DezTruckTor Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hei Hvilket program er best til å lage musikk på pc? Jeg ønsker helst et program som ikke bygger på loops, men enkelt-toner. Det bør være enkelt å sette seg inn i, men inneholde mange funksjoner og instrumenter. Noen forslag? Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Reason V2.5 www.propellerheads.se Lenke til kommentar
dagobah Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Fruityloops er et enkelt og greit alternativ! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 cubase, protools, sonar<---- profesjonelle alternativer for pc emagic<---- for mac masse funsjoner og dyrt aa anskaffe men brukes av profesjonelle Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Vårrengjøring. Endret 6. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
arela Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Reason er suverent til sitt bruk, men du kan ikke ta opp lydspor. Du sier du vil lage musikk av enkeltlyder, hvis du da mener en kombinasjon av softsynther og ting spilt inn med mikrofon ol, så er vel cubase SE ok. Jeg kjenner ikke Cubase SE, men har SX selv, og den er jo også suveren som vert for Reason. Dvs at en kan lage et komp i Reason, for så å bruke de i Cubase. (Begge program er oppe samtidig) (Adobe Audition 1,5 er også bygd som vert for Reason 2,5) Jeg kjenner ikke nyeste verson av fruity loops, men før var den iallefall en ren loop-spiller. Så: Reason, hvis du vil lage musikk av ferdige lsamples og synther. Cubase, hvis du vil spille inn egen lyd fra mic, el gtar ol, sammen med synther (VSTi). Foreslår at du sjekker hjemmesidene til endel slike programmer. Et annet billig alternativ er TRACTION http://www.mackie.com/products/tracktion/index.html Kjenner ikke til dette programmet, men det er laget av en musikker, og er blandet inn i MACKIE's produktspekter, så da så! Og litt på siden, Pinnacle har solgt Steinberg (Cubase og Nuendo + +) til Yamaha-gruppen. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 FL Studio er enklest og sette seg inn i. Det kan du bruke selv om du ikke har midi keyboard også. Reason 2.5(som arela nevnte kan du ikke ta opp lyd spor med dette) har noen supre samples, iallefall når det kommer til trommer. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Reason V2.5 www.propellerheads.se Prøvde en trail av reason 2.5. Det er jo alt for inviklet for en person uten utdanning innen musikk! Man må drive å koble fullt av ledninger på div. synth. bare for å få frem en tone. Prøvde også Cubase. Det funker godt, men mangler litt muligheter til forskjellige instrumenter, som f.eks. skikkelig gitar. Men ellers likte jeg interfacen. Hva er det proffene bruker? Jeg så en dokumentar, der de viste om folk som lagde musikk på pc. Men de programmene vi fikk se, så ikke så kjempe avanserte ut. Problemet er ofte at musikken jeg lager ikke høres "ekte" ut. Den blir så tam og monoton. Så hva bør jeg gå for? Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Reason V2.5 www.propellerheads.se Prøvde en trail av reason 2.5. Det er jo alt for inviklet for en person uten utdanning innen musikk! Man må drive å koble fullt av ledninger på div. synth. bare for å få frem en tone. Prøvde også Cubase. Det funker godt, men mangler litt muligheter til forskjellige instrumenter, som f.eks. skikkelig gitar. Men ellers likte jeg interfacen. Hva er det proffene bruker? Jeg så en dokumentar, der de viste om folk som lagde musikk på pc. Men de programmene vi fikk se, så ikke så kjempe avanserte ut. Problemet er ofte at musikken jeg lager ikke høres "ekte" ut. Den blir så tam og monoton. Så hva bør jeg gå for? du trenger ikke koble ledninger. Det gjør programmet selv. hvis du ikke sjønner noe av Reason, så skal du bare glemme og lage musikk Reason og Fruity loops er noe av det enkleste og geniale musikkprogrammer, for amatører og proffe. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Der må jeg nok si word... Du kan vel kanskje prøve E-Jay? Lenke til kommentar
Toa Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Om man har erfaring med trackere (eller gjerne vil få): www.renoise.com Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Reason V2.5 www.propellerheads.se Prøvde en trail av reason 2.5. Det er jo alt for inviklet for en person uten utdanning innen musikk! Man må drive å koble fullt av ledninger på div. synth. bare for å få frem en tone. Prøvde også Cubase. Det funker godt, men mangler litt muligheter til forskjellige instrumenter, som f.eks. skikkelig gitar. Men ellers likte jeg interfacen. Hva er det proffene bruker? Jeg så en dokumentar, der de viste om folk som lagde musikk på pc. Men de programmene vi fikk se, så ikke så kjempe avanserte ut. Problemet er ofte at musikken jeg lager ikke høres "ekte" ut. Den blir så tam og monoton. Så hva bør jeg gå for? du trenger ikke koble ledninger. Det gjør programmet selv. hvis du ikke sjønner noe av Reason, så skal du bare glemme og lage musikk Reason og Fruity loops er noe av det enkleste og geniale musikkprogrammer, for amatører og proffe. Finnes det en tutorial til dette programmet? Er det verdt å bruke verdifull tid på det? Eller bør jeg heller satse på cubase eller sonar, som jeg forstår? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hvis du ønsker å benytte en sequencer kan du bruke Musicator. Dette er et enkelt og funksjonelt norskutviklet program som jeg har benyttet til komponering siden videregående. Siden det er litt lang læringskurve på sequencere, kan det imidlertid være lurt å orientere seg litt rundt før en velger hvilket program en bestemmer seg for å lære. Finale har desidert flest funksjoner og er vankeligst å lære, mens Sibelius kanskje er det programmet som høster best kritikk (og skriver penest noter hvis du trenger det). Felles for alle er at du bør ha et keyboard for å lettere kunne spille inn enkeltnoter. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 cubase, protools, sonar<---- profesjonelle alternativer for pcemagic<---- for mac masse funsjoner og dyrt aa anskaffe men brukes av profesjonelle Ingen av disse programmene er særlig gode på notasjon. (jeg har ikke prøvd sonar da..) Instrumenter må en uansett skaffe ved siden av, enten det er VST eller gode gamle GM-lyder. Logic og Cubase er først og fremst laget som opptaksprogrammer for flersporsopptak. Hvis du skal ha en av dem, så synes jeg Cubase er lettere å lære. Det skal også nevnes at de aller fleste profesjonelle bruker mac. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Apropo mac. Der har jeg prøvd et porgram som heter Myriland Music assistant. Det er utrolig enklet, men inneholder litt for få muligheter.... Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 jeg bruker sony sound forge til å resample og fl studio til å sette sammen med Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Finnes det en tutorial til dette programmet? Er det verdt å bruke verdifull tid på det? Eller bør jeg heller satse på cubase eller sonar, som jeg forstår? det finnes på propellerheads sin side tutorials altså med video og lyd og alt Lenke til kommentar
Siraricus Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Fruityloops er et enkelt og greit alternativ! Jepp, anbefaler det også Lenke til kommentar
dmx Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 FruityLoops er ganske bra ja.. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Det ble litt forvirrende. Er det slik at det finnes to typer msuikk-programmer: 1. loop-basert (sample) 2. Notebasert Stemmer det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå