Gå til innhold

754 vs 939

PreZiDenT

Anbefalte innlegg

Hvor stor er forskjellen mellom 3000+, 3200+ og 3500+? Er den veldig betydningsverdig? jeg er student, så jeg røyker ikke akkurat pipe med høvdinger.

I ettertid høres dette spørsmålet litt merkelig ut. Finner ingen tester som viser de enkeltes potensiale og kraft.

Endret av PreZiDenT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare si at dersom de aller fleste Winchester 3000+ greier 2600MHz på moderat spenning og man har et hovedkort som greier høy HTT så ser jeg ikke lenger noen grunn til å velge sokkel 754 fremfor et 939 oppsett. Greit nok at man med en Sokkel 754 3400+ Uke32+ produsert prosessor ganske lett kan greie 2700MHz med luftkjøling, men en 939 på 2600MHz vil høyst sannsynlig være litt kjappere. Jeg har jo et Sokkel 754 system nå på 2700MHz (Får kanskje 2800MHz når jeg får vannavkjølingen) så for min del er det ikke noen grunn til å kjøpe sokkel 939 Winchester 3000+. Men til de som skal oppgradere fra f.eks Sokkel A kan det være lurt å heller bruke penger på 939 varianten.

EDIT:

Og merkelig nok ser det jo ut til at 0.09 Winchester varianten er kjappere enn 0.13 micron varianten på samme hastighet. Må jo være en optimalisert minnekontroller eller noe på de nye Winchester.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Slik som det ser ut pr i dag, kommer jeg ALDRI til å flytte fra mitt DFI lanparty s754, og amd64 3400+ mobile 1mb cache over til s939...

Slik som jeg ser det er ganske lite ytelse å hente til å gå over til s939 og en winchester med 512kb cache. LITTEGRANNE er det jo selfølgelig, men ikke nok til at jeg bruker penger på det.

En winchester på 2700 mhz og en clawhammer på 2700 mhz, yter ganske likt dual ram vs. 1mb cache... Dual rammen hjelper godt på, men det gjør dobbelt så mye cache også.

Nei, jeg skal nok vente mot til høsten/jula med å oppgradere igjen regner jeg med. Slik at man får mulighet til å kjøre SLI og dobbel-kjerne cpu, til noenlunder bra priser. Fram til da skal jeg tyne RÆVVA ut av det jeg har nå:D

Happy hunting everybody.

Lenke til kommentar
MSI-kortet er hakket bedre til klokking, mens Gigabyte-kortet har en god del ekstra stæsj.

har nå hørt vannvittig mange som har stabilitets problemer med det kortet og msi generelt da..derimot, har hørt veldig lite om det med gigabyte, har skaffet meg det gigabyte kortet selv og er veldig fornøyd :yes:

Endret av Kjeksen
Lenke til kommentar
Slik som det ser ut pr i dag, kommer jeg ALDRI til å flytte fra mitt DFI lanparty s754, og amd64 3400+ mobile 1mb cache over til s939...

Slik som jeg ser det er ganske lite ytelse å hente til å gå over til s939 og en winchester med 512kb cache. LITTEGRANNE er det jo selfølgelig, men ikke nok til at jeg bruker penger på det.

En winchester på 2700 mhz og en clawhammer på 2700 mhz, yter ganske likt dual ram vs. 1mb cache... Dual rammen hjelper godt på, men det gjør dobbelt så mye cache også.

Nei, jeg skal nok vente mot til høsten/jula med å oppgradere igjen regner jeg med. Slik at man får mulighet til å kjøre SLI og dobbel-kjerne cpu, til noenlunder bra priser. Fram til da skal jeg tyne RÆVVA ut av det jeg har nå:D

Happy hunting everybody.

Det er et deilig hovedkort ja :dribble: Jeg har bare en Newcastle med 512KB cache dog. Hvor mye greier du å klokke din Clawhammer?

Lenke til kommentar

Ville valgt socket 939 , kjappere om du overklokker "Winchestern". Samtidig skaper dette mere rom for bedre muligheter, som f,eks dual channel. (Noe som vil si at du kjører 2 eller flere brikker sammen, slik at du får utnyttet båndbredden)

Senere så kan du også oppgradere CPUen på denne socket 939 plattformen til f.eks FX-53 ;)

Endret av Deuce
Lenke til kommentar
Ville valgt socket 939 , kjappere om du overklokker "Winchestern". Samtidig skaper dette mere rom for bedre muligheter, som f,eks dual channel. (Noe som vil si at du kjører 2 eller flere brikker sammen, slik at du får utnyttet båndbredden)

Senere så kan du også oppgradere CPUen på denne socket 939 plattformen til f.eks FX-53 ;)

Enig i at dersom man skal kjøpe i dag så er nok det beste kjøpet et 939 kort og en 3000+ winchester CPU. Men for de som allerede har et Lanparty UT 754 kort og en rimelig overklokkbar CPU så er det ingen vits i å oppgradere. Men jeg må bare få si at før winchester 3000+ kom så synes jeg 754 ga mer for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...