Gå til innhold

DVD-brenner leser ikke plater lenger

findon

Anbefalte innlegg

Hei,

Idag var det tid for julerydding og jeg tenkte å brenne ut disken på dvd-plater, så jeg dyttet inn og gjorde klart, men den nektet å lese plata. Byttet til ny plate, still no luck. Byttet til den musikkcd'n som stod i fra starten av, men den ville ikke lese denne heller. Jeg fortsatte å teste litt, men måtte konkludere med at den ikke ville lese.

Windows detekterer at jeg dytter skuffen inn, og jeg kan ta eject.

Jeg kjører xp-sp2 og har Plextor dvdr px-708a

Jeg får ny hdd om noen dager, så jeg får evnt forsøke å reinstallere windows da, men før jeg går så drastisk til verks, noen tips?

Jeg jobber på helpdesk, men når ting går galt med min egen pc får jeg ofte panikk :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpne spilleren og blås krafig inn i luka. Det kan være støv/hybelkaniner på selve lesehodet.

Du kan prøve DVD-spilleren i en annen PC. Da vet du om det er windows som lager krøll eller ikke. (så slipper du å reinnstallere windows for å finne det ut).

En annen ting du kan prøve er å oppdatere til siste firmware. Hvis ikke det heller fungerer så ville jeg sendt den inn på reklamasjon (evt. garanti om den er noe bra)

Lenke til kommentar

oppgraderte firmware, uten hell

Utifra at jeg ikke har hørt på cd'n som stod i på en stund, er det da mulig at den har spinnet opp og herpa seg selv mens jeg har vært på dass eller vært utilgjengelig på adnre måter? Har nemlig ikke hørt noen ulyder i det hele tatt.

Cd'n funker i den vanlige cd-spillern

Lenke til kommentar

Sjekket kabelen, den sitter dønn godt fast, nytter ikke å dytte dem lenger inn.

Ville jo være sært om innstillingene ellers skulle ha noe å si, men nå skal jeg ned på posten og hente nye disken min, så får jeg se etter det.

Jeg skal sette opp raid m. 2 160gb seagate s-ata disker, så windows må uansett reinnstalleres. Fryktelig surt å måtte reinnstallere windows for å feilsøke før jeg får satt igang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...