Gå til innhold

Tråden om flodbølgekatastrofen


posse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At det er 600 norske savnet høres kanskje ikke så mye ut, men viss vi ser på hvor mange som sitter her hjemme i norge og ikke har hørt noe i fra sine bekjente eller slektinger der nede så blir det en del. La oss si at hver av disse 600 har 40 slektninger\bekjente, da blir dette 24.000 som sitter hjemme og har ikke hørt fra vennene\slektningene sine. Og dette tallet her er sikkert også mye høyere.

 

Men de blir jo veldig lite i forhold til viss man regner totalt, det blir et skremmende høyt tall. :ermm:

Det er temmelig mye, og nå er vel tallet steget til 800 savnede nordmenn. Tror vi må regne med at minst halvparten er strøket med. Det kommer vel til å bety største antall omkomne siden krigen

Husk på at savnet i denne sammenhengen kun betyr at de ikke har kommet i kontakt med dem. Mange av dem er ikke engang sikkert at befinner seg i det aktuelle området, desverre gjør nok en del det.

 

Regnestykket med antall pårørende her i Norge blir vel litt feil.

 

600 antatt savnet * 40 slektninger og bekjente = 24000

Men så må man vel regne med at det var mange familier, vennegrupper o.l som reiste ned, altså at de har de samme slektningene/vennene. UD antar at hver person har 15-20 pårørende. Om man antar at snittet var 2 stk som reiste sammem, vil det "kun" være 8-12 000 pårørende.

Lenke til kommentar

Min mor sin kusine og mann, er der borte, men litt borte fra Phuket!

De har vel vært der i 2-3 uker.. De har ikke gitt noe lyd fra seg til noen i familien!

Noen sa at de ikke hadde telfoner med seg, men de må da greie å gi lyd fra seg, om de virkelig er i live!

Håper både de og alle dere andres familie/venner osv er i livet!

 

Helt forferdelig trist med denne katastrofen :(

Lenke til kommentar
Ja, tenn et lys, så blir alt bra, og alle blir glade igjen!

 

 

Nei, hjelp heller dei som overlevde og har mista det dei hadde, meiner nå eg...

50-60% av pengene som kom inn på den siden gikk til røde kors ( Google-reklame)

 

Kyss meg mitt b**, hvorfor ikke 100%, og hvorfor skal pengene gå til dem som lager siden?

 

*Noen burde skamme seg*

Endret av Dasset
Lenke til kommentar

Hele greien er ett mareritt ja, har nermeste nabo der nede, og de har en datter på 7år, som var med i Bamseklubben. Og hun var i bamseklubben når bøkgen kom, trolig nede på stranden.. :cry:

 

Har foresten ikke hørt noe om de enda, foreldren er helt fortvilet, og vet ikke hva de skal gjøre. Vi har bla. fått fatt i bilder nå, og har begynt å etterlyse de.

Endret av Chosiso
Lenke til kommentar
Hmm, en vennine til en venninne er der nede. hun sprang fra bølgen. og faren døde inni huset eller no(av skader fra flommen)... Fikk høre det av en vennine, OG hun er alene der. Tror hun er 13-14.. har møtt henne ett par ganger. Det verste er at jeg ikke bryr meg engang... :no:

Hvis du ikke bryr deg, så forstår jeg ikke hvorfor du skrev det her...

 

Det som er mest tragisk i det hele er at ingen turte å evakuvere... :no:

Endret av Dasset
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...