Gå til innhold

Nytt skjermkort til 2000-2500kr

Solsviken

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal ha meg et nytt skjermkort.

Jeg vet det er mange sticker og poster som inneholder mye informasjon, men det er alikevel vansklig å få samla et helhetsintrykk.

Jeg har lenge sett på XFX6600GT som ligger på 1800kr.

Men nå er jeg blitt litt usikker, jeg kunne tenke meg å klokke kortet muligens og ville kansje fått noen tips på hvilke kort som er overklokkingsvennlige i prisklassen 2000 - 2500.

Setter stor pris på svar siden jeg skal bestille i dag.

Er f.eks ati X800 kortene bedre en 6600Gt kortene ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Selv har jeg et GeForce 6800 kort som jeg er fornøyd med, har ikke prøvd å klokke, så hvor bra det er til det er jeg usikker på. På enkelte 6800 kort kan du også låse opp de ekstra pixel og vertex shaderne og dermed få noe høyere ytelse.

I denne generasjonen skjermkort ville jeg foreløpig holdt meg til nVidia kort i mellomklassen.

6800 kortene koster i underkant av 2500 kroner. Dersom du vil ta sjansen på at ditt kort kan låses opp og ønsker et billigere kort har jeg hørt mye bra om 6800LE, som kan bli en god del kraftigere enn 6600GT dersom du er heldig med pipelinsene. Hvis ikke er ikke dette kortet noe særlig bedre enn 6600GT. 6600GT hr inntrykk av at er et bra kort, men det faller litt bak de noe dyrere kortene når høy oppløsning og AA/AF slås på.

-Zlatzman

Edit: uklarhet rettet opp

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...