Gå til innhold

Tråden om flodbølgekatastrofen


posse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det er 600 norske savnet høres kanskje ikke så mye ut, men viss vi ser på hvor mange som sitter her hjemme i norge og ikke har hørt noe i fra sine bekjente eller slektinger der nede så blir det en del. La oss si at hver av disse 600 har 40 slektninger\bekjente, da blir dette 24.000 som sitter hjemme og har ikke hørt fra vennene\slektningene sine. Og dette tallet her er sikkert også mye høyere.

 

Men de blir jo veldig lite i forhold til viss man regner totalt, det blir et skremmende høyt tall. :ermm:

Lenke til kommentar
Vi har vel ikke noe veldig bra tsunamivarslingssystem i Norge heller, siden det er så liten sjanse for at noe slikt skjer. Akkurat som i Thailand, Indonesia etc.

 

Japan og Kina som ofte er plaget av tsunamier derimot..

Blir lite skader i norge med tanke på at i norge er det ikke grunt (som oftest) og det er bare fjorder nesten så disse ville dempet/tatt livet av tsunamier.

Lenke til kommentar
Dermed: 54.400*40=2.176.000 slektninger som sørger der nede! Vet det er litt usaklig å sette opp et stykke som dette, men Marius_EV: Du irriterte meg.

 

Mvh Audun Hagen

Da irriterer meg også da, for hvis du hadde hatt noen bekjente der nede så tror jeg ikke du brydd deg om noe annet enn å få vite om de var i god behold.

Lenke til kommentar
Se alle overskriftene på www.dagbladet.no (noe norskfokusert? :hmm:)

 

EDIT: Sto nå på vg.no at det var 55.000 døde! (neida, jeg vet at man ikke skal stole på vg.no, men de må da ha LITT rett da)

Reagerte på det samme da jeg var på vg.no. Det er veldig norskfokusert!

Nå får dere gi dere. Selvfølgelig er det norskfokusert.

 

Så lenge det står at det er 44 000 døde, så vet vi vel egentlig nok om skadene. Ingen vits å gå inn i detalj om familier og mennesker som sliter i området, som ingen av nordmenn egentlig kjenner til. Så lenge det er ett par artikler som viser det store bilde synes jeg det er helt greit at de fleste fokuserer på de norske som er der nede. Det er dette "pårørende" og slektninger her i Norge er interessert i, og trenger.

Lenke til kommentar

Marius: Så klart. Men det er litt drøyt å ha 9 overskrifter om nordmenn der nede og 7 overskrifter om utlendinger. Våre savnede er vel ca 1% av de totalt antall døde der nede! Og, ja jeg hadde brydd meg om mine om jeg hadde hatt noen bekjente der nede, men jeg synes ikke MEDIA skal fokusere SÅ mye på nordmennene!

 

LarsP: Det ser jo slik ut. Men brde det vært slik?

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
jeg synes ikke MEDIA skal fokusere SÅ mye på nordmennene!

 

Skjønner ærlig talt ikke logikken. :nei:

 

Norske aviser har jo som formål å forsynne nordmenn med nyheter. Ta Dagbladet.no feks, i skrivende øyeblikk har de 5 artikkler som omhandler katastrofen generelt, noe som er veldig bra, ettersom man bør ha muligheten til å se det store bildet. Om du synes det er for lite informasjon om Herr of Fru Wong i disse artiklene bør du jo oppsøke feks en Thailandsk avis. Der bør man forvente at de hovedsaklig skriver om thailendere.

Lenke til kommentar

Vi vet nå at dødstallene har steget siden dag 1. Og gjett hva: de vil fortsette å stige! Ærlig talt, ville det ikke være bedre om de bare ventet med å si fra når de var ferdige med å telle, istedenfor å daglig presentere oss med en statistikk som for de fleste av oss egentlig betyr svært lite? Jeg ville heller stilt spørsmål ved denne type underholdning, framfor om man skal fokusere på om det er nordmenn eller innfødte som har bølget under.

 

Blant alt tåkepratet her, må jeg si at Goof har definitivt et poeng.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Hørte på nyhetene nå at myndighetene ikke har fått kontakt med nærmere 800 normenn. Slikt bringer katastrofen nærmere enn det jeg liker å tenke på... Får nesten vondt i magen av å tenke på at nær 60 000 mennesker er døde og minst like mange antagelig kommer til å dø av sykdommer relatert til flodbølgen...

Lenke til kommentar

Jeg blir overrasket over hvor tåpelige dere er. Har ingen her studert mediekunnskap?

 

Det heter NÆRT FRAMFOR FJÆRNT, og meningen med det er at vi blir mer interresert i saken hvis det er våre landsmenn som er involvert.

 

Likevel jeg er enig i at de setter nordmenn altfor i mye i fokus når 40 000 kan være omkommet. Norge u suck.

Endret av ArizarD
Lenke til kommentar

FFS! Les her:

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/4380447.html

 

(likte forresten ikke nrk-nyhetenes overgang fra katastrofen til sporten. Først så snakker de om hvor mange døde det er. Så bytter de kamera og sier: "Ja da var det tid for sporten." og prater videre...)

 

EDIT: Tømte akkurat kontoen min og gav til Leger uten grenser... var bare 59,57,- kr der men det er alt jeg har. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Likevel jeg er enig i at de setter nordmenn altfor i mye i fokus når 40 000 kan være omkommet.

siste tall var 59000 bekreftede døde...

Røde Kors opererer i skrivende stund med 42k.

Lenke til kommentar
At det er 600 norske savnet høres kanskje ikke så mye ut, men viss vi ser på hvor mange som sitter her hjemme i norge og ikke har hørt noe i fra sine bekjente eller slektinger der nede så blir det en del. La oss si at hver av disse 600 har 40 slektninger\bekjente, da blir dette 24.000 som sitter hjemme og har ikke hørt fra vennene\slektningene sine. Og dette tallet her er sikkert også mye høyere.

 

Men de blir jo veldig lite i forhold til viss man regner totalt, det blir et skremmende høyt tall. :ermm:

Det er temmelig mye, og nå er vel tallet steget til 800 savnede nordmenn. Tror vi må regne med at minst halvparten er strøket med. Det kommer vel til å bety største antall omkomne siden krigen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...