Gå til innhold

Prisguide er ikke spesielt bra?

Anbefalte innlegg

Har prøvd å bruke prisguiden for å finne hvor min nye PC er billigst, men mange av varene som finnes i hauger av webshops har ingen pris eller info.

Prisguiden er ett bra tiltak, men i stedet for å oversvømme den med masse varer, hadde det ikke vært bedre å fokusere på de varene som faktisk varierer mye i pris. For en kort stund siden ble vifter lagt til, men disse varierer mange steder med noen få kroner. Mens hovedkort ofte varierer med flere hundere. Du velger jo ikke webshop etter hvem som er billigst på vifter, men de dyrere varene.

Etter min mening burte prisguiden fokusere mer på HK, CPU, Ram, HDD, Kabinett, PSU og andre varer som varierer mer i pris, enn småplukk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så er det ikke selve viftene jeg klager på, tok dem som ett eksempel (men hvem kjøper 2 vifter til 250,- og betaler nesten like mye i porto?, når man får dem på butikken til noen kroner mer uten porto?)

Det jeg mener er at jeg syntes det er bortkastet tid å legge til så mye varer, når man ikke oppdaterer de varene man har

Lenke til kommentar

Det går an å legge inn hele handleslista si så man kan se hvilken nettbutikk som blir billigst på hele pakken med komponenter, ikke bare hver enkelt komponent. Resultatet blir sortert etter hvilken nettbutikk som har flest varer.

Det er selvfølgelig opp til leseren selv å bedømme om man vil kjøpe slavisk etter prisguiden, kombinere det med lokale butikker eller handle helt andre plasser. Litt vurdering må stå igjen til leseren.

Lenke til kommentar

Det er en mulighet for å rapportere feil med prisene i prisguiden. Bruker du den så sendes det en mail til kategoriansvarlig umiddelbart. I mitt tilfelle går det sjelden mange timer før produktet er up and running (jada, du som rapporterte BenQ FP937S+, jeg veter på et svar fra BenQ på saken ;) ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...