CTH-DK Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Når jeg eksporterer en film i mov. til f. eks. avi. i QuickTime, bliver kvaliteten af filmen forringet meget. Kan der gøres noget ved dette? MVH Casper Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 hva slags innstillinger bruker du for komprimering og hvilken kodek? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Modellmakt stiller jo et 100% relevant spørsmål. Rent generelt er det uansett verdt å merke seg at hver gang du eksporterer til et annet komprimert format enn orginalfilen vil det skje en forringelse av bildekvaliteten... Lenke til kommentar
CTH-DK Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg beklager at jeg først svarer nu. Jeg bruger blot standard indstillingerne. Og så tror jeg at det hedder et MPEG-4 kodek, det jeg bruger. MVH Casper Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Mpeg 4 er et KRAFTIG komprimerings codec. Hvis du vil ha den ut nesten helt lik QT filen må du velge AVI uncompressed. Du må huske at QT filmer SANSYNLIGVIS allerede er komprimert, så ved å bruke Mpeg 4 komprimere du ENDA engang. Generasjons tap mao. Det som er mer interesant er hvorfor du vil ha dem som AVI filer og hva du vil gjøre med dem videre. Da kan vi anbefale for deg bedre hva du bør gjøre. AKIRA Endret 28. desember 2004 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Du må huske at QT filmer allerede er komprimert, så ved å bruke Mpeg 4 komprimere du ENDA engang. Generasjons tap mao. Dette er i og for seg en ganske vanlig misforståelse, men QT er ikke ett bestemt videoformat men en "wrapper". Mange forskjellige typer videofiler kan være Quicktimefiler også ukomprimerte filer med f.eks. animation-codec... Ellers er det jo riktig som du skriver - komprimering til komprimering kan aldri bli tipp topp... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det var ingen misforståelser fra min ende. Men heller gi den informasjonen som holder for det han trengte å vite. Ukomprimert QT er noe man bruker i et produksjonsmiljø, og da tror jeg fyren hadde vist hva han holdt på med. AKIRA Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Den er grei, men siden det du skriver strengt tatt inneholder en faktisk feil (QT = komprimert) tenkte jeg det var greit å si i fra før andre plukket opp denne "informasjonen"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå