Gå til innhold

Går det an å installere......

husmann

Anbefalte innlegg

...........Win XP på en gammel pc (en Targa-sak) - 700mHz CPU, 1024 RAM og 120 GB harddisk? Jeg trodde det, men får det ikke til. Under installering får jeg beskjed, når jeg er nesten ferdig, at det mangler en fil - eller den er ødelagt og installasjonen kan ikke fortsette. Har forsøkt å formattere flere ganger, starte på nytt, lite hjelper. PC'en er helt ren for andre ting, dvs den er helt tom.

Trenger noen gode råd nå i den søte juletid. Hallo der ute?

Endret av husmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disken er helt i orden. Tok den ut av en annen pc dagen før hvor det ikke har vært noen problemer med den. Det er litt sånn pc-verksted her i julen, har hjulpet en kamerat med å formatere og sette opp hans pc helt på nytt, sønnen min har kjøpt seg ny pc og den jeg holder på med nå er litt sammenrasket fra mange, men felles for alle delene er at de virket hver for seg der de satt.

Tilbake til disken. Forsøkte nå i kveld å sette den inn i en annen pc - en med CPU 1,2 GHz og der fikk jeg installert som bare det. Der virker den. Når jeg flytter den tilbake starter ikke 700MHz-pc'en i det hele tatt. Forsøkte da igjen å formattere osv, men like før installasjonen er ferdig kommer det faXXXX's spørsmålet igjen og installasjonen stopper opp.

Endret av husmann
Lenke til kommentar

At det er hardware-problem tror nå jeg og. Kan jo f eks forsøke å ta et en av minnebrikkene og forsøke slik. Er det en god ide? Litt vanskelig f eks å flashe bios'en da jeg ikke klarer å finne ut versjon eller noe om den. Det var Win 98 SE på den gamle harddisken og med det OS'et fungerte tydeligvis både hovedkort og prosessor.

Noen flere gode ideer?

Lenke til kommentar

ville satset på å teste følgende:

- ram

- cd´en

- harddisken

Sist pc jeg fikset hadde ca samme problemet.

Der viste det seg at selve harddisken gjorde feilen.

Jeg fant ingen feil på selve disken etter jeg kjørte masse programmer på den.

Sjekket alt ifra jumper til kabel.

Så jeg trakk ut harddisken og stappet i en annen. og BOM. der funka det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...