torstehu Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg har lyst å vaske tastaturet mitt, men hva slags såpe kan jeg bruke og jeg forrutsetter at du kan bruke rent vann bare du lar tastaturet tørke, ikke sant? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 sprut litt jif universal på en klut og tørk av tastaturet. gjenta det samme med rent vann. sikkert ikke dumt å koble fra tastaturet før du gjør dette. Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Tror trykkluft på boks skal være bra til å blåse bort støv og dritt. Får det på Clas Ohlson.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Rent vann blir alt for mye væske. Bruk sånn jif universal eller lignende, og tørk med tørkepapir. I tilleg kan du støvsuge, go bruke q- tips mellom tastene. Snu tastaturet opp ned, og gi det noen skikkelige klask. Da detter det som regel ut nok mat til en hel middag... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Da detter det som regel ut nok mat til en hel middag... Da har jeg middag i dag og! Lenke til kommentar
toretors Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Q-tips mellom tastene fungere dårlig, ender som oftest med at det i tillegg til støv ligger nå en mengde bomull under tastene. Hvis du har tid er det beste tipset å fjerne alle tastene, for så å gå over med en klut. Er også greit med et ekstra tastatur å se etter når alle tastene skal settes på plass igjen. Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 ta ut tasene tork me fuktet klut\papir bit.. ikkje altfor mykje vatn trykkluft.. ikkje blås for hardt Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Skru ifranan tastaturet og plukk ut pcb og styrekrets. Tørk over pcb med ein fuktig klut og tørk derretet av umiddelbart. Resten kan du hive i vaskemaskina om så skal være. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 en gotur i dusjen jør da ikke noe. Lenke til kommentar
torstehu Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Til Alle: takk for gode svar, tar prosjeket "Reint tastatur" i morgen da jeg ikke kom meg på clas ohlson i dag, kanskje jeg fyrer opp en worklog ? Til Mr. Elendig hva mener du med pcb og styrekrets? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 en gotur i dusjen jør da ikke noe. Jo, det gjør noe... Du får et ødelagt tastatur. Lykke til med rengjøringa E-3! Lenke til kommentar
gsn Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) ødelagt tastaur av å dusje det ? var jo veldig merklig at jeg kasta tastaturet mitt i badekaret i forgårs med en god del shampo... det funker veldig bra.. fyll opp med en del lunket vann, ha oppi jif, såpe eller shampoo noe som fjerner fett såfall.. så tar du å spyler det under krana / dusjen etter på og henger det opp på tørke snora over helga.. hvis du er skikklig redd for tastaturet ditt kan du skru det opp når det tørker, jeg for min del vasket det i bade kar pga jeg ikke gadd å skru det opp igjen.. Kan nevne at jeg har gjort dette 4 ganger nå uten feil.. logitech internet navigator tastatur Edit : hvorfor skal tastaturet bli ødelagt av dusjing ? tørkes det skikkelig tar det vell ikke skade ? kanskje ikke kaste det rett i karet etter du har brukt det, vente 5min hvis det ligger no strøm og lurere i det.. vet ikke om det er tilfelle men for sikkerhets skyld Edit 2 : ikke for å stjele tråden din eller noe, men går det ann og vaske musa på samme måte ? hvis noen klarer å få dritt under tastene kan jo det kanskje være greit Endret 28. desember 2004 av gsn Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har da badet flere tastatur i badekaret opp igjennom uten problemer Husk å skru fra hverandre hele tastaturet og ta vekk alle "mellom-deler" og vask selve tastaturet (print kortet?). Viktig å la dette tørke helt før du setter det sammen igjen. Det blir som nytt Lykke til! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har da badet flere tastatur i badekaret opp igjennom uten problemer Husk å skru fra hverandre hele tastaturet og ta vekk alle "mellom-deler" og vask selve tastaturet (print kortet?). Viktig å la dette tørke helt før du setter det sammen igjen. Det blir som nytt Lykke til! Jeg har ikke gode erfaringer med tastatur i hverken dusj eller badekar, for å si det sånn. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 @kd : hva med å tørke det først ? :!: Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har da badet flere tastatur i badekaret opp igjennom uten problemer Husk å skru fra hverandre hele tastaturet og ta vekk alle "mellom-deler" og vask selve tastaturet (print kortet?). Viktig å la dette tørke helt før du setter det sammen igjen. Det blir som nytt Lykke til! Jeg har ikke gode erfaringer med tastatur i hverken dusj eller badekar, for å si det sånn. Hehe Har fått det til med trådløst tastatur også faktisk, men viktig å fjerne den trådløse senderen og tørk skikkelig! Lenke til kommentar
friskies Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Okok, spray jif eller no saant paa kluten, IKKE paa tastaturet. Jeg har provd aa skylle tastatur under springen foer, du kan gjoere det hvis du ikke trenger alle tastene. Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 E3! Hva slags tastatur har du? Har selv et Dell tastatur som jeg kan demontere lett og vaske uten problemer. Gjorde det forleden og det ble som nytt Men utifra hvordan tastatur du har funker det kanskje ikke (!) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Skru det fra kverandre, og vask alle plast-deler (knapper, ramme osv) i såpe og vatn. Deretter skrur du det sammen igjen Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Skru det fra kverandre, og vask alle plast-deler (knapper, ramme osv) i såpe og vatn. Deretter skrur du det sammen igjen Ikke glem å tørke det først da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå