henriklh Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Noen som vet som Nvidia-portene er dårligere eller bedre enn Silicon-portene for S-ATA på Asus K8N-E Deluxe? Dette går vel litt på om Silicon lager bedre drivere (på sitt spesialfelt) enn Nvidia. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Er begge brikkene på det hovedkortet sammen? I så fall så tror jeg ikke det spiller noen vesentlig rolle. Du merker nok ikke forskjell. Men om jeg måtte velge, så ville jeg gått for å bruke Silicon brikken, rent basert på god erfaring med de/dem/den. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg gikk over fra Sil3114 på PCI-kort, vel å merke, til den nforce3 integrerte s-ataraidkontrolleren på mitt MSI K8N NEO2 Platinum, og merked betydelig ytelsesforbedring. Hvor stor forskjell det er, om noen i det hele tatt når begge er integrert på sørsiden(skyt meg om det er feil) vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Ballmenace Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Nvidia sin kontroller har jo den fordelen at du slipper å installere SATA-kontroller drivere i windows-xp installasjonen. Jeg kjørar hardisker på begge kontrollerene og merker personlig ingen ytelsesforskjell. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hvor stor forskjell det er, om noen i det hele tatt når begge er integrert på sørsiden(skyt meg om det er feil) vet jeg ikke. nForce3 har ingen sørside, S-ATA-portene i nForce3 sitter i nordsiden, mens Silicon-kontrolleren sitter på PCI-bussen om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå