Gå til innhold

Tråden om flodbølgekatastrofen


posse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser vi noen sammeheng her?

En på savnet lista er faren til en på skolen her i fredrikstad.. Forsidenyheten i går var at han var død.. + at sønnen bekrefter det.. Hvorfor står han da på en savnet liste..!?

 

Et lite lys i mørke;

Savnet-lista er nesten halvert på noen timer!!

 

Det er vel derfor de offentliggjorde listene tenker jeg...

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke de burde få kritikk for å legge ut "ufulstendige/ikke korrekte" lister; det er faktisk veldig bra at de legger det ut så UD og politiet kan fikse sine lister, og de pårørte faktisk kan få bedre hjelp.

 

Hvis f.eks halvparten av dem som er igjen på listen blir fjærnet, så er det mye letter for myndighetene å hjelpe dem som fatisk trenger det.

Lenke til kommentar
Ser vi noen sammeheng her?
En på savnet lista er faren til en på skolen her i fredrikstad.. Forsidenyheten i går var at han var død.. + at sønnen bekrefter det.. Hvorfor står han da på en savnet liste..!?

 

Et lite lys i mørke;

Savnet-lista er nesten halvert på noen timer!!

 

Det er vel derfor de offentliggjorde listene tenker jeg...

Han står der ennå.. Vært på nyhetene og alt till og med..

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
var en kjærring i paralell klassen min som døde i flommen

Går an å vise litt respekt, da. Drittunge.

vise respekt?

greit jeg prøver på nytt:

en representant for det kvinnelige kjønn i paralell klassen min gikk bort i den tragiske ulykken i asia, vi er alle i dyp sorg :cry:

 

herregud jeg hadde alldri sett hu før en gang

Vel, du kunne skrevet "Det var en jente i parallellklassen min som døde i flommen :("

Lenke til kommentar

Ok i dag fikk jeg nesten hele klassen i mot meg da jeg sa at jeg var i mot at priv. personene nedi landene dær skal få penger..

 

det jeg mener med det er:

at jeg ikke er for at privat personer sitter på rumpa og motar penger,

jeg vil at staten skal evt. bygge sykehus/bygge plasser osv. dær innbygerne kan jobbe og

tjene pengene som de fortjener etter å ha jobbet..

og jeg syns at rødekors waster penger på reklamer

Lenke til kommentar
Ok i dag fikk jeg nesten hele klassen i mot meg da jeg sa at jeg var i mot at priv. personene nedi landene dær skal få penger..

 

det jeg mener med det er:

at jeg ikke er for at privat personer sitter på rumpa og motar penger,

jeg vil at staten skal evt. bygge sykehus/bygge plasser osv. dær innbygerne kan jobbe og

tjene pengene som de fortjener etter å ha jobbet..

og jeg syns at rødekors waster penger på reklamer

Vel, så du mener man skal tvinge de til å jobbe for å få hjelp/penger etter en slik stor katastrofe? Helt feil spør du meg! Tror du hadde hatt andre meninger om du selv hadde vært en av ofrene som kanskje hadde lite fra før av, men nå ikke har noe igjen. De har også kanskje mistet både barn og familie, og så mener du de må JOBBE for å få penger? :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Ok i dag fikk jeg nesten hele klassen i mot meg da jeg sa at jeg var i mot at priv. personene nedi landene dær skal få penger..

 

det jeg mener med det er:

at jeg ikke er for at privat personer sitter på rumpa og motar penger,

jeg vil at staten skal evt. bygge sykehus/bygge plasser osv. dær innbygerne kan jobbe og

tjene pengene som de fortjener etter å ha jobbet..

og jeg syns at rødekors waster penger på reklamer

Jeg tviler på at hjelpearbeidet foregår ved at Røde Kors dumper pengesekker på lokalbefolkningen.

Lenke til kommentar
Ok i dag fikk jeg nesten hele klassen i mot meg da jeg sa at jeg var i mot at priv. personene nedi landene dær skal få penger..

 

det jeg mener med det er:

at jeg ikke er for at privat personer sitter på rumpa og motar penger,

jeg vil at staten skal evt. bygge sykehus/bygge plasser osv. dær innbygerne kan jobbe og

tjene pengene som de fortjener etter å ha jobbet..

og jeg syns at rødekors waster penger på reklamer

Vel, så du mener man skal tvinge de til å jobbe for å få hjelp/penger etter en slik stor katastrofe? Helt feil spør du meg! Tror du hadde hatt andre meninger om du selv hadde vært en av ofrene som kanskje hadde lite fra før av, men nå ikke har noe igjen. De har også kanskje mistet både barn og familie, og så mener du de må JOBBE for å få penger? :no:

Hvor lang tid tror du det tar for de å jobbe til de har penger til et hus eller til mat for hele familien da?

Det vil ta dager eller uker.

Hva skal de gjøre imens?

Lenke til kommentar

Ja, nå støtter jo nesten alle flodbølge ofrene enten det er gjennom det ene eller det andre. På skolen igår så hadde en i elevrådet fått med seg resten av rådet på å ha en slik arbeidsdag for alle elevene på skolen, hvor alt vi tjener skal gå til ofrene. Fin tanke det da men, så sier de at alle må minst tjene 200kr hver den dagen....for jobben altså. Synes egentlig at dette blir for drøyt. Skolen skal sende ut 250 elever ut i arbeid for å gi 50k til ofrene. I tillegg så går det vel nok ikke å sende ut 250 elever ut i byen(30butikker), det går bare ikke. Hadde grensen vært på 50kr så hadde det vært greit, for da kunne man jo bare stukket til noen eldre for å mokke snø. Men 200 blir for drøyt. Men fin tanke da! Ville bare få dette ut :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...