Kverni Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Jeg har tenkt å investere litt penger i LCD skjerm, og trenger gode råd til hvilken skjerm jeg bør velge. Kriterier: - MÅ koste under 6000,- - Ettersom jeg spiller relativt mye (Counter-Strike og Quake3), er det viktig med minimalt etterslep. - Fargene må være relativt fine over hele skjermen. - Skjermen skal også brukes til film. - Mest mulig klart bilde. - DVI Ganske enkelt en god "All-rounder". Endret 27. desember 2004 av Kverni Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 LaCie Photo vision II 19" eller Nec 1970NX, uten at sistnevnte er testet av hw. Kan også legge til min skjerm, BenQ FP937s, god i pris/ytelse. Av 17" er det få jeg kan anbefale like klart... Lenke til kommentar
haakoo Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg ikke ikke anbefale en skjerm, men jeg vil anbefale 17". Hvis du velger en 17" kommer du til å få samme oppløsning (like stort skrivebord) som på en 19", og du kommer til å få en raskere skjerm med bedre bilde til samme pris. Du kan nok og finne en veldig god skjerm til mindre enn 6000. Hva med 1770nx som alle skryter av? Lenke til kommentar
ersa Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hva med 1770nx som alle skryter av? Jeg kan anbefale 2 stk av den om du har litt mer enn 6000 kr å svi av på skjerm. da får du 2560 x 1024 oppløsning på skrivebordet. Lenke til kommentar
Kverni Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Ettersom jeg har hørt en del ting om LCD skjermer: Det er viktig at den kan kjøre 640x480 med relativt bra bilde! Klarer NEC 1770NX denne oppgaven like bra? Har en kamerat som kommer med et negativt svar på det spørsmålet Lenke til kommentar
Føss Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 har nec 1770nx selv... den er super, ingen etterslap gode farger og ser helt fin ut... i etter tid lurer jeg på om jeg kanskje heller ville hatt 19" siden du får litt større bilde selv om du ikke får høyere oppløsning, men 1770nx er å anbefale på d varmeste!! Lenke til kommentar
ersa Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Ettersom jeg har hørt en del ting om LCD skjermer: Det er viktig at den kan kjøre 640x480 med relativt bra bilde! Klarer NEC 1770NX denne oppgaven like bra? Har en kamerat som kommer med et negativt svar på det spørsmålet Det fungerer, men ikke bra. Viss du har tenkt å bruke den oppløsningen burde du ikke ta NEC1770NX (eneste LCD jeg har prøvd det med), men tror det er sånn på de fleste LCD skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå