Gå til innhold

Fujifilm FinePix F810__versus__ Sony DSC-P150

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk et Fujifilm FinePix F810 i julepresang og lurer nå på om jeg skal bytte. Grunnen er at det har ganske kort batteritid (ca 100 bilder står det i manualen) og bare fikk terningkast 4 hos akam. Det ble blant annet fremhevet at autofokusen ikke er god ved dårlig belysning og at skjermen er vanskelig å se på, både i sterkt sollys og ved svak belysning.

På en del andre nettsteder er de imidlertid svært positive til dette Fuji-kameraet. De skriver i motsetning til akam, at skjermen er meget god i dårlig belysning og kun kan by på problemer ved sterkt sollys.

Dersom jeg skal bytte så er den heteste kandidaten Sony DSC-P150. Grunnen til dette er først og fremst at det har bra batteritid, veier ekstra lite, og har vistnok meget rask autofokus.

Rent utséendemessig liker jeg F810 best. Det er laget i magnesium og ser virkelig lekkert ut. Men det er litt glatt å holde i. Jeg innbiller meg at man får bedre grep på P150.

Når det gjelder bildekvaliteten så ser det ut som F810 er littegrann bedre, til tross for at det "bare" har 6,3 millioner effektive pixler mot P150s 7,2 millioner.

Jeg er altså i tvil, og lurer på hvilket kamera dere ville valgt.

Aktuelle linker:

http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf810/

http://www.dpreview.com/reviews/sonydscp150/

Endret av WladimirPutin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig respons her på forumet.

Til eventuelle interesserte kan jeg imidlertid opplyse om at jeg bestemte meg for å beholde Fuji-kameraet. Dette har jeg ikke angret ett sekund på. Jeg har tatt over 300 bilder og en del videosnutter nå, og er helt uenig med Akam i at skjermen er dårlig. Skjermen er meget lyssterk og god.

Akam oppnådde visstnok 115 bilder før batteriet var tomt. Jeg oppnådde 152 bilder med max oppløsning + to videosnutter på over 20 sekunder hver før batteriet var tomt. Jeg brukte blitz på ca. halvparten av bildene.

Jeg kan forøvrig nevne at kameraet er uhyre raskt, har god blitz og er meget brukervennlig.

Endret av WladimirPutin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...