Gå til innhold

liten roundup av strømforsyninger?

Anbefalte innlegg

hei. jeg lurte på om noen kunne anbefale meg en strømforsyning. jeg skal bytte ut min chieftech 360w med en som bråker mye mindre(helst ingenting) pga støy og lite med kontakter(må bruke overganger og dele strømmen mellom enheter). jeg skal kjøre den på socket A foreløpig med ikke så veldig stor load.

det jeg er ute etter er:

stillegående!

under 1000kr helst.

kabelstrømper på alle kabler.

helst 480w og over.

minst 2 s-ata kabler.

(det går an å strekke litt på noen av kravene)

det som er problemet er at det er så evig mange psu's som passer til denne beskrivelsen. jeg kan nevne noen:

Thermaltake Silent Purepower 480W til 850kr

Thermaltake Silent Purepower 560W til 1109kr

Tagan TG480-U01 480w til 894kr

Ultra 500W X-Connect Blå til 944kr

Antec TrueControl 550 Watt til 1159kr

Aspire Aluminium 520W ATX 3 vifter, sølv til 588kr.

Fortron-Source 400W Special Edition til ca 750kr.

Hiper HPU-3S525 525Watt til 644kr.

NorthQ 4001SE Silent 400w til 553kr.

noen som vet hvilken som bråker minst og har mest mulig watt?

Endret av st0ff3r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var lite med invendinger, men etter litt tenkning blir det nok bzerk sin. og de hadde den forresten ikke på digitalimpuls. var i byen og skulle kjøpe masse datautstyr men de stakkars butikkene hadde ingen verdens ting som jeg skulle ha, noen som er med på å starte en entusiast-databutikk? :p

Lenke til kommentar

Har selv hatt 7-8 strømforsyninger i 400-650Watts klassen (inkludert fortron source, antec trueControl 550W og Enermax 550Watt m fler).

Men ærlig talt - må si meg mest fornøyd med en av de billigere strømforsyningene:

Hiper HPU3S525

Grunn:

Stillegående

Stabil

Masse kabler!!!

Bra kabel orden (Strømper på så å si ALLE kabler!)

STØY!!! (som påvirker fjernsyn) - Her er den i en egen klasse, alle påvirker fjernsynet her mer eller mindre (gir alt fra svart bilde til streker/fresing og rulling i bilde), men med denne er det knapt merkbart. Akkurat dette gir denne 5 ekstra stjerner i min bok.

Mens jeg nevnet støy på fjernsyn Q-Tec 550Watt og fortron Source 400Watt kommer på delt annenplass.

Antec og Chieftec kommer på sisteplass. Levicom 550Watt og Enermax er sånn midt på treet.

Lenke til kommentar

jeg har bestilt bzerk nå. vet ikke om det var så lurt, (betaler for mye dildall) men den hørtes så bra ut. håper bare den ikke bråker for mye. mener noen entusiaster at dette er et GODT kjøp? eller er det bare for cs markedet? jeg har ganske sarte ører når det kommer til lyd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...