Den normale mann Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hmm, en vennine til en venninne er der nede. hun sprang fra bølgen. og faren døde inni huset eller no(av skader fra flommen)... Fikk høre det av en vennine, OG hun er alene der. Tror hun er 13-14. Er moren hennes også daua. Hvordan går det med henne da? Stakars jente. Er det noen som tar seg av henne? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hmm, en vennine til en venninne er der nede. hun sprang fra bølgen. og faren døde inni huset eller no(av skader fra flommen)... Fikk høre det av en vennine, OG hun er alene der. Tror hun er 13-14. Er moren hennes også daua. Hvordan går det med henne da? Stakars jente. Er det noen som tar seg av henne? Morra er i et annet land. (kina eller no), Så hun er alene et sted, (så mye vet jeg ikke). men dama er jo helt ute av seg. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hmm, en vennine til en venninne er der nede. hun sprang fra bølgen. og faren døde inni huset eller no(av skader fra flommen)... Fikk høre det av en vennine, OG hun er alene der. Tror hun er 13-14. Er moren hennes også daua. Hvordan går det med henne da? Stakars jente. Er det noen som tar seg av henne? Morra er i et annet land. (kina eller no), Så hun er alene et sted, (så mye vet jeg ikke). men dama er jo helt ute av seg. Bra det da.. at hun ikke er uten foreldre mener jeg. Men det er fortsatt stakars på henne... er ikke helt gøy å være helt alene i et helt fremmed land hvor det er kaos overalt. Kan forestille meg det. De er nok ikke så morsomt. Men bare gjetter..vet ikke hvordan det er der jeg. Men det er sånn jeg har forestillt meg det av infoen fra media. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Må være jævlig ja.. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Oppfordrer alle (igjen) som har muligheten igjen til å gi en liten slant.. 100,- er ikke mer enn 2 pølsemenyer på Shell, og de fleste har vel fått det med seg hvor forferdelig disse menneskene må ha det i jula... Så mange som 1,5 millioner står uten hjem... Endret 29. desember 2004 av JohnnyKnoxwille Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Det må være meningen at de skulle dø. De måtte da ha skjønt at når vannet forsvinner flere hundre meter utover og de ser båter ligger på grunnen samt med dykkere som ligger å kaver der, at det er noe som ikke stemmer. Så da burde de med en gang ha begynt å løpe. Men hvis bølgen bare feier gjennom hele landet fra ende til annen så er det ikke så mye å gjøre. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Det må være meningen at de skulle dø. De måtte da ha skjønt at når vannet forsvinner flere hundre meter utover og de ser båter ligger på grunnen samt med dykkere som ligger å kaver der, at det er noe som ikke stemmer. Så da burde de med en gang ha begynt å løpe. Men hvis bølgen bare feier gjennom hele landet fra ende til annen så er det ikke så mye å gjøre. Ja, for alle har jo fått undervisning i det. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Det må være meningen at de skulle dø. De måtte da ha skjønt at når vannet forsvinner flere hundre meter utover og de ser båter ligger på grunnen samt med dykkere som ligger å kaver der, at det er noe som ikke stemmer. Så da burde de med en gang ha begynt å løpe. Men hvis bølgen bare feier gjennom hele landet fra ende til annen så er det ikke så mye å gjøre. Ja, for alle har jo fått undervisning i det. Jeg regner med at ikke alle var stokk dumme. Og at noen hadde lest om tsunamier og kunne ha ropt ut til de andre. Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Vel, Mangler kontakt med 1376 nordmenn nå :| Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg regner med at ikke alle var stokk dumme. Og at noen hadde lest om tsunamier og kunne ha ropt ut til de andre. Kanskje de ikke var til stede ved stranden, eller kanskje de oppførte seg litt "unormal" da de prøvde å advare folk... Hvem vet... Det må være meningen at de skulle dø. Dette er slemt sagt. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg regner med at ikke alle var stokk dumme. Og at noen hadde lest om tsunamier og kunne ha ropt ut til de andre. Kanskje de ikke var til stede ved stranden, eller kanskje de oppførte seg litt "unormal" da de prøvde å advare folk... Hvem vet... Det må være meningen at de skulle dø. Dette er slemt sagt. Ja. Jeg bytter ut "MÅ" med ordet "KANSKJE" istede. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Det må være meningen at de skulle dø. De måtte da ha skjønt at når vannet forsvinner flere hundre meter utover og de ser båter ligger på grunnen samt med dykkere som ligger å kaver der, at det er noe som ikke stemmer. Så da burde de med en gang ha begynt å løpe. Men hvis bølgen bare feier gjennom hele landet fra ende til annen så er det ikke så mye å gjøre. Ja, for alle har jo fått undervisning i det. Jeg regner med at ikke alle var stokk dumme. Og at noen hadde lest om tsunamier og kunne ha ropt ut til de andre. Det var sikkert noen som var på stranden da. Men de fleste var nok på hotellet å spiste frokost i og med at dette skjedde mellom kl. 7 og 8. De fleste hotellene ligger jo ved stranden så det var sikkert derfor mange omkom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Det var sikkert noen som var på stranden da. Men de fleste var nok på hotellet å spiste frokost i og med at dette skjedde mellom kl. 7 og 8. De fleste hotellene ligger jo ved stranden så det var sikkert derfor mange omkom. Merkelig at de fleste omkomne var "infødde" da, og så vidt jeg vet er det ikke vanlig å bo på hotell i det landet man bor i. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Landa der nede er vel ganske flate, så heile byar har vel blitt oversvømt. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Det var sikkert noen som var på stranden da. Men de fleste var nok på hotellet å spiste frokost i og med at dette skjedde mellom kl. 7 og 8. De fleste hotellene ligger jo ved stranden så det var sikkert derfor mange omkom. Merkelig at de fleste omkomne var "infødde" da, og så vidt jeg vet er det ikke vanlig å bo på hotell i det landet man bor i. Husk på at mange infødte lever av fiske og bor ved havet (hvor det er fisk). Det var sikkert endel som var på sjøen å fisket og mange bor/bodde (litt usikker på hvor de bor nå ) Ihverfall bor/bodde på øyer. (nærme havet, vet du) De sies jo at folka der nede lever av ris og fisk. (...litt skjeddelig diett kanskje...men de har vel ikke annet. ) Endret 29. desember 2004 av hahaha2 Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Det må være meningen at de skulle dø. De måtte da ha skjønt at når vannet forsvinner flere hundre meter utover og de ser båter ligger på grunnen samt med dykkere som ligger å kaver der, at det er noe som ikke stemmer. Så da burde de med en gang ha begynt å løpe. Men hvis bølgen bare feier gjennom hele landet fra ende til annen så er det ikke så mye å gjøre. 1. De aller fleste løp ned til stranden når de så havet forsvant 300meter ut. Det er høyvann og lavvann i thailand, så hvordan tankegangen er akkurat der og da, kan vel neppe du forstå en gang... Ikke alle fikk med seg dett heller før det var for sent. 2. Ikke for å gå på noe direkte angrep på deg, men når du sier ting som "Det må være meningen at de skulle dø" og "samt med dykkere som ligger å kaver der" bør jeg revurdert hvem man antyder er så dumme at det er meningen at de skal dø.... 3. Ja, bølgen feier innover i stor fart.... Du kan jo prøve og forestille deg når hele tog blir rivd i stykker som det skulle vært av papir.... (nei, toget er ikke på stranda).. Det snakkes om flere millioner liter tonn med vann, som har en fart på havet på over 900km/t og drar med seg alt det kommer over. 17 landsbyer på et sted er helt borte. Maldivene ble helt oversvømt... Kanskje det begynner å gå opp et lite lys for deg nå at det ikke bare var 100 000 dumme personer som stod å ventet på bølgen? Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Leste nå nettop at 5 mill. har mistet alt de eier. her her Klikk her for å se videoer av bølgen/bølgene Endret 29. desember 2004 av hahaha2 Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 En i familien kom seg unna heldigvis han var vist ganske langt fra strandlinjen når det skjedde, tror han nettop hadde sotte seg i bilen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Hvorfor folk ikke flyktet fra dødsbølgen? Jo det var TO bølger. De fleste trodde de var trygge da den første bølgen hadde trukket seg tilbake. Men det var DA den store og farligste bølgen kom... EDIT: Har gitt alt jeg har råd til til Leger Uten Grenser. Det oppfordrer jeg dere også til å gjøre (Kontonr: 5010 05 53500) Endret 29. desember 2004 av L4r5 Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Hvor høy var egentlig bølgen? Jeg klarer bare ikke å se at den er noe mer enn 3-5 meter på de videoene og bildene jeg har sett. Hvor høy var den egentlig? - så vidt jeg vet så har det skjedd at tsunamiser har slått til før med over 25 meter høye bølger, men i andre områder hvor bare øygrupper og noen uheldige fiskere ble utryddet. Det at bølgen ikke bryter er jo kanskje det verste da, men hva ble egentlig de fleste drept av? Endret 29. desember 2004 av Dasset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå