Diggdigg Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Har (ved en nybegynnerglipp fra min side) kjøpt en Dlink 624+ router for å ha trådløst nett mot NGT/Netopia 4542. Etterpå har jeg lest flere steder at det ikke anbefales å ha to routere etter hverandre, hvordan bør jeg isåfall konfigurere/sette opp disse? Det fungerer forsåvidt greit slik det står i dag, men bør jeg deaktivere DHCP i den ene routeren? Hva med brannmur osv? Vil helst slippe å måtte åpne porter i begge rutere for Winmx, onlinespilling osv, hvordan unngå dette? Håper noen kan veilede en nettverksgrønnskolling litt på vei! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Har (ved en nybegynnerglipp fra min side) kjøpt en Dlink 624+ router for å ha trådløst nett mot NGT/Netopia 4542. Etterpå har jeg lest flere steder at det ikke anbefales å ha to routere etter hverandre, hvordan bør jeg isåfall konfigurere/sette opp disse?Det fungerer forsåvidt greit slik det står i dag, men bør jeg deaktivere DHCP i den ene routeren? Hva med brannmur osv? Vil helst slippe å måtte åpne porter i begge rutere for Winmx, onlinespilling osv, hvordan unngå dette? Håper noen kan veilede en nettverksgrønnskolling litt på vei! Skru av DHCP i Dlinken. Lenke til kommentar
kryppe Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Slå av DHCP og brannmur i DLink. La DLink få fast IP i sammsvar med NGT router (10.0.0.X) Koble til NGT router i en LAN port og ikke WAN porten på DLink. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå