EviLEddiE Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Kom over denne artikkelen i The Inquirer, der det fortelles at NVIDIA-folkene nede i Taipei er i gang å utvikle neste generasjon Detonator-drivere - som starter med versjon 32.xx. Det opplyses at det er ytelsen med anisotropisk filtrering som skal optimaliseres, noe som så smått ble satt i gang med 29.xx. Gleder meg til Detonator 5 kommer - får 75-85 fps i SoF2 på 1280x1024 med alle detaljer slått på, UTEN aniso. Skrur jeg på aniso til høyeste nivå, så detter frameraten til <30 fps. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Har har ATI kortene en stor fordel, nemlig aniso filtrering. Ytelsen går bare ned med ca 5% med aniso. Men AA ytelsen er dårligere enn nVidia. lqpl Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Ja, jeg mener også at NVIDIA ikke har gjort en god nok jobb med å fikse ytelsen m/aniso. Til NVIDIA sitt forsvar skal det sies at de har konsentrert seg om ytelsen med FSAA, som etter hvert er blitt veldig god (iallefall i forhold til ATI, som lqpl nevnte). Jeg ser iallefall fram til å spille de OpenGL-spillene jeg har (Q3A, RTCW, MOHAA, JK2, SoF2) med full aniso... Har nå forresten skaffet meg en DVI-VGA adapter, som jeg fikk som betaling for å sette sammen en PC for en kamerat av meg (med Asus sitt GF4Ti4400 - han hadde ikke bruk for DVI-VGA adapteren). Så nå er det bare å skaffe seg en ekstra 17" (helst 19") skjerm, slik at jeg kan spille Q3A med "fov 150"..! Lenke til kommentar
Colin Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Hva er ansio? Sikkert et dumt spørsmål..... Pål Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 16:43, Colin skrev:Hva er ansio?Sikkert et dumt spørsmål.....Pål Uten å si det sikkert tror jeg det er slik at grafikken ikke blir "gromsete" på lengre avstander...(eller er jeg helt på jordet?) Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Du er på rett spor, Civilix. Som sagt er det en teknikk for å gjøre teksturer skarpere på lengre avstander (dette gjelder særlig gulv- og veggteksturer). En mer utfyllende på anisotropisk filtrering (og anti-aliasing, for den saks skyld), kan leses hos Sharky Extreme. Lenke til kommentar
Kwesi Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Hvordan øker man ansio og/eller anti- aliasing på skjermkortet? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 22:56, EviLEddiE skrev:Kom over denne artikkelen i The Inquirer, der det fortelles at NVIDIA-folkene nede i Taipei er i gang å utvikle neste generasjon Detonator-drivere - som starter med versjon 32.xx. Du er klar over at The Inquirer er internetts svar på Se og Hør? :razz: Jeg tar alt som blir skrevet der med en STOOOOOR klype salt. Men vi får leve i håpet. Dagens aniso ytelse under Direct3D er jo heller dårlig. Så jeg venter i spenning på dagen da Nvidia fikser den feilen. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Du kan ha delvis rett i dine mistanker mot The Inquirer, Ash... Leste denne artikkelen hos Warp2Search. Kort sagt, så står det at The Inquirer sin påstand om at 32.xx skulle lanseres 6. juni var oppspinn til ende og annen. Men det bekreftes fra sikrere kilder om at NVIDIA virkelig skal øke ytelsen på anisotropisk filtrering i kommende driversett (en ny 29.xx build). 32.xx vil nok ikke lanseres før det kommer nye GPUer fra NVIDIA (NV18 var nevnt i denne artikkelen). Kwesi: Du bruker grafikkinstillingene til Windows (som fulgte med driveren) for å justere AA og grovjustere anisoen. Men for finere justering av aniso, vil jeg heller anbefale et verktøy som RivaTuner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå