Einar2 Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Kjøpte meg nettopp en ny CPU, sammen med 2x512 mb corsair value PC3200. Planen er å klokke til 2,2 Ghz som 3500+, men holder diss rambrikkene en fsb på 244 mhz (om jeg har regnet risktig da ) Takkr for alle svar Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 om jeg har regnet risktig da Om du har regnet riktig kommer helt an på CPUen din, som du ikke opplyser om. Er dette Socket 939 du snakker om? Om du har en 3000+ på Socket 939, er denne på 1,8Hz, med en multiplier på 9. For å få klokke denne til 2,2GHz må du ha en FSB/HTT på 2200/9=244MHz Så, ja, isåfall har du klokket riktig. Om Corsair Value klarer den frekvensen tviler jeg personlig på. Men jeg har ikke sett noen tester i overklokking av dette minnet, så jeg er svært spent på hva du får til. Min gamle Geil Ultra klarer såvidt 240MHz, og dette er da eldre kvalitetsminne. De nyeste TCCD-chippene, som bla finnes i Geil Ultra X, Corsair XL pro, Kingston HyperX, OCZ EB Platinum Rev.2 og PQI Turbo, klarer vel alle 250MHz glatt. Som sagt har jeg ikke sett noen tester med Corsair Value der man har klokket minnet, så der veit jeg ikke. Og du må gi beskjed så fort du får testet dette. Hvis du bestemt planlegger overklokking, kjøper du gjerne ikke Value-brikker av noe slag, men man kan jo være heldig. Lykke til, og gi tilbakemelding! Lenke til kommentar
Einar2 Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 å, ja.. Det er snakk om socket 939 det er snakk om. Får delene om et par dager, så får se åssen det går. Hadde ikke altfor mye penger da jeg kom til "kassa" derfor måtte jeg kutte ned på visse deler. Det hadde vært knall om det hadde funka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå