Veitafan Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Skal kjøpe meg nytt kabinett til nyåret:) jeg synes dette er kult. Det har 4 vifter og "støvfilter" noen som har noen erfaringer? Setter stor pris på svar Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Ingen? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har det her ved siden av meg. Knallkabinett som anbefales. Fordeler: *Enkelt 120mm vifteoppheng i bakkant *God plass *Perforerte sidedører/topp *Støvfilter i sidedører/topp *Plass til 3 vifter i sidedør + 120mm i bakkant + 1 i topp (NB. IKKE med bZerk strømforsyninger som ikke er helt etter ATX standardene) *Bære og ståbøyler *Stealth-ROM på de to øverste 5.25" brønnene *2x USB 2.0 + FireWire IEEE 1394 + Mic-jack og audio jack i front. *Bra å se på Ulemper: *Litt skjørt oppbygget *Ganske rart system med HK-plate (men den fønker jo) *Ganske kraftige LED's (Power og HDD Activity) *Dumt at ikke kablene som går fra front (USB, FW, Audio + Mic) ikke er sleevet. *Det skrueløse opphenget til AGP og PCI porter råder jeg deg til å skrue av og kaste med en gang. Fikk ikke mitt Radeon 9600 Pro Ultimate Edition inn i opphenget. Konklusjon: Ganske kult kabinett ifra starten av, men ikke prøv å sove i samme rom, da de ekstremt sterke LED's ene vil plage deg i søvne. God plass inni kabinettet, en drøss med brønner og perforeringer som sørger for gjennomstrømning. Det eneste dumme met kabinettet er oppheng for AGP + PCI da dette er til bare for å bli frustrert over. Ellers et kjempefint kabinett som fungerer bra. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Det har du rett i! Koster 695kr på microplex Er det virkelig ingen her på forumet som har det? Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hubman har det jo!! Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Uff passer ikke bZerk strømforsyningene... Og jeg som hadde lyst på en slik PSU Noen som ambefaler noen andre kabinetter og strømforsyninger som er i samme "klasse"? til Hubman: sorry, jeg så det ikke. Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 synes Mercury Mesh og andre modda kabinett ser så stygge ut. vet ikke hvorfor jeg. selv liker jeg kabinettene mine stilrene og ikke noe stæsj oppå eller rundt eller sånn greier. det er nok bare meg men. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 synes Mercury Mesh og andre modda kabinett ser så stygge ut. vet ikke hvorfor jeg. selv liker jeg kabinettene mine stilrene og ikke noe stæsj oppå eller rundt eller sånn greier. det er nok bare meg men. Tviler på at du har sett et Mercury i levende live. Har selv fobi mot ferdigmodda kabinetter, og i den kategorien finner du ikke Mercury. Det eneste "stæsjet" på kabinettet er at det har perforerte dører/topp som sikrer veldig god luftgjennomstrømning som igjen gir bedre kjøling. toSlaDos: bZerk PSU'er passer, nettopp det jeg har i kassa også, men hvis du skal bruke vifteplassen i toppen på kabinettet er det utelukket med bZerk. Du har selvfølgelig 3 vifteplasser i sidedøren og en 120mm i bakkant til gode da. Lenke til kommentar
j0k3r Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg trodde det kabinette bare hadde èn vifteplass i sidedøra jeg... På microplex står det: Vifteplasser: Foran: 1 stk. 80mm Bak: 1 stk. 120mm Toppdeksel: 1 stk. 80mm Sidedør: 1 stk. 80mm Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg derimot, stoler ikke på Microplex og kan bekrefte at det er 3 vifteplasser i sidedørene! Det er innstallert en duct når du pakker den ut, og i de to andre plassene har jeg plassert mine to elendige 80mm vifter [OT] j0k3r: Fått meldinga? [OT\] Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Grunnen til at man ikke får benyttet 80mm vifteplassen i topp på kabinettet sammen med bZerk strømforskyninger som forhandles av Microplex er at de bygger mer i dybden en det som ATX standaren spesifiserer. Dette er tydlig nevnt i Microplex sin produktbeskrivelse! Strømforsyningens dybde er 168.6mm. ATX spesifikasjonen sier 140mm. Med unntak av dybden så er strømforsyningen produsert i henhold til ATX spesifikasjonene. Hentet fra en tilfeldig utgave av bZerk PSU! Dette var kanskje alle klar over, men nå er det sagt! Lenke til kommentar
j0k3r Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hubman : oki, den er grei.. Jepp fikk meldinga. Flotte bilder Der så jeg jo også at det var 3 vifteplasser i sidedør Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Grunnen til at man ikke får benyttet 80mm vifteplassen i topp på kabinettet sammen med bZerk strømforskyninger som forhandles av Microplex er at de bygger mer i dybden en det som ATX standaren spesifiserer. Dette er tydlig nevnt i Microplex sin produktbeskrivelse! Strømforsyningens dybde er 168.6mm. ATX spesifikasjonen sier 140mm. Med unntak av dybden så er strømforsyningen produsert i henhold til ATX spesifikasjonene. Hentet fra en tilfeldig utgave av bZerk PSU! Dette var kanskje alle klar over, men nå er det sagt! Korrekt alle leser LOZER sin melding FØR de evt vi bruke 80mm plassen i toppen av kabinettet hvis de har et Mercury kabbis med bZerk PSU. j0k3r: Hyggelig å høre Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg har Mercury og er fornøyd. Men går det ann å bare rive vekk den hurtig greia? Ligger det vanlige skurehull under den platen? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 og med den frasen mener du? Jeg tok av den latterlige løsningen for PCI(e) og AGP kort. den var helt rævva. Merkelig nok holder de skrueløse opphengsdingsene de optiske drevene og harddiskene utrolig stabile. men det går an å ta dem av, og da er det vanlige skruehull under. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Brønner, interne: 3 stk. 3½" Du har sikkert allerede tenkt på dette selv, men jeg synes det blir lite. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hubman: Mulig at vi andre kan få se bildene også? Vurderer meg nytt kabinett, men vil se hvordan dette er før jeg bestemmer meg. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Bildene finner du her. Når sant skal sies så må jeg meddele at jeg ikke lenger har en BOXED P4 kjøler nå.. Ikke engang en P4. Jeg har nemlig bytta til AMD A64 3000+ Winchester Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har tittet litt på dette kabinettet nå, og før jeg kjøper det, lurer jeg på en ting. Har et TT Bigwater-sett som venter på meg, vil dette passe inn i kabinettet? Ut i fra det jeg ser på hw.no-testen, går harddisk-rammen helt ned i bunnen av kabinettet. Er det noen som kunne knipset et par interiør-bilder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå