TaZ Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Har PC i bilen og 8" Touch Screen og en bilforsterker. Det jeg lurer på om det finnes noe så jeg kan justere lyden analogt som jeg setter mellom pcen og forsterkeren på rca kabelen..eventuelt lage noe som fungerer bra...er slitsomt å justere det på skjermen hele tiden.. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Vil tro det skal kunne gå greit å lodde på et potmeter eller evt. en attenuator. Elfa selger slike, bl.a. EDIT: vet ikke om en Griffin Powermate kan programmeres til å styre mastervolumet, men jeg vil tro det skal kunne gå an. Da får du en pen volumknott, med belysning med på kjøpet Endret 28. desember 2004 av epifant Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Virkelig nice den Griffin Powermate men var DYR... Lenke til kommentar
icer Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Skal vel gå fint det regner jeg med? Må vel ha et potmeter som har 4ledninger da? Husker ikke helt, hvor mange som er i en rca kabel, er vel bare 2på hver? Lenke til kommentar
andm Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg tror det ikke er så lett som å bare sette potmetere mellom de tre ledningene. Jeg har prøvd dette før, men det ga ikke noe resultat. Hvorfor ikke kjøpe et billig headset med justerbart volum, og stikke av med enheten som styrer volumet? Det er da mye enklere enn å lage en slik selv, og muligens billigere også.. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Har løst "problemet" via software.. Genialt program--> http://users.skynet.be/media-car/software.html Viser ikke på siden dems men nyeste versjon har stor volum justering på hoved menyen.. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Ostekjeks: fikk du ikke noe resultat? Da vil jeg egentlig tro du har loddet noe feil en plass, men.. Det kan lønne seg å få tak i et stereopotmeter av rimelig god kvalitet, f.eks. Alps eller Violet. Billige potmetre forringer lyden ganske mye, i tillegg til å være slarkete og unøyaktige å bruke. Dessuten slites de fortere enn et kvalitetspot. Om man er villig til å gjøre litt "mikk" kan man jo montere 4 stk? Et til nivåjustering av frontkanalene, et til bakkanalene (om man har), et til sub, og fire sammenkoplede til mastervolum. Kan bli endel jobb, men da har man en god, analog "real-time" volumkontroll Lenke til kommentar
icer Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Like greitt å ha 1enhet som styrer alt, lyden skal jo stilles skikkelig ved forsterkeren og ikke på andre enheter... Om du har volumkontroll på: forsterker, CD/DVD spiller og den nye enheten din så blir det mye kluss om du plutselig klarer å skru for eks, forsterkeren din mye opp og en av enhetene står på lavt så du hører ikke mye til det, og du så skrur opp, *poff* Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 God nytt år folkens En enkle regulering er å ta ett 100 ohms pot meter. Du kobler "skjermen" til ene enden og signalet til den andre enden på motstanden. Så tar du ut signalet på midt pinnen. Husk å ta med "skjemen". Får litt demping, men ikke noe å tenke på..... En billigmanns løsning for hobby mekkere PS! Å sitte fyllesjuk og selge billetter på kinoen på 1. nyttårsdag suger villt!!!! Lenke til kommentar
icer Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 En enkle regulering er å ta ett 100 ohms pot meter.Du kobler "skjermen" til ene enden og signalet til den andre enden på motstanden. Så tar du ut signalet på midt pinnen. Husk å ta med "skjemen". Får litt demping, men ikke noe å tenke på..... Tror det er lyden og ikke lysstyrken på skjermen han er ute etter å justere.... Lenke til kommentar
andm Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 En enkle regulering er å ta ett 100 ohms pot meter.Du kobler "skjermen" til ene enden og signalet til den andre enden på motstanden. Så tar du ut signalet på midt pinnen. Husk å ta med "skjemen". Får litt demping, men ikke noe å tenke på..... Tror det er lyden og ikke lysstyrken på skjermen han er ute etter å justere.... Jeg tror det var skjerm(ingen) i lydkabelen han tenkte på. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
icer Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg tror det var skjerm(ingen) i lydkabelen han tenkte på. Eller tar jeg feil? Nee, ikke etter det jeg forstår: Det jeg lurer på om det finnes noe så jeg kan justere lyden analogt som jeg setter mellom pcen og forsterkeren på rca kabelen Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg tror det ikke er så lett som å bare sette potmetere mellom de tre ledningene. Jeg har prøvd dette før, men det ga ikke noe resultat. Hvorfor ikke kjøpe et billig headset med justerbart volum, og stikke av med enheten som styrer volumet? Det er da mye enklere enn å lage en slik selv, og muligens billigere også.. da har du nok gjort noe grådig feil ja. det har funket på alle forsterkerene jeg har lagt øyne på. på et pometer har du 3 tilkoblinger. som standard er det en fiksert motstand mellom høyre*1* og venstre*2* pinne (f.eks. 50kohm). Mellom enten ventre eller høyre og pinnen i midten*3* er det en variabel motstand. så la oss nå si at du har signal inn på *1*, da legger du jord på *3*, og tar ut igjen signalet fra *2*. easy as that. Lenke til kommentar
andm Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 OK, jeg innrømmer at jeg har gjort noe feil. Det er rett og slett fordi det var et helt annet prosjekt jeg holdt på med, og jeg bare blandet forskjellige erfaringer sammen. Beklager. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Tror det er lyden og ikke lysstyrken på skjermen han er ute etter å justere.... Det var skjermingen som jeg tenkte på. Ikke noe lys styrke.... Lenke til kommentar
icer Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Det var skjermingen som jeg tenkte på. Ikke noe lys styrke.... Skjermingen av? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 skjerm, jord, ytterkappe, minus (ikke ett begrep innen vekselspenning men...) om du klipper av en signal kabel så er der en senterleder og ei kappe rundt.... Fatte? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Behydro: Noen spesiell grunn til at du velger 100Kohm og ikke f.eks. 10Kohm? Står overfor akkurat det valget ser du... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå