shakur Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Har en cpu-vifte (delta) med stor plugg. Det sitter også en ledning på den til å overvåke turtallet, men hvem av pinnene på "cpu fan" uttaket skal den kobles på? er vel noen som vet det? Lenke til kommentar
Vidder Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Skjønner ikke helt hva du spør om, men slik jeg forstår det er det en egen ledning som er blå/gul som er liten og har plass til 3 små pinner inne i seg? Denne skal på en plugg på hovedkortet, som også har 3 pinner. Iallefall er det som oftest slik om det er en 3-pins ledning; -Rød=12v -Svart=Jording -Blå/gul=Temp.føler. Lenke til kommentar
shakur Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 hmm...prøver igjen. På vifta mi er det en stor plugg for å få strøm, denne kobles rett i PSU, samme kontakt som cd, hardisker og div. For at jeg skal se turtallet på vifta i bios o.l. sitter det også en blå ledning uten plugg på vifta. Jeg mener at denne skal sitte på en av de tre pinnene på hk for cpu-vifte. Men hvem av de? kan det skade å prøve seg fram? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Tenk på at det går 12V +/- med litt guffe bak i de to du ikke skal koble til. Tror det vanligvis er pin nr 3 (fra venstre) når du holder kortet så styrepinnen på kontakten er opp. Men hva med å sjekke med produsenten av kortet? Lenke til kommentar
ospenis Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Det er den til venstre når styrepinnene peker opp. Det er nok en standard. Sett mot/ned på hovedkortet. [ Denne Melding var redigert av: ospenis på 2002-06-07 00:11 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå