Gå til innhold

Detonator 5 fra NVIDIA om ikke så lenge..?

Anbefalte innlegg

Kom over denne artikkelen i The Inquirer, der det fortelles at NVIDIA-folkene nede i Taipei er i gang å utvikle neste generasjon Detonator-drivere - som starter med versjon 32.xx.

Det opplyses at det er ytelsen med anisotropisk filtrering som skal optimaliseres, noe som så smått ble satt i gang med 29.xx.

Gleder meg til Detonator 5 kommer - får 75-85 fps i SoF2 på 1280x1024 med alle detaljer slått på, UTEN aniso. Skrur jeg på aniso til høyeste nivå, så detter frameraten til <30 fps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg mener også at NVIDIA ikke har gjort en god nok jobb med å fikse ytelsen m/aniso. Til NVIDIA sitt forsvar skal det sies at de har konsentrert seg om ytelsen med FSAA, som etter hvert er blitt veldig god (iallefall i forhold til ATI, som lqpl nevnte).

Jeg ser iallefall fram til å spille de OpenGL-spillene jeg har (Q3A, RTCW, MOHAA, JK2, SoF2) med full aniso...

Har nå forresten skaffet meg en DVI-VGA adapter, som jeg fikk som betaling for å sette sammen en PC for en kamerat av meg (med Asus sitt GF4Ti4400 - han hadde ikke bruk for DVI-VGA adapteren). Så nå er det bare å skaffe seg en ekstra 17" (helst 19") skjerm, slik at jeg kan spille Q3A med "fov 150"..!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-06 22:56, EviLEddiE skrev:

Kom over denne artikkelen i
, der det fortelles at NVIDIA-folkene nede i Taipei er i gang å utvikle neste generasjon Detonator-drivere - som starter med versjon 32.xx.

Du er klar over at The Inquirer er internetts svar på Se og Hør? :razz:

Jeg tar alt som blir skrevet der med en STOOOOOR klype salt. Men vi får leve i håpet. Dagens aniso ytelse under Direct3D er jo heller dårlig. Så jeg venter i spenning på dagen da Nvidia fikser den feilen.

Lenke til kommentar

Du kan ha delvis rett i dine mistanker mot The Inquirer, Ash...

Leste denne artikkelen hos Warp2Search.

Kort sagt, så står det at The Inquirer sin påstand om at 32.xx skulle lanseres 6. juni var oppspinn til ende og annen. Men det bekreftes fra sikrere kilder om at NVIDIA virkelig skal øke ytelsen på anisotropisk filtrering i kommende driversett (en ny 29.xx build).

32.xx vil nok ikke lanseres før det kommer nye GPUer fra NVIDIA (NV18 var nevnt i denne artikkelen).

Kwesi: Du bruker grafikkinstillingene til Windows (som fulgte med driveren) for å justere AA og grovjustere anisoen. Men for finere justering av aniso, vil jeg heller anbefale et verktøy som RivaTuner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...