camxer Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Hei alle sammen. Skal bygge meg en server og har derfor tenkt å skaffe meg nye deler så jeg trenger litt råd om dette. Ting som må være tatt i betraktning: 1. Hovedkortet må være mATX 2. Prosessoren må være bedre enn 1,4GHz duron 3. Minnen blir nok 256Mb av billigst mulig DDR-RAM 4. Den billigaste musen som fins Trenger bare de 4 tingene resten har jeg Takker for alle forslag Endret 27. desember 2004 av camxer Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) De billigste atx-kortene har ofte integrert vga, så selg skjermkortet for et par-tre hundrelapper og sett i litt mer ram om du kan. Ved f.eks. overføring av store filer fra serveren over nettverket vil det caches mye i ram, og da vil det ofte gå i "graut". Selv har jeg en Athlon XP2000@2600 og 512MB ram og selv der kunne det av og til vært ønskelig med mer ram. Bruker for øvrig et m-atx kort fra Epox med nForce 2-G og det fungerer greit det. Trenger du virkelig skjerm og tastatur? Bruk heller fra en annen maskin under installasjon, og ved vanlig drift trenger du kun nettkabel og lan tilkoblet hvis du fjernstyrer. XP pro har en fin innebygget sak til dette, hvis ikke kan du bruke Realvnc. Endret 27. desember 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
camxer Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) De billigste atx-kortene har ofte integrert vga, så selg skjermkortet for et par-tre hundrelapper og sett i litt mer ram om du kan. Ved f.eks. overføring av store filer fra serveren over nettverket vil det caches mye i ram, og da vil det ofte gå i "graut". Selv har jeg en Athlon XP2000@2600 og 512MB ram og selv der kunne det av og til vært ønskelig med mer ram. Bruker for øvrig et m-atx kort fra Epox med nForce 2-G og det fungerer greit det. Trenger du virkelig skjerm og tastatur? Bruk heller fra en annen maskin under installasjon, og ved vanlig drift trenger du kun nettkabel og lan tilkoblet hvis du fjernstyrer. XP pro har en fin innebygget sak til dette, hvis ikke kan du bruke Realvnc. Jeg skrev det litt dårlig, jeg har skjerm, tastatur, skjermkort og kabinett. Har forandret innlegget sånt at det blir mer forståelig EDIT Er det noen her som vil selle et slikt oppsett: mATX socket A hovedkort, 1,4GHz duron eller bedre og 256MB ram helst DDR men kan være SD og. Endret 27. desember 2004 av camxer Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Her er et lite oppsett, det er det BILLIGSTE, Har tatt 0 hensyn til ytelse Abit KD7 Hovedkort for Socket A Hovedkort CPU: AMD Sempron 2200+ CPU Minne: Crucial PC2100 Minne Her har du et opsett til 1170 Mus får du på Clasern (Clas-olshon) for en 50 lapp Dette oppsettet holder ikke engang til en desktop maskin.. men du får gjøre som du vil BTW: Trenger du ALT? Harddisker, drev (eventuelt også floppy) osv? -MortenGj Lenke til kommentar
camxer Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Her er et lite oppsett, det er det BILLIGSTE, Har tatt 0 hensyn til ytelse Abit KD7 Hovedkort for Socket A Hovedkort CPU: AMD Sempron 2200+ CPU Minne: Crucial PC2100 Minne Her har du et opsett til 1170 Mus får du på Clasern (Clas-olshon) for en 50 lapp Dette oppsettet holder ikke engang til en desktop maskin.. men du får gjøre som du vil BTW: Trenger du ALT? Harddisker, drev (eventuelt også floppy) osv? -MortenGj Bra opsett, men hovedkortet liker jeg ikke hovedkortet via km400 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hei alle sammen. Skal bygge meg en server og har derfor tenkt å skaffe meg nye deler så jeg trenger litt råd om dette. Ting som må være tatt i betraktning: 1. Hovedkortet må være mATX 2. Prosessoren må være bedre enn 1,4GHz duron 3. Minnen blir nok 256Mb av billigst mulig DDR-RAM 4. Den billigaste musen som fins Trenger bare de 4 tingene resten har jeg Takker for alle forslag Mus? hvem trenger *mus* på en server? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå