Gå til innhold

Tråden om flodbølgekatastrofen


posse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På et klipp jeg så begynte folk å løpe ned til stranden fordi de trodde det var en morsom bølge å bade i. Først etter en stund skjønte folk hva det dreide seg om, og da var det for sent...

 

Nå satte jeg akkurat inn en 100-lapp... Var ikke mye, men det hjelper vel... :yes:

Endret av jonpet55
Lenke til kommentar

10 meter høye bølger høres ikke veldig voldsomt ut, og når man ser bølgene komme inn på tv, skjønner man ikke hvordan den kan ha drept svimmlende 128000++. Men det er veldig flate land, uten særlige høydeforskjeller. Bølgene kommer laangt innover landområdene.

I Nordnorge er det ikke så uvanlig med 6-8-10 meter høye bølger... I Nordsjøen kan det komme opptill 25-30 meter høye bølger

Lenke til kommentar
Hei, må si jeg reagerte da jeg leste følgende overskrift på vg.no den 27/12

 

 

VG Nett-lesernes beskrivelser fra

DØDSDRAMAET

VG Netts lesere forteller om de dramatiske timene da flodbølgen slo inn over asiatiske strender. Les hele saken her!

 

:hmm:

 

At de bruker denne tragiske hendelsen til å legge inn reklame over at nesten-offerene leser vg nett syns jeg er feil viser en moralsk svikt hos både journalisten som skrev artikkelen og den ansvarlige direktøren, som lar dette gå ut på trykk. De over 20 000 offerene døde ikke for å promotere vg nett og at de ikke klarer å skrive en saklig artikkel uten reklame for seg selv, ihvertfall i en slik alvorlig sak, syns jeg er bekymringsverdig.

 

Er dere enig?

 

Sendte forøvrig mail til den ansvarlige redaktøren av VG, men fikk ikke noe svar...

Når vi er inne på Aviskritikk vil jeg bare si at Dagbladet gjorde noe litt rart i går.

på forsiden av avisen stod det:

Dagbladet ønsker å støtte ofrene i katastrofeområdet i Asia.

Derfor koster avisen idag 15 kroner.

 

Hvem betaler da 5 kroner ekstra for å støtte ofrene?

ikke dagbladet så vidt jeg kan skjønne... :shrug:

Lenke til kommentar

er mye rare metoder for å få støtte ofrene nå for tiden..

 

MEN det er altids ett men. Kan vi være sikre på at pengene blir gitt!?

 

Feks. dagbladet,trur dere at de gir pengene til ofrene?

 

Det neste blir vell at telenor høyner prisene på SMS fra 0.69 til 5.- :cry:

Lenke til kommentar

Det er nesten en selvfølge at folk støtter menneskene der nede. Men da syns jeg de kan gi penger til bøssebærere eller direkte til hjelpeorganisasjoner. Ta f.eks VG og Dagbladet igjen. VG har fast sum (10,-) og sier at overskuddet går til hjelpeabeidet. Dagbladet tar 5 kr ekstra betalt og sier at det går til hjelpearbeidet. Dagbladet tar altså da ekstra betalt fordi de ikke vil tape penger selv. Så de høyner prisen og gir de ekstra kronene til hjelpearbeidet.

Lenke til kommentar
la oss si at dagbladet serlger 20000 aviser for 15stk, orginalprisen er jo 10, dvs 5x20000 er 100000kr til hjelpearbeid. syntes slik er greit

Joda... Men om man må ha Dagbladet, så gir man bort penger til noe man kanskje ikke vil gjøre. Syns det skal være valgfritt om du vil gi penger.

Vis jeg sjøl går å kjøper en avis, driter jeg egentlig i hvem den går til.. Men nå går den faktisk te en sak som virkeli trenger det da.. Og du må være ganske dumm vis du velger å kjøpe en avis fordi den går till noe annet en dagbladet..

Lenke til kommentar
Det er nesten en selvfølge at folk støtter menneskene der nede. Men da syns jeg de kan gi penger til bøssebærere eller direkte til hjelpeorganisasjoner. Ta f.eks VG og Dagbladet igjen. VG har fast sum (10,-) og sier at overskuddet går til hjelpeabeidet. Dagbladet tar 5 kr ekstra betalt og sier at det går til hjelpearbeidet. Dagbladet tar altså da ekstra betalt fordi de ikke vil tape penger selv. Så de høyner prisen og gir de ekstra kronene til hjelpearbeidet.

Pleier ikke dagbladet til vanlig å koste 15 kroner på en søndag!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...