Zapchud Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 I motsetning til ... hva? Det eneste OS-et som har gratis oppdateringer av denne størrelsen er vel Linux. :-) Lenke til kommentar
iDude Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Riktig:) Da er det kanskje ikke så veldig rart allikevel Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Burde ikke være så rart at et kapitalistisk firma som prøver å tjene penger tar penger for det harde arbeidet de gjør. :-) Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 I motsetning til ... hva? Det eneste OS-et som har gratis oppdateringer av denne størrelsen er vel Linux. :-) Windows SP1 SP2 Overgangen til tiger er jo ikke akkurat i samme klasse som me til xp og os 9 til X... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) XP SP1 og Sp2 kan ikke sies å være like store oppgraderinger som det handler om når det gjelder panther-tiger, og uansett så er jo SP1 og SP2 servicepakker med det meste av sikkerhetsoppdateringer og noen nye ting i.. Dette må neste windows lansere for å ikke bli frakjørt av (nesten) problemfrie macOS når det gjelder virus ol. Endret 4. januar 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 I motsetning til ... hva? Det eneste OS-et som har gratis oppdateringer av denne størrelsen er vel Linux. :-) Windows SP1 SP2 Overgangen til tiger er jo ikke akkurat i samme klasse som me til xp og os 9 til X... Legg merke til at jeg sa "av denne størrelsen". Med mindre du kan bevise at SP2 er en like stor forbedring over SP1 som Tiger er over Panther, er Linux fremdeles det eneste OS-et som gjør slikt gratis. Jeg har ikke akkurat hørt om veldig mye nytt i SP2 annet enn tweaking av brannmuren og sikkerhetsfikser. Jeg vil si at overgangen fra Panther til Tiger er mer som overgangen fra Windows 2000 til XP, eller som OS 8 til 9. Mindre oppdateringer, som 10.3.x-oppdateringene er jo gratis, og er antakeligvis et par hakk under Service Packs i omfang, mens oppgraderinger som 10.x er to-tre hakk over. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 I motsetning til ... hva? Det eneste OS-et som har gratis oppdateringer av denne størrelsen er vel Linux. :-) Windows SP1 SP2 Overgangen til tiger er jo ikke akkurat i samme klasse som me til xp og os 9 til X... Ser ikke hvor mye SP1 og SP2 ga av ekstra funksjonalitet i OSet... For det meste er det snakk om fikser og mindre endringer i funksjonalitet, noe Apple også gir ut med 10.3.X oppdateringer. Utviklingssyklusen er raskere for OSX enn den er for windows, noe må Apple ha igjen for at de har et relativt smalt maskinregister å ta hensyn til. I tillegg er Apple mindre utbredt slik at de i praksis får færre hensyn å ta når de oppdaterer.... MS må derimot slite selv med service packs fordi MANGE får problem ved brudd av bakoverkompabilitet osv... En ting, hører fra mange at Apple tar betalt for punkt-oppdateringer (ex 10.3 -> 10.4) mens MS ikke gjør det. Hva som ligger i punktoppdateringer er relativt, selvsagt, men det kan nevnes at windows2000 til windows XP i praksis var en punktoppdatering av windows NT (NT 5.0 -> NT 5.1) Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Angående nye lanseringer på MacWorld Expo, tror dere det kommer en ny iBook? Lurer på å kjøpe meg en nå, men er det lurt å vente? Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Angående nye lanseringer på MacWorld Expo, tror dere det kommer en ny iBook? Lurer på å kjøpe meg en nå, men er det lurt å vente? Sjansen for at det kommer nye iBooker på MWSF er vel ikke så veldig stor. Leser man på Macrumors' Buyersguide ser man at det bare er 81 dager siden sist Apple oppdaterte linja. Oppdaterer de den igjen allerede nå er det vel ny rekord. :-) Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Gleder meg mest til iWord jeg. Og iPod flash, har ipod photo men til løping sykling så er en 6k litt dyr til å ødelege, så er flash nok litt mer solide greier. Og for en 1-2 timers jogge sykkeltur så holder 1Gb lenge, spess med AAC + koding samt så kommer det en ny koding til QT noe som forklarer hvorfor det ikker er live streaming, men alle må laste den coden først. Vet ikke helt hva jeg skal tro om en 5-6K mac, det hørest litt suspekt ut. Men det ser ut til at Steve ikke har mye å dra frem som kommer til å overaske. Siden ryktene har tatt og spekulert om alt. Det eneste jeg savner er skjermer som er litt rimeligere, kasnkje de skjermene iMacene har kommes til å selgs løse, på 17" og 20" de er jo helt herlige. Det er også fornuftig når du selger en hodeløs mac og ha en skjerm i samme prissegmentet. Det kommer ikke ibook, 99,999% sikker på det, steget mellom PB og iBook er allerede alt for lite. Så det kan du egentlig bare glemme. Angående 3Ghz merke så spørs det om 3 ting. 1)Om de forsetter med tilnærmet samme brikken PPC970fx med nesten samme Watt tall og ytelse per mhz. Da vil de nok klare å tweeke den opp på 3Ghz. De har jo kommet rykter om PPC970gx som skal være en mye mer strømsparende brikke. Da vil de såfall klare 3Ghz. 2) Hvis de satser dual core så vil nok de ikke gå opp angånde ghz. Men heller på bunn av spekteret dual core 2Ghz og på topp Dual dual core 2,5Ghz 3) den virkelige overaskelsen er om de i løpet av året vil få en PPC brikke basert på power 5. Da er det ikke lett å si vilken Ghz den vil lande på men ytelsen vil hoppe i take. Ville tro at 10-25% ytelses økning per mhz vil være normalt. De vil nok også da ta og lage dual core versjoner av den brikken. Og kanskje droppe singel core brikker i PM. Men det blir tidligst til sommeren og shipping nærmere jul. Endret 9. januar 2005 av Macfan Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Ipod shuffle...Ikke min greie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå