Gå til innhold

Beste løsning for opptak av instrumenter

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg spiller gitar, og er ute etter en enkel og billig løsning for å ta opp instrumenter på pc'en. Hittil har jeg kun kjørt min Shure SM58 mikrofon rett inn i mic-inngangen på mitt Audigy-lydkort, og det funker forsåvidt OK, bortsett fra at signalet fra mic'en i utganspunktet er alt for lav for lydkortet ved opptak på lavt volum, og signalet vrenger seg kraftig ved opptak på høyt volum (f.eks oppmikket rørforsterker på høyt volum, trommer, etc).

Jeg er ute etter en slags preamp som omformer mic-signalet til et line signal (slik som en mikser vil gjøre), og jeg vil gjerne oppnå høyest mulig lydkvalitet. Har funnet noen preamper på nettet, men ser at de koster gjerne 1500kr og oppover. Finnes det noe billigere alternativ, evnt. en billig mikser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En billig mikser er nok det mest fleksible, med tanke på opptak i stereo osv. Men hvis du er bombesikker på at du bare trenger en preamp for èn kanal så kan du kjøpe f.eks behringer mic 100 som koster 600kr. Det finnes også alternativer fra andre produsenter. Ta en kikk på www.procom.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...