Gå til innhold

Kjøpe Pinnacle ShowCenter?

Anbefalte innlegg

Hei,

Funderer på å anskaffe meg ett Pinnacle ShowCenter SC1000. Det skal da kobles til en multimedia server i hjemmenettverket (kablet ja).

Det jeg lurer på er hvordan man skal greie å ta opp TV programmer til denne multimedia serveren sin harddisk? Må man kun skaffe seg et TV kort i serveren, og sørge for at TV signalet går inn der - og kan man da styre opptak via Pinnacle ShowCenter?

Er det noen her på forumet som har noen erfaringer med dette utstyret i det hele tatt. Jeg ser det er en person som har skrevet negativt om produktet, men jeg skulle gjerne hatt en "second opinion".

Kom gjerne med andre forslag til utstyr som utfører de samme funksjonene som Pinnacle sitt, men å bygge en komplett HTPC og plassere den i TV benken ser jeg på som uaktuelt for øyeblikket.

Mvh.

/Grant_Lee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med denne enheten, men TV-kortet skal puttes i serveren. Tror du kan velge mellom en intern og en ekstern utgave. De støttede TV-kortene finner du på Pinnacle sin hjemmeside. Slik jeg har fortsått det er poenget nettopp at man skal kunne styre opptak fra ShowCenter-enheten.

Forøvrig kan du se litt på denne artikkelen.

Lenke til kommentar

Jeg har den boksen samt ett Pinnacle PCTV Pro, og det er noe av det mest geniale pinnacle noen gang har kommet med. Eneste du må huske på er å laste ned en oppdatering til tv kortet fra pinnacle slikt at det snakker med showcenter software'n. Ellers er det riktig at du kan styre opptak på tv kortet fra showcenter.

Og du kan se dem på showcenter etterpå.

Software'n som følger med er enten versjon 1.5 eller 1.51. På web'n til pinnacle ligger det en beta på versjon 1.7, og den er virkelig verdt å laste ned, for den er virkelig en forbedring.

Jeg kjører den via LAN, for selv om den nå er kommet med 54mbit wlan, har jeg en mistanke om at det kan være i sløveste laget, spesielt om du skal se opptak du har gjort med tv kortet, da dette støtter opptak i dvdformat, og det egner seg ikke til streaming over wlan.

Lenke til kommentar
Jeg har den boksen samt ett Pinnacle PCTV Pro, og det er noe av det mest geniale pinnacle noen gang har kommet med. Eneste du må huske på er å laste ned en oppdatering til tv kortet fra pinnacle slikt at det snakker med showcenter software'n. Ellers er det riktig at du kan styre opptak på tv kortet fra showcenter.

Og du kan se dem på showcenter etterpå.

Software'n som følger med er enten versjon 1.5 eller 1.51. På web'n til pinnacle ligger det en beta på versjon 1.7, og den er virkelig verdt å laste ned, for den er virkelig en forbedring.

Jeg kjører den via LAN, for selv om den nå er kommet med 54mbit wlan, har jeg en mistanke om at det kan være i sløveste laget, spesielt om du skal se opptak du har gjort med tv kortet, da dette støtter opptak i dvdformat, og det egner seg ikke til streaming over wlan.

Jeg har tidligere hatt en meget negativ kommentar ang Pinnacle Showcenter og må si jeg er overrasket over de som synes dette er et bra produkt. Spesielt var det oppløsningen jeg var missfornøyd med. Det skal sies at jeg kjørte det via en prosjektor med et lerret på 100", men selv dette tatt i betraktining syns jeg det ble veldig kornetet ved visning av JPG-bilder...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei,

Takk for svar og henvisning til artikkel.

Interessant å se at Clas Ohlson selger denne boksen til "bare" 1995,- for øyeblikket. Billigste nettbutikk er NetShop, og der koster den 2299,-.

Mvh

/Grant_Lee

Hva følger egentlig med i denne pakken ? Er det den samme som omtales oss flere webbutikker til ca 2800kr?

Følger det med trådløst kort til pc? og et trådløst til boksen?

Lenke til kommentar

Hei igjen,

Så gikk jeg altså til innkjøp av "herligheten". Men, det skulle vise seg at gleden var kortvarig.

Det gikk greit å få den på lokalnettet hjemme, og installasjonen av media server programvaren gikk uten problemer.

Første problem - Digitale bilder:

Ingen av mine digitale bilder ville vises på skjermen. Det ble kun sorte thumbnails, og sorte bilder. Jeg mailet Pinnacle Support, og her er svaret i fra dem:

Please ensure you have the latest drivers for your graphics card. This is very important, as old drivers can seriously hinder the performance of an editing system. You can usually find these for download free of charge from the website of the manufacturer. Please reset your display settings to 16 bit high color, and make sure your screen resolution is no higher than 1024*768.

If you are running any active desktop content, such as realtime stock tickers or news updates, turn them off. Make sure your Windows taskbar is set to the default, single-row height.

(Note: If you are using a Matrox graphics card, use 24 bit color instead.

If you are using an nVidia-chipset-based graphics card, make sure to use the reference drivers from www.nvidia.com)

Please download and install the latest version of ShowCenter 1.7 beta patch from the support section of our website. Also download and install Windows XP Service Pack 2 which you can find on the Windows Update website.

Jeg kjører siste versjon av grafikkort driveren min, og jeg bruker ikke Matrox kort heller. Men - ærlig talt. Her tvinger man skjermen ned i 16 bits farger og en oppløsning på 1024*768. Det holder ikke mål. Hva med brukere, som f. eks. meg, som har en LCD skjerm som er ment til å kjøre i en helt bestemt oppløsing?

Andre problem - Undertekst:

Uansett hva jeg prøvde meg på så fikk jeg ikke frem undertekster på noen av DivX eller XViD filmene mine. Enda jeg fint får frem underteksten når jeg ser dem på PC'en. Det viser seg også at det heller ikke går an å få frem undertekster når man ser DVD filmer. Sistnevnte har jeg ikke fått verifsert selv, men i FAQ'en til Pinnacle står det:

"The ShowCenter software can read the video data from VOB files and other media, it is however unable to display subtitle information of any kind."

Tredje problem - DVD:

Dette fikk jeg ikke verifisert selv. Men - det virket på meg som at man måtte bruke den digitale lydkort utgangen på ShowCenteret dersom man skulle få lyd når man så en DVD film. Det betyr i praksis at man trenger en Surround forsterker med digital inngang.

Til slutt vil jeg si at hele boksern virket ustabil. Veldig ofte skjedde det ingenting når man trykket på knappene. Etter 10-30 sek. kom den opp med en feilmelding som sa "The URL can not be found" Javel, nei...

Alt i alt så var ikke dette noe for meg, og jeg returnerte derfor boksen ved første anledning.

Mvh.

Grant_Lee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...