Gå til innhold

Kommentarer til Fujitsu Siemens Amilom1425 ?


Marvil

Anbefalte innlegg

Min søster vurderer å kjøpe seg laptop grunnet studier i utlandet. Dvs at hun ikke trenger noe udyr av et maskin, men en stabil og grei maskin til vanlig bruk (regner med surfing, MSN, filmtitting, musikk osv).

 

Ser Elkjøp har denne modellen på tilbud nå for 13.995,-. Ser ut som en grei maskin for meg, muligens andre har noen kommentarer.

 

Det er litt tidspress på handelen, så tror netthandel er utelukket.

 

Mitt spørsmål er da om denne maskinen vil fungere fint, og om noen hadde erfaringer/kommentarer til denne modellen, evt produsenten.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer selv å kjøpe denne bærbare. Har testet den hos en som har kjøpt den og han er veldig fornøyd. Veldig stilfull og rolig maskin.

 

Eneste han reagerer på er at en har lett for å scrolle ufrivillig når tastaturet benyttes. Håndflaten vil da hvile ned mot scroll-baren ved siden av pekebrettet. Kan godt være at dette kan koples ut, har ikke prøvd det.

 

Kjempeflott pc, godt utstyrt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har hatt amilo 1425 i 2 uker nå og må si meg rimelig fornøyd med maskinen. Litt irritasjon over at man litt for lett kommer borti pekebrettet når man skriver, men det kan også skyldes at dette er min første bærbare maskin. Og jeg har enda ikke funnet ut hvordan jeg får aktivert irda (infrarød) på maskina. Winxp (sp2) finner ikke noen irda port ihvertfall og ingen drivere er å finne. Så hvis noen har løsning på dette så ta kontakt.

Lenke til kommentar

Jeg har den forrige modellen M1420, og er godt fornøyd med den. Siden jeg har en iBook som jeg bruker det meste av tiden, så er det samboeren som for det meste bruker Fujitsuen. Barbara.no testet M1420, men de var vel ikke så fryktelig fornøyd, men jeg har vel ikke de samme innvendingene som de hadde.

 

Et annet alternativ kan være HP sin zt3000-serie. Meget gode maskiner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har hatt amilo 1425 i 2 uker nå og må si meg rimelig fornøyd med maskinen. Litt irritasjon over at man litt for lett kommer borti pekebrettet når man skriver, men det kan også skyldes at dette er min første bærbare maskin. Og jeg har enda ikke funnet ut hvordan jeg får aktivert irda (infrarød) på maskina. Winxp (sp2) finner ikke noen irda port ihvertfall og ingen drivere er å finne. Så hvis noen har løsning på dette så ta kontakt.

Den har vel ikkje irda?

 

Finnes det noko ikkje noko knapp for å skru av "muse-paden"?

 

Er du og andre som bruker M1425 nøgd med denne maskina? Bra skjerm/tastatur? Stillegående? God ytelse?

 

Edit: la til eit par spm.

Endret av Green
Lenke til kommentar

jeg har denne bærbare og funker fett med riddik spillet og du kan skru av double click funksjonen ved å installere Synaptics Touchpad under add on på start menyen og programmer, og gå på egenskaper og skru av double click

 

det er allt som skal til

Lenke til kommentar
Kunne vært interessant å høre om flere erfaringer fra Fujitsu-Siemens Amilo M1425.

Har nettopp bestilt den som hjemme-pc via jobb med samlet kostnad ca 9000 kr.. Røverkjøp! Eller hur?

Ja dette lurer eg og på....

 

Har lurt veldig på denne laptopen eg og....

 

Desverre har eg lest at ganske mange brukere på diverser utenlandske forum + FS sitt eige forum bemerker fylgjande:

 

- Dårleg batterikapasitet, 2 timer!

- Summelyd frå pcen når den er avslått (tapper batteriet)

- Svært støyande vifteløysing + at vifta går ofte

- Enkelte har opplevd problemer med skjermen

 

Nokon som veit om dette fortsatt er aktive problem med denne modellen?

Lenke til kommentar

batteriene varer vel ca 3 timer

vifta går ikke så veldig mye etter min mening

ingen lyd når laptopen er slått av

mine batterier lader seg ikke ut mår den er avslått

 

får forresten litt i overkant av 3000 i 3dmark 03 tror det var 3085 jeg fikk men ikke helt sikker

Lenke til kommentar
batteriene varer vel ca 3 timer

vifta går ikke så veldig mye etter min mening

ingen lyd når laptopen er slått av

mine batterier lader seg ikke ut mår den er avslått

 

får forresten litt i overkant av 3000 i 3dmark 03 tror det var 3085 jeg fikk men ikke helt sikker

Ok!

 

Bra, då har dei sikkert fått ordna dei feilane som var omtale på dei div. foruma! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...