Gå til innhold

hva skal jeg bruke 900kr på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har glemt skjermkort også.. Er du fornøyd med hastigheten i HL2? Er du fornøyd med plassen på harddiskene? Jeg tror jeg ville brukt pengene på å bedre en av disse tingene.

 

Edit: Du har jo ram nok i massevis. Jeg mener det er viktigere å beholde mengden ram fremfor å nedgradere til halvparten med raskere minne. Men du kan gjerne gjøre det beste ut av det og overklokke ram'en til PC3200-hastighet, selv om det går ut over timing. (Kjør gjerne 3-4-4-12 for å få de opp i PC3200)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

I hl2 så er det null hakking, men jeg har tross alt alt på lavt, men i source kan det begynne å hakke litt, er dette skjermkortet eller skyldes det rammen?

 

Simen1: hvordan kan jeg overklokke rammen, og trenger jeg kanskje kjøling på brikkene??

som du sier om kvantiteten istedenfor kvaliteten, er det noen andre som kan bekrefte at mengden ram er bedre enn hvor rask den er? (alltid lurt på det)

Lenke til kommentar

Prosessoren din er rask nok med god margin til å kjøre HL2 rimelig raskt med høye innstillinger. Mengden ram er akkurat passe (512MB er for lite og vil sinke systmet, mens 1GB er nok). Grafikkortet er med høy sansynlighet årsaken til at du må kjøre HL2 med lave innstillinger. (Du har ennå ikke sagt hvilket skjermkort du har)

 

Når det gjelder kvantitet vs. kvalitet så vil jeg presisere noe: Spillet HL2 bruker mye ram og man vil få treg respons når man går inn i nye rom hvis man har lite ram. Spillet bruker en plass mellom 512MB og 1GB. Det lønner seg å alltid ha litt mer ram enn det minste nødvendige. Når det gjelder hastighet så kommer den i andre rekke. 1. pri: nok ram, 2. pri: rask ram. I ditt tilfelle vil 512MB bli for lite og dermed sinke HL2.

 

512MB PC3200: Veldig tregt i HL2 pga for lite ram

1GB PC2700: Nok ram (ingen støtte stopp), men en smule tregt.

 

Andre må gjerne bekrefte (eller avkrefte) det jeg sier.

Lenke til kommentar

leser nå litt på dette vankjøling settet på ps data som var i julekalenderen, ser her at den går på Socket A, Socket 478 og Socket 775.

Litt under står det

"Prosessorkompatibilitet: Pentium 4

Athlon

Athlon 64 FX

Athlon XP

Duron

Opteron "

siden amd 64'n min kjører på 754, vil den da passe til dette settet, synes det virker litt rart at de skriver opp athlon 64 fx når den går på 9xx sokkelen, eller?

Lenke til kommentar

Selg ram og skjermkort,kjøp Corsair 2x256 value til 700 og et Geforce 6800 Le på Komplett demo salg til 1650.Det vil komme på ca 2400 kr inkl frakt.

For ram og skjermkort får du kansje 1500 kr,dvs 900 kr i utlegg.

Da vil du gå fra ca 2000 i 3dmark 2003 til ca 7000 tror jeg..

Lenke til kommentar
jeg har ett msi nvidia ti4200.

Det var et knallbra kjøp i sin tid og har vært bra veldig lenge. Men nå begynner det å dra på åra og jeg er overbevist om at det er dette som er hovedårsaken til at du må kjøre HL2 på lave innstillinger.

 

Prøv å finn et brukt Radeon 9700 Pro, evt sett inn annonse om "kjøpes" så får du nok svar fra noen som ønsker å selge det for 900kr. (Det er hva det er verd) Dette yter veldig mye bedre enn Geforce4 Ti4200 (selv om det også øt bra en gang) (øt -> nytt ord jeg fant opp, er det riktig? :p )

 

Bra post simen1! :thumbup:

Tusen takk :) Jeg suger til meg all ros som måtte komme :p

Lenke til kommentar

da ser det ut som det er skjermkort jeg skal skaffe meg da, siden vannkjøling tydeligvis ikke er vits. Har nå lest en del tester med systemet, og det er jo bare <10 grader kaldere enn luftkjøling, så jeg tjener vel ikke særlig på dette...

 

Takk for alle innlegg fra alle sammen, og nei valent, pengene går ikke til deg :p

 

Jeg antar at jeg får en litt koseligere lønning i januar, så jeg kan legge av litt flere hundrelapper, (tilsammen kanskje 1500). dette blir kanskje litt offtopic. men hvilket skjermkort er best for 1500?

 

igjen Takk til simen1!

Endret av anbar
Lenke til kommentar

jeg ser også litt på det litt rimeligere XFX’s GeForce 6600 GT som koster 1313 på pc utstyr, om 6800 kommer til å gå ned i januar måned, så vil vel 6600 også gå ned :D

 

men om kristen i asia også har berørt dataindustrien, (folk som jobber og fabrikker fylt av vann, vil jo prisene gå opp ???

 

kanskje det er best å kjøpe nu? :hmm:

Lenke til kommentar
jeg ser også litt på det litt rimeligere XFX’s GeForce 6600 GT som koster 1313 på pc utstyr, om 6800 kommer til å gå ned i januar måned, så vil vel 6600 også gå ned :D

 

men om kristen i asia også har berørt dataindustrien, (folk som jobber og fabrikker fylt av vann, vil jo prisene gå opp ???

 

kanskje det er best å kjøpe nu? :hmm:

ja er jo tross alt over 20 tusen(sikkert langt flere) som er døde.. håper ikke datautstyr prisen går opp! det hadde vært fryktelig :nei:

Lenke til kommentar

beklager alle som har hjulpet meg, jeg ble litt for fristet til vannkjøling likvel :blush:

 

så nå ligger den på posten, istedenfor skjermkortet... men siden jeg ble oppringt av sjefen som ba meg jobbe de neste fire dagene (pluss inatt),... så får jeg straks råd til et bra skjermkort og kanskje litt raskere minne... ;)

kjipt å jobbe selve nyttårsaften, men får 150% overtid... = 270kr timen * 8 timer

way :D

 

men fortsatt takk! ha det fett på nyttårsaften

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...