Gå til innhold

Kan ikke moderatorene rette på skrivefeil?

Anbefalte innlegg

Det er masse innlegg på forumet med skrivefeil. Det har sikkert lurt seg inn en i mitt innlegg også. Forumet har jo mange moderatorer, kan ikke de begynne å editere og rette på alle skrivefeilene de kommer over?

edit: kanskje man skal begynne å rapportere skrivefeil hvis man ser noen?

Endret av INGaR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, men rapportering av skrivefeil er ein av dei desidert dårligaste ideane eg har høyrt på lenge. :p Moderatorane har andre ting å drive med enn å rette andre sine stavefeil.

Og så er jo ikkje stavefeil av enkeltord noko stort problem her på forumet, IMHO. Det er eit større problem med innlegg som er uforståelige på grunn av mangel på rettskriving, og dette er jo ikkje eit problem som er lett å få bukt med.

Eg er personlig generell motstandar av å rette folk når det gjeld skrivefeil, sidan det ofte kan virke svært demoraliserande for dei som blir retta på, spesielt om ein ofte skriv feil.

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 27/12/2004 : 16:41)
Det er masse innlegg på forumet med skrivefeil. Det har sikkert lurt seg inn en i mitt innlegg også. Forumet har jo mange moderatorer, kan ikke de begynne å editere og rette på alle skrivefeilene de kommer over?

Tja, mulig det har sammenheng med at det er ufattelig tidkrevende og det at de har andre ting å gjøre? Tror iallfall det ...

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg svært kritisk til at man velger å endre betydningen av ordet med denne sensureringen. Det er unektelig morsomt å se ordet kjernekar når man vet hva den egentlige intensjonen med innlegget var, men det endrer ikke det faktum at man er sensurert på det groveste.

Hvis målsetningen her er å fjerne obskøniteter, så er det helt greit, men det er ganske langt fra situasjonen slik den fremstår idag. Sensuren bør være av en slik grad at den ikke radikalt endrer innholdet i innlegget. Samtidig bør det foreligge informasjon om at innlegget faktisk er endret/sensurert av andre enn forfatteren. Derfor vil jeg anmode om at sensuren heller består av en rekke asterikser så lenge det ikke er snakk om å rette elementære skrivefeil.

Lenke til kommentar

Først vil jeg si at mitt forige innlegg ikke hadde noen mening. Altså ueland er ikke en idio t.

ON-Topic: Hvis jeg skal fortelle om en person som jeg mener er en idio t. Altså ikke at dette vil omhandle en forumbruker så mener jeg dette blir litt teit. Kanskje heller ta et annent ord. Faen=søren osv.

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...