Nitrisious-E Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Topic altså. Når jeg nå sitter og ser på tv'en, så ser jeg ikke hva jeg skriver engang, så utydelig er det. Så jeg må se på skjermen istedenfor. Da er spørsmålet, hvordan forbedre dette? Bruker en compsite kabel, med S-video overgang på inni maskin, og scart i tv'en. Takker for hjelp! Lenke til kommentar
texaco Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 sett ned oppløsninga oppløsningen på en tvskjerm er ikke samme som på en dataskjerm (720x på tv) bilde fra pc til tv blir alltid dårligere, spesiellt med tekst. Lenke til kommentar
deve87 Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Det er fordi at TVen har større pixler en en skjerm. Trur ikke det går ann å gjøre det bedre en det er. Det blir dårlig, men det er jo fordi du skal se på film eller no sånt. Ikke skrive (altså ikke bruke TVen som standard) Endret 27. desember 2004 av Hevley Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Hadde tenkt å bruke det til filmer og spillig ja..testa litt med CS Soruce på tv'en, betydelig bedre å se på der, en skrivebordet. Altså; i tv sammenheng. Men alikvel, ikke i nærheten av hva som er på pc skjermen? Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Sett oppløsningen så høyt du kan (1024x768 eller 800/600) og sett opp fontstørrelsen i windows. Og bruk Opera til å surfe (CTRL + scroll og CTRL+Mouse3) Du bør også bruke en god S-video kabel om du har det. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 bytt til en drit bra LCD-TV og grafikken er da ikke dårlig lenger!! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Til neste gang, bruk søkefunksjonen! Dette er en av de vanligste spurte spørsmålene her på skjermkort-delen. http://forum.hardware.no/index.php?act=Search&f= Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 bytt til en drit bra LCD-TV og grafikken er da ikke dårlig lenger!! Er bare penger som setter grenser.. Satte på en film, overaskende nok..det var bedre å se på tv'en grafikkmessig, enn pc skjermen!? I Cs, så var det greit å se på tv'en, men grafikken bedre på pc skjermen. Ellers i windows.. så blir jeg svimmel av å se på tv'en.. Ser det også flimrer litt på tv'en, dette klarte jeg å justere litt via maskin, men hjalp ikke stort. Mulig det er pga tv'en siden den ikke støtter mer enn 60Hz. Så det er virkelig ingen muligheter for å forbedre tv skjermen altså? Takker forresten for innlegg og svar folkens! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Begrensingen ligger i måten signalet overføres. Et TV signal (samme om det er composite eller S-Video) klarer ikke overføre så mye informasjon som det trengs for å gjengi en PC skjerm med god kvalitet. Egenskapen som sier mest om dette er det som heter båndbredde. TV signaler har maksimal båndbredde på ca 5MHz. Standard VGA video (640x480) har ca 32MHz, altså 6 ganger mer informasjon. Og dagens skjermer bruker gjerne 100 - 200 MHz. Så det hjelper ikke hvor god skjerm du har så lenge du bruker TV signaler. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Sett oppløsning til 800x600 så burde tekst etc bli litt mere leselig. Vil dog anbefale an god gammeldags skjerm om du skal spille CS Source siden TV'er ikke har på langt nær samme antallet bilder pr sekund samt oppløsning som en skjerm - noe som vil bestemme hvor godt du kan se fienden Happy killing og lykke til! edit: Leif er en slem mann. Endret 27. desember 2004 av skag1 Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Sett oppløsning til 800x600 så burde tekst etc bli litt mere leselig.Vil dog anbefale an god gammeldags skjerm om du skal spille CS Source siden TV'er ikke har på langt nær samme antallet bilder pr sekund samt oppløsning som en skjerm - noe som vil bestemme hvor godt du kan se fienden Happy killing og lykke til! edit: Leif er en slem mann. 800x600 har jeg på når jeg spiller ja, setter den ellers på 1024x768. Takker for det ja, GL & HF yourself! Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Begrensingen ligger i måten signalet overføres. Et TV signal (samme om det er composite eller S-Video) klarer ikke overføre så mye informasjon som det trengs for å gjengi en PC skjerm med god kvalitet. Egenskapen som sier mest om dette er det som heter båndbredde. TV signaler har maksimal båndbredde på ca 5MHz. Standard VGA video (640x480) har ca 32MHz, altså 6 ganger mer informasjon. Og dagens skjermer bruker gjerne 100 - 200 MHz. Så det hjelper ikke hvor god skjerm du har så lenge du bruker TV signaler. Tror jeg skjønte hva du mente, men jeg så noe med stikkere mellom pc og tv, og DVI-D er det beste? Vil da dette hjelpe på grafikken iht. kabler og overføring av signaler? Mens composite er det dårligste leste jeg ett sted. Jeg trodde det var fullt mulig å få tilnærmet pc skjerm grafikk på tv'en jeg.. Er altså etter best mulig bilde på tv'en som dere har skjønt. Takker for svar folkens! Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) bytt til en drit bra LCD-TV og grafikken er da ikke dårlig lenger!! Men da bruker du jo DVI Grafikken vil jo heller bli kornete på en 32" da den har nesten samme oppløsning som en standard PC skjerm. Edit: Du har helt rett i at composite er det dårligste. (om ikke RF convertere greier å gjøre signalet enda dårligere) S-Video er betegnet som en middelklasse løsning. så har du Component og RGB scart på toppen. "Jeg trodde det var fullt mulig å få tilnærmet pc skjerm grafikk på tv'en jeg.." Alle som har prøvd TV-UT har nok blir veldig skuffet... Det går jo egentlig ikke an å bruke bildet til annet enn multimedia/spill. Endret 29. desember 2004 av vidiware Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 50Hz TV = 800x600 100Hz TV = 1024x768 Slik jeg bruker å ha det, men likavell er det ganske vanskelig å lese text. Se film er perfekt. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 bytt til en drit bra LCD-TV og grafikken er da ikke dårlig lenger!! Men da bruker du jo DVI Grafikken vil jo heller bli kornete på en 32" da den har nesten samme oppløsning som en standard PC skjerm. Edit: Du har helt rett i at composite er det dårligste. (om ikke RF convertere greier å gjøre signalet enda dårligere) S-Video er betegnet som en middelklasse løsning. så har du Component og RGB scart på toppen. "Jeg trodde det var fullt mulig å få tilnærmet pc skjerm grafikk på tv'en jeg.." Alle som har prøvd TV-UT har nok blir veldig skuffet... Det går jo egentlig ikke an å bruke bildet til annet enn multimedia/spill. Riktig..Ja, men da er den grei. Takk for info! Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 50Hz TV = 800x600100Hz TV = 1024x768 Slik jeg bruker å ha det, men likavell er det ganske vanskelig å lese text. Se film er perfekt. Jepp, film var ypperlig. Cs på tv'en var greit nok, kunne vært mye bedre men. Ellers.. Tv'en er vel på 60Hz tror jeg, så jeg bruker 800x600 ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå