kommentar
bluet Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg bruker AdBlock. Den blokkerer bilder også. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg bruker AdBlock. Den blokkerer bilder også. Kan stoppe gif-animasjonene også med f.eks anidisable. Reklame gjør meg ingenting, bare de kan være i ro og holde kjeft . Problemet med ad-block er at den også tar f.eks flash-spill, så du må disable ad-blocker for å få spille. Med flashblock kan man bare klikke hvis man allikevel vil se flash. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hvorfor ikke heller bruke lynx? Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Fordi da må jeg 'ut' til skallet for å surfe på internett. Dessuten så renderer den ikke sidene godt nok (etter min mening), noe som gjør det litt slitsomt å lese på noen sider. Lynx er dog veldig grei å ha når man ikke har tilgang eller bruker X. Lenke til kommentar
bluet Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Fordi da må jeg 'ut' til skallet for å surfe på internett. Dessuten så renderer den ikkesidene godt nok (etter min mening), noe som gjør det litt slitsomt å lese på noen sider. Lynx er dog veldig grei å ha når man ikke har tilgang eller bruker X. Lynx kan vel kjøre i en xterm? Links er jo også et alternativ, den støtter frames. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ja, det er sant det. (Jeg som glemte det). Uansett så gjelder jo fortsatt de andre punktene jeg nevnte. Links er også et alternativ ja. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg bruker AdBlock. Den blokkerer bilder også. Kan stoppe gif-animasjonene også med f.eks anidisable. Reklame gjør meg ingenting, bare de kan være i ro og holde kjeft . Problemet med ad-block er at den også tar f.eks flash-spill, så du må disable ad-blocker for å få spille. Med flashblock kan man bare klikke hvis man allikevel vil se flash. Nei, i AdBlock bestemmer ein sjølv kva for URL-ar som skal blokkast. F.eks flash.vg.no osv. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Nei, i AdBlock bestemmer ein sjølv kva for URL-ar som skal blokkast. F.eks flash.vg.no osv. Greit nok hvis du er på stort sett faste sider. Synes det er greiest med flashblocer fortsatt. Men jeg har ad-blocker også, sånn i tilfelle det kommer noen itavisen-reklamer som ruller nederst på skjermen . Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Nei, i AdBlock bestemmer ein sjølv kva for URL-ar som skal blokkast. F.eks flash.vg.no osv. Greit nok hvis du er på stort sett faste sider. Synes det er greiest med flashblocer fortsatt. Men jeg har ad-blocker også, sånn i tilfelle det kommer noen itavisen-reklamer som ruller nederst på skjermen . Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Nei, i AdBlock bestemmer ein sjølv kva for URL-ar som skal blokkast. F.eks flash.vg.no osv. Greit nok hvis du er på stort sett faste sider. Synes det er greiest med flashblocer fortsatt. Men jeg har ad-blocker også, sånn i tilfelle det kommer noen itavisen-reklamer som ruller nederst på skjermen . ITAVISEN? Leser ordentlig folk itavisen? Ser på itavisen som en humorblekke, der man kan se hva musikk-journalister tror om IT-verden. Utrolig hvor mye vissvass de gutta der får seg til å skrive. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg tror han mente andre sider som reklamerer for itavisen. Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Itavisen er og blir en spøk. Treige og dårlig utvalgte nyheter. Slashdot linker til artikler opp til en uke før itavisen finner ut at ting har skjedd. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 ITAVISEN? Leser ordentlig folk itavisen? Ser på itavisen som en humorblekke, der man kan se hva musikk-journalister tror om IT-verden. Utrolig hvor mye vissvass de gutta der får seg til å skrive. Hva er galt med litt humor i hverdagen? Synes faktisk computerworld er hakket verre. Ihvertfall de journalistene som synser om alt uinteressant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå