Gå til innhold

AMD vs Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig dumt å ta opp dette emne her på forumet. Det er så mange forskjellige meninger, og man kommer derfor egentlig ikke fram til noe svar. (tror det heller ikke er lov, i følge rettningslinjene)...

 

Men kort svar;

AMD - Billigere og varmere. Lett å knuse kjerna når det monters vifte.

Intel - Litt dyrere, men yter kanskjer litt mer ( ? ).

Lenke til kommentar
Veldig dumt å ta opp dette emne her på forumet. Det er så mange forskjellige meninger, og man kommer derfor egentlig ikke fram til noe svar. (tror det heller ikke er lov, i følge rettningslinjene)...

 

Men kort svar;

AMD - Billigere og varmere. Lett å knuse kjerna når det monters vifte.

Intel - Litt dyrere, men yter kanskjer litt mer ( ? ).

De tingene du nevner her er ikke lenger relevante i særlig grad da AMD og Intel er svært like både når det gjelder pris og ytelse. Og knusing av kjernen ved montering av kjøler gjelder vel stortsett bare socket a, da dette er forbedret på 754 og 939.

 

Til trådstarter:

Ta å sjekk tester på f.eks Tomshardware elller Anandtech så kan du gjøre deg opp din egen mening da det skjeldent kommer noe vettugt ut av slik tråder :)

 

Ingen , da AMD ikke har cpuèr over 3GHZ

Hehe, godt poeng ;)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Veldig dumt å ta opp dette emne her på forumet. Det er så mange forskjellige meninger, og man kommer derfor egentlig ikke fram til noe svar. (tror det heller ikke er lov, i følge rettningslinjene)...

 

Men kort svar;

AMD - Billigere og varmere. Lett å knuse kjerna når det monters vifte.

Intel - Litt dyrere, men yter kanskjer litt mer ( ? ).

AMD er varmere ????????

Begrunn det da !!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Veldig dumt å ta opp dette emne her på forumet. Det er så mange forskjellige meninger, og man kommer derfor egentlig ikke fram til noe svar. (tror det heller ikke er lov, i følge rettningslinjene)...

 

Men kort svar;

AMD - Billigere og varmere. Lett å knuse kjerna når det monters vifte.

Intel - Litt dyrere, men yter kanskjer litt mer ( ? ).

AMD er varmere ????????

Begrunn det da !!!!!!!!!!

Ingen grunn til å rope :thumbdown:

dette er kommentert av andre og annser din kommentar her kun for å fyre opp i diskusjonen .

Dessuten er denne diskusjonen meningsløs ettersom trådstarter spør om dette "PS. No tenker eg på CPUer på over 3GHz.."

 

AMD har som kjent ikke cpuèr over 3 GHz .

 

Fortsatt God Jul .

Lenke til kommentar

"Pirka": Jeg anbefaler deg å lese Nettiketten.

Sitat:

Bruk av for mange utropstegn (!), spørsmålstegn (?) og andre tegn er også noe du bør unngå. Det får posten din til å se veldig useriøs ut og vil også fjerne oppmerksomheten fra hva du skriver til hvordan du skriver. Ikke bruk mer enn ett utropstegn eller spørsmålstegn etter hverandre, og bruk dem helst ikke sammen (!?).

 

"2 Fast 4 Biltema":

Som allerede nevnt, å ta opp AMD vs Intel her på forumet er som å kaste bensin på bålet...

Du burde også ta en titt på Nettiketten.

Sitat:

Du bør også unngå åpenbare krangler. Eksempler på dette kan være å starte en tråd hvor du kun spør noe ala "Hva er best av AMD og Intel" eller "nVidia og ATi" eller andre produsenter.
Endret av @kd
Lenke til kommentar

Jeg regner socket A og Athlon XP som uaktuell for trådstarter siden den er godt faset ut.

 

AMD (Athlon64 "Newcastle" og "Winchester"):

-Som regel hakket rimeligere enn Intel

-Spesielt gode til spill

-Relativt kjølige (i forhold til "Prescott"), ihvertfall "Winchester"-kjernen

-64-bits mulighet

-Gode klokkeegenskaper spesielt for "Winchester"-kjernen

 

Intel (Pentium 4 "Prescott"):

-Litt dyrere enn AMD på samme ytelse

-Spesielt god til encoding/decoding og lyd-/video-/bilderedigering

-Kan bli rimelig varme

-Ikke 64-bits-mulighet enda

-Gode klokkeegenskaper om man har tilgang på nok kjøling

Lenke til kommentar
Jeg regner socket A og Athlon XP som uaktuell for trådstarter siden den er godt faset ut.

 

AMD (Athlon64 "Newcastle" og "Winchester"):

-Som regel hakket rimeligere enn Intel

-Spesielt gode til spill

-Relativt kjølige (i forhold til "Prescott"), ihvertfall "Winchester"-kjernen

-64-bits mulighet

-Gode klokkeegenskaper spesielt for "Winchester"-kjernen

 

Intel (Pentium 4 "Prescott"):

-Litt dyrere enn AMD på samme ytelse

-Spesielt god til encoding/decoding og lyd-/video-/bilderedigering

-Kan bli rimelig varme

-Ikke 64-bits-mulighet enda

-Gode klokkeegenskaper om man har tilgang på nok kjøling

Kjempefin oppsummering =)

Lenke til kommentar
Ja det er grett at P4 blir varmere.. men da er det vel også litt viktig å ta med at de tåler en del varme og..

 

Ikke sant??

Ved ca. 60-70°C begynner dem å throttle, dvs å "hoppe over" annenhver eller hver tredje klokkesyklus, altså å ikke gjøre noen utregninger ved annenhver eller hver tredje klokkesyklus, slik at varmen går ned, men du mister da halvparten eller én tredel av ytelsen.

 

Både AMD og Intel-CPU'er tåler omtrent like mye varme, begge dør på ca. 100°C om det er over lengre tid.

Lenke til kommentar
dette ender ingen vei:P pentium vs AMD..jeg har min erfaring med AMD og forholder meg til d...jeg tror den som har pentium syns d er best og d samme med den som har AMD..smak å behag :thumbup:

Oi, ser ut som du har glemt en hel masse bokstaver. Vet du at det kun er den frøtse og den ssite bkoastven som tergner å vræe palsesrt rkitig i et ord for at man sakl knune lese det?? Men du har brae fått med den føtsre :D

 

On topic:

Det kan jo være greit å være litt objektiv når det kommer til hardware, synes det av og til er litt for mange som lar smaken og behaget råde, mens fakta "blir feid under teppet" (Det drukner i et hav av synsing :p).

 

Det viktigste er at man ser seg litt omkring på nettet slik at man kan gjøre seg opp sin egen mening om hva man foretrekker

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
dette ender ingen vei:P pentium vs AMD..jeg har min erfaring med AMD og forholder meg til d...jeg tror den som har pentium syns d er best og d samme med den som har AMD..smak å behag :thumbup:

Oi, ser ut som du har glemt en hel masse bokstaver. Vet du at det kun er den frøtse og den ssite bkoastven som tergner å vræe palsesrt rkitig i et ord for at man sakl knune lese det?? Men du har brae fått med den føtsre :D

 

On topic:

Det kan jo være greit å være litt objektiv når det kommer til hardware, synes det av og til er litt for mange som lar smaken og behaget råde, mens fakta "blir feid under teppet" (Det dukner i et hav av synsing :p).

 

Det viktigste er at man ser seg litt omkring på nettet slik at man kan gjøre seg opp sin egen mening om hva man foretrekker

For det første.... Hvorfor gidder du å sitte i et forum å gjøre narr av skrivefeilene til folk?

 

Og for det andre, joda, fakta blir ofte feid under et teppe. Men alle fakta og ytelsestester i forhold til pris peker i AMD's Favør. Det er fakta. Men som jeg har sagt tidligere så finnes det noen få brukere som kanskje har mer igjen for et Pentium4 system. Men sånn totalt sett er nok AMD det beste kjøpet for tiden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...