Gå til innhold

Anbefaling av kortleser

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Endte opp med denne tilslutt, og er kjempefornøyd! Opplever den som mye mer stabil enn en USB 2.0-leser, og tømmer kortet kjempefort! Eneste aberet er prisen, men har du pengene å putte i en kortleser, er det verdt det. Alternativet er å kjøpe noe som støtter USB 2.0 til ca. halve prisen. Da får du sannsynligvis mer for pengene, men ikke stabiliteten med tanke på hastighet.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei.

Kan noen anbefale en billig USB 2.0 kortleser som tar både SANDISK CF ULTRA II 2048MB og og de nye SANDISK CF EXTREME III 2048MB enhetene?

Ser at Elkjøp har en Sandisk 12-i-1 leser til kr. 295,- (kr. 350,- hos Fotovideo.no). De har også svært gode priser på CF-kort, kortene ovenfor koster henholdsvis kr. 780,- og kr. 899,-

Lars H.

Endret av Lars H.
Lenke til kommentar

Kjøpte selv en SanDisk ImageMate 12-in-1 på elkjøp. Kosta 280 kroner på tilbud. Denne er usb. Funker veldig bra her hvertfall. Kjøpte SanDisk av den grunn at jeg bruker SanDisk-kort og har hatt problemer med at f.eks. Lexar sine lesere ikke gidder å lese kortet mitt

Endret av Krister03
Lenke til kommentar

Hei.

Nå er Sandisk 12-i-1 leser innkjøpt, og et stk. SANDISK CF EXTREME III 2048MB på vei i posten. Kortleseren laster ned bilder raskt og effektivt, men jeg har et problem når jeg skal ta ut kortet. Det skjer kun når jeg har brukt trykknappen på leseren for å laste ned, ikke ved "click, drag and drop".

I bruksanvisningen står det:

Removing Card

To remove the card in Windows:

1. Double click on the icon "My Computer"

2. Right-click on the corresponding ImageMate 12-in-1 Reader/Writer drive icon

3. Select Eject (this is not needed for Windows 98SE or XP)

4. Pull the card out of the slot

Men når jeg tar ut kortet (enten jeg har klikket på "Eject/Løs ut" eller ikke), begynner PC'n å hakke, bråke! For å stoppe dette må jeg slå PC'n AV/PÅ! Noen som kjenner til dette problemet? Jeg kjører Windows XP.

Og en annen sak, på skrivebordet har jeg fått dette ikonet: sandisk.jpg

Men det skjer ingenting når jeg dobbelklikker på det.

Lars H.

Endret av Lars H.
Lenke til kommentar
Jeg har ikke lagt inn noe av det som følgte med kortleseren, men bruker bare Windows remoable harddrive-opplegg. Før jeg fjerner kortet så løser jeg ut kortleseren med "Trygg Fjerning Av Maskinvare".

5723743[/snapback]

Hvis enheten dukker opp som en stasjon i utforsker kan du høyreklikke og velge "Eject", slik at du slipper å koble til stasjonen på nytt igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Hvis enheten dukker opp som en stasjon i utforsker kan du høyreklikke og velge "Eject", slik at du slipper å koble til stasjonen på nytt igjen etterpå.

5723807[/snapback]

Greit, men jeg får hakkingen da også. Overfører du ved hjelp av knappen på kortleseren?

Lars H.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...