GaboonViper Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 først vil jeg bare si at dette er min første post på dette forumet. Jeg kan veldig lite når det gjelder hardware, men har venner som kan gi meg et par tips. Uansett... til saken. jeg har totalt 1024MB pc3200 RAM, pentium4 2.4Ghz og Radeon 9800 Pro på pcen, alikevel får jeg bare rundt 2633 på 3dmark03. en ting var at jeg glemte å slette driverene til det gamle kortet før jeg installerte de nye driverene. Noen jeg kjenner sier at jeg må formatere, andre sier det er tull. Hvis dere trenger mer informasjon, bare gi beskjed, men husk jeg er gannske ny når det gjelder hardware. så "go easy on me" som de sier på godt norsk. Lenke til kommentar
-Sarion- Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Og du har alle de nyeste driverene installert? Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) /me gjetter på at du mangler AGP drivere Så kortet er i en posisjon der det ikke kan få utnyttet AGP funksjonene og derfor bare er operativ i PCI mode. Endret 27. desember 2004 av Neptyr Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 /me gjetter på at du mangler AGP drivereSå kortet bare kjører i PCI. Hmm, bare kjører i PCI Til topic... Tipper du burde renske alt av gamle drivere, samt legge inn siste DirectX samt nyeste drivere. Linker til en gammel guide, alt du trenger er der: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=266395 Lenke til kommentar
xoop Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hva slags 9800 Pro har du, hvis du har 128 bits versjonen kan jo det være en grunn. Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 http://www.overclockers.com/tips00310/ Bare til ettertanke -- Well a big part of the reason goes to the fact that AGP was developed from the PCI specification and, in fact, the slot is meant to replace one of your PCI slots on the mainboard. The reason that PCI cards are "upside down" can be found in the PCI specification. -- Lenke til kommentar
GaboonViper Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 hmm.. jeg har 4xagp, og sjermkortet er 128MB. men allikevel burde jeg ikke få minst 5k i 3dmark3? er veldig sikker på at jeg har de siste driverene, men kan nå sjekke en gang til for sikkerhets skyld Lenke til kommentar
-Sarion- Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 hmm.. jeg har 4xagp, og sjermkortet er 128MB. men allikevel burde jeg ikke få minst 5k i 3dmark3? er veldig sikker på at jeg har de siste driverene, men kan nå sjekke en gang til for sikkerhets skyld Minst 5k med det systemet? Neppe. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 hmm.. jeg har 4xagp, og sjermkortet er 128MB. men allikevel burde jeg ikke få minst 5k i 3dmark3? er veldig sikker på at jeg har de siste driverene, men kan nå sjekke en gang til for sikkerhets skyld Står det i SMARTGART at 4x er aktivert? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Minst 5k med det systemet? Neppe. Øh, han burde ligge på 5k jo. Lenke til kommentar
-Sarion- Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Minst 5k med det systemet? Neppe. Øh, han burde ligge på 5k jo. Å, sorry. Blanda systmet hans med et annet. Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Han burde få 5k ja. Med mitt AIW 9700Pro, i875p chipsett, 512mb minne og en 3Ghz P4, så får jeg 5200. Lenke til kommentar
GaboonViper Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 rart... jeg har to partisjoner, C og F. C er minst, og F er størst. windows er installert på C, så jeg tenker på å formatere C, men vil først vite om det er andre alternativer, i og med at jeg ikke har installasjons cd'en på xp pro. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Jeg ville tatt en full formattering, med instalering av de siste driverene. Dette vil fjerne alle rester av de gamle nvidia driverene som ligger igjen etter det forrige kortet ditt, og det vil samtidig fjerne alt spyware, og søppel som har samlet seg der siden sist. Edit: han hadde et geforce kort tidligere, leif. Endret 27. desember 2004 av fargoth Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) rart... jeg har to partisjoner, C og F. C er minst, og F er størst. windows er installert på C, så jeg tenker på å formatere C, men vil først vite om det er andre alternativer, i og med at jeg ikke har installasjons cd'en på xp pro. Du kan bruke drivercleaner, men jeg har ikke hatt positive erfaringer med dette programmet. Her er en LINK som kansje kan svare på noe av det du lurer på. Edit: leif, la med link. Endret 27. desember 2004 av fargoth Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Du skal klart ha mye mer poeng i 3dmark! Jeg ligger på godt over 7k med mitt system. Bruk driver cleaner og legg inn driverne på nytt så skal du se at det går bra. GL! EDIT: leif EDIT2: Så ikke innlegget til fargoth Endret 27. desember 2004 av J0ppe Lenke til kommentar
GaboonViper Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) har noen i det hele tatt hatt positive erfaringer ved å bruke dette programmet i min situasjon? jeg har bare lest om negative... Endret 28. desember 2004 av GaboonViper Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Programmet er kjempe bra og lett. Bare velg ati og trykk på clean, restart og legg inn nye driverne Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=350799 Alt du trenger Lenke til kommentar
arokh Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Gaboonviper: Svar på spørsmålet. Står det at 4x AGP er aktivert i SMARTGART? Ikke hør på tullingene som sier du skal formatere. Løs problemet istedet, gamle nvidia-drivere er selvsagt ikke årsaken til den dårlige scoren i 3dmark... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå