Gå til innhold

Erfaringer om Mercury Mesh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det her ved siden av meg. Knallkabinett som anbefales.

Fordeler:

*Enkelt 120mm vifteoppheng i bakkant

*God plass

*Perforerte sidedører/topp

*Støvfilter i sidedører/topp

*Plass til 3 vifter i sidedør + 120mm i bakkant + 1 i topp (NB. IKKE med bZerk strømforsyninger som ikke er helt etter ATX standardene)

*Bære og ståbøyler

*Stealth-ROM på de to øverste 5.25" brønnene

*2x USB 2.0 + FireWire IEEE 1394 + Mic-jack og audio jack i front.

*Bra å se på

Ulemper:

*Litt skjørt oppbygget

*Ganske rart system med HK-plate (men den fønker jo)

*Ganske kraftige LED's (Power og HDD Activity)

*Dumt at ikke kablene som går fra front (USB, FW, Audio + Mic) ikke er sleevet.

*Det skrueløse opphenget til AGP og PCI porter råder jeg deg til å skrue av og kaste med en gang. Fikk ikke mitt Radeon 9600 Pro Ultimate Edition inn i opphenget.

Konklusjon:

Ganske kult kabinett ifra starten av, men ikke prøv å sove i samme rom, da de ekstremt sterke LED's ene vil plage deg i søvne. God plass inni kabinettet, en drøss med brønner og perforeringer som sørger for gjennomstrømning. Det eneste dumme met kabinettet er oppheng for AGP + PCI da dette er til bare for å bli frustrert over. Ellers et kjempefint kabinett som fungerer bra.

Lenke til kommentar
synes Mercury Mesh og andre modda kabinett ser så stygge ut. vet ikke hvorfor jeg. selv liker jeg kabinettene mine stilrene og ikke noe stæsj oppå eller rundt eller sånn greier. det er nok bare meg men.

Tviler på at du har sett et Mercury i levende live. Har selv fobi mot ferdigmodda kabinetter, og i den kategorien finner du ikke Mercury. Det eneste "stæsjet" på kabinettet er at det har perforerte dører/topp som sikrer veldig god luftgjennomstrømning som igjen gir bedre kjøling.

toSlaDos:

bZerk PSU'er passer, nettopp det jeg har i kassa også, men hvis du skal bruke vifteplassen i toppen på kabinettet er det utelukket med bZerk. Du har selvfølgelig 3 vifteplasser i sidedøren og en 120mm i bakkant til gode da.

Lenke til kommentar

Grunnen til at man ikke får benyttet 80mm vifteplassen i topp på kabinettet sammen med bZerk strømforskyninger som forhandles av Microplex er at de bygger mer i dybden en det som ATX standaren spesifiserer. Dette er tydlig nevnt i Microplex sin produktbeskrivelse!

Strømforsyningens dybde er 168.6mm. ATX spesifikasjonen sier 140mm. Med unntak av dybden så er strømforsyningen produsert i henhold til ATX spesifikasjonene.

Hentet fra en tilfeldig utgave av bZerk PSU!

Dette var kanskje alle klar over, men nå er det sagt!

Lenke til kommentar
Grunnen til at man ikke får benyttet 80mm vifteplassen i topp på kabinettet sammen med bZerk strømforskyninger som forhandles av Microplex er at de bygger mer i dybden en det som ATX standaren spesifiserer. Dette er tydlig nevnt i Microplex sin produktbeskrivelse!

Strømforsyningens dybde er 168.6mm. ATX spesifikasjonen sier 140mm. Med unntak av dybden så er strømforsyningen produsert i henhold til ATX spesifikasjonene.

Hentet fra en tilfeldig utgave av bZerk PSU!

Dette var kanskje alle klar over, men nå er det sagt!

Korrekt :thumbup:

alle leser LOZER sin melding FØR de evt vi bruke 80mm plassen i toppen av kabinettet hvis de har et Mercury kabbis med bZerk PSU.

j0k3r:

Hyggelig å høre ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

og med den frasen mener du?

Jeg tok av den latterlige løsningen for PCI(e) og AGP kort. den var helt rævva. Merkelig nok holder de skrueløse opphengsdingsene de optiske drevene og harddiskene utrolig stabile. men det går an å ta dem av, og da er det vanlige skruehull under.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...