Arve28 Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Har en flatscanner og setter 300dpi og tif. Men problemet er et det kommer med mye støv. Hva bør jeg gjøre? Noe antistøv greier jeg bør spraye på plata? Endret 27. desember 2004 av Arve28 Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Støyen kommer helt sikkert fra mekanikken i scanneren, ingen vits i å rengjøre plata hvis formålet er å bli kvitt støyen. Rent praktisk tror jeg ikke du kan gjøre så mye hvis det er noe mekanisk galt, da må den inn til service i så fall. Noen scannere kan støye noe forferdelig. Hvis du forteller merke på scanner så kan kanskje noen si om det er normalt eller ei. Edit: Skjønner at jeg misforstår totalt, trodde du skrev feil i innlegget først, men nå skjønner jeg at tittelen er feil. Foreslår du retter tittelen så ikke andre følger opp med meningsløse svar på spørsmålet ditt. Når det gjelder støv og ikke støy så hjelper det sikkert med "antistøvgreier". selv bruker jeg bare en tørr klut. En gang har jeg rengjort med mildt zalo-vann. Sikkert ikke riktig, men scanneren har ikke tatt (synlig) skade av det. Endret 27. desember 2004 av Dykkern Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Post et bilde sånn at vi vet om du mener støv eller støy. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 For å unngå støv på bildene tror jeg hovedpoenget er å tørke godt av både bildene og scanneren. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Beklager. Min feil. Det er STØV jeg mente. Når jeg blåser opp bildet ser jeg masse hvite prikker. (Har en HP Scanjet 3570c og den bråker som et fly, men det tror jeg er normalt) Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Noe antistøv greier jeg bør spraye på plata? Det er uvanlig at det kommer så mye støv at det ikke holder å tørke av glassplata av og til. Se om du finner renseservietter for monitorer som det står antistatisk på, de kan kansje hjelpe. Er du 100% sikker på at det er støv på plata? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå