evorkahn Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 er matrox parhelia verdt å vente på? noen som vet hva det kommer til å koste? Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 ca 5-6k for 128MB versionen, 64m bkommer til p koste rundt 3k.. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Ja, det er nok verdt og vente på. Avbestillte et Gainward GF4 Ti4600 Golden Sample 750GXP for en stund siden.. Vell, taper jo ikke på og vente. Prisene på GF4 går vel ned mens du venter ellers får du et bedre skjermkort! Lenke til kommentar
dnort Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Det spørs vel hvor lenge du vil vente på nytt skjermkort. Det vil alltid komme nye og kjappere dataprodukter. ATI R300 lanseres også snart, og etter det kommer nVidia NV30 som begge sikkert kommer til å bli meget gode kort. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Nei liten grunn til å vente egentlig. Men dersom du gidder å vente kan du jo like gjerne vente litt til, for da kommer jo Nvidia ut med enda bedre saker... og slik fortsetter det jo hele tiden. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Hei! Jeg tror Matrox Pharelia er bedre teoretiskt i forhold til det den er praktisk. Den virker jo helt syk teoretisk, men gleder meg til å se den praktisk. Jeg ville heller kjøpt meg et Gainward GF4Ti4400/4600 isteden for å vente på Pharelia. Og som en over sa så vil det alltid komme nyere og bedre produkter med tiden(og den går fort :wink:). "It's your own choise"! Lenke til kommentar
andre_aronsen Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 22:32, hasuwest skrev:Hei!Jeg tror Matrox Pharelia er bedre teoretiskt i forhold til det den er praktisk. Den virker jo helt syk teoretisk, men gleder meg til å se den praktisk. Jeg ville heller kjøpt meg et Gainward GF4Ti4400/4600 isteden for å vente på Pharelia. Og som en over sa så vil det alltid komme nyere og bedre produkter med tiden(og den går fort :wink:)."It's your own choise"! Fordelen med at det er Matrox som kommer med nytt kort, og ikke andre, er at Matrox har overlegen 2D-Kvalitet på kortene sine + renest signal fra kort til skjerm. Derfor tror jeg at Parhelia kommer til å bli helt rått; blir som å få både den uovertruffne 2D-Kvaliteten til G550 + råere 3D-grafikk-ytelse enn Geforce 4, både i pose og sekk. Er ikke det verdt å vente på, så vet ikke jeg! Det er ikke bare 3dmark som teller... Selvfølgelig kan det bli en gedigen skuffelse, men det tror jeg neppe, selv om de sikkert har skrytet på seg litt mye...:smile: Jeg har dessverre ikke råd til et slikt kort, så kjøper heller G550 nå til nye maskina, og venter et par år til 128-kortet ligger på tusenlappen og kjøper da... (men nå er jo 2D langt viktigere for meg enn 3D da...) mvh André. Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Det har blitt slik at en må tenke mer på hvilket skjermkort en velger, enn hvilken CPU som sitter i boksen. I de gode gamle dager hadde vi en 512KB/1MB RAM og var lykkelige bare vi fikk bilde på skjermen hehe Nå bør en ha et kort til kr 2000+ for å spille de aller nyeste spillene helt fint.. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 personlig tror jeg parhelia512 kommer til å floppe i 3d,matrox har aldri vært gode på 3d og kommer trolig ikke til å være det nå og,venter spenst på første tester. nvidia ruler og kommer alltid til å rule på 3d!! Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Det som blir det store spørsmålet er om Parhelia512 kommer fort nok ut på markedet. Hvis det drøyer som det ofte har gjort med Matrox, så vil ATI og nVIDIA ha kommet med nyere ting, som kanskje slår Parhelia'n. Kommer det ut til jul elr.no så flopper det nok litt ja. Litt kjipt å bruke en månedslønn på nytt skjermkort da. *ønsker alle skjermkort går ned i pris noe skikkelig* Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 -------------------------------------------------------------------------------- personlig tror jeg parhelia512 kommer til å floppe i 3d,matrox har aldri vært gode på 3d og kommer trolig ikke til å være det nå og,venter spenst på første tester. nvidia ruler og kommer alltid til å rule på 3d!! ------------------------------------- HMMM, FØR VAR MATROX BEDRE ENN NVIDIA PÅ 3D! Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 20:48, j0 Ø. skrev:--------------------------------------------------------------------------------personlig tror jeg parhelia512 kommer til å floppe i 3d,matrox har aldri vært gode på 3d og kommer trolig ikke til å være det nå og,venter spenst på første tester. nvidia ruler og kommer alltid til å rule på 3d!!-------------------------------------HMMM, FØR VAR MATROX BEDRE ENN NVIDIA PÅ 3D! Det stemmer det. Det var faktisk en periode hvor Matrox var 3D kongen :smile: så man bør ikke undervurdere deres nye kort som snart kommer på markedet. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Når skal egentlig dette kortet komme ut? Lenke til kommentar
AJH Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Jeg har hørt at det er lenge til vi får se Pharelia kortene. GPU'en skulle bli shippet ut til kortprodusenter til høsten og så skal dette ut til resellers og vi langt oppe i det kalde nord er ikke akkurat første prioritet. Jeg tipper, med den informaasjonen/ryktene, jeg har hørt har vi Pharelia-512 litt ut på ny-året. Da har nok Nvidia sluppet et nytt knippe med kort, grunnet 6 mnd rotasjonen de kjører på kortene sine. Og hvis Pharelia er no tess slipper nok ATI R300 ganske snart også... Men dette er det bare tiden som vil vise... Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Men det er jo driverene som avgjør saken? Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 18:25, Mulch skrev:Det har blitt slik at en må tenke mer på hvilket skjermkort en velger, enn hvilken CPU som sitter i boksen. I de gode gamle dager hadde vi en 512KB/1MB RAM og var lykkelige bare vi fikk bilde på skjermen hehe Nå bør en ha et kort til kr 2000+ for å spille de aller nyeste spillene helt fint.. ati radeon 7500 koster under 1200,- skyt meg hvis det ikke klarer "de nyeste spillene helt fint" Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 18:48, Danny skrev:personlig tror jeg parhelia512 kommer til å floppe i 3d,matrox har aldri vært gode på 3d og kommer trolig ikke til å være det nå og,venter spenst på første tester.nvidia ruler og kommer alltid til å rule på 3d!! altså matrox VAR råest på 3d.. g400max var til dags dato det feteste du fikk. nvidia er en døgnflue. skjermkortmarkedet går i sykluser. går nok med nvidia som det gjorde med 3dfx hvis du kan historien din. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 21:59, Ludde skrev: Quote: Den 2002-06-07 18:48, Danny skrev: personlig tror jeg parhelia512 kommer til å floppe i 3d,matrox har aldri vært gode på 3d og kommer trolig ikke til å være det nå og,venter spenst på første tester. nvidia ruler og kommer alltid til å rule på 3d!! altså matrox VAR råest på 3d.. g400max var til dags dato det feteste du fikk. nvidia er en døgnflue. skjermkortmarkedet går i sykluser. går nok med nvidia som det gjorde med 3dfx hvis du kan historien din. 3dfx var bedre på 3d enn matrox dritten. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Uansett, hvis man legger en del penger i skjermkort nå for tiden. Får man seg et bra skjermkort, som man kan bruke til det meste av spilling, hvis resten av systemet følger etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå