Gå til innhold

RGB-kabel til PS2


lenny25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lagt merke til at noen på forumet anbefaler bruk av RGB-ledning for tilkobling av Ps2 til TV. Må TV'en da ha RGB-inngang? Hvor får jeg tak i en slik en, og må man bruke ofissielt Sony-produkt?

Jeg vil anbefale sterkt at du skaffer en RGB-kabel om du har en rimelig bra tv. Bildet blir vesentlig skarpere, og bildet "blør" ikke like mye(som ofte rødfarge har en tendens til å gjøre).

Da må tv'en din støtte RGB ja. Viss tv'en har mer enn 1 scart-inngang er det som oftest bare den første som støtter RGB.

Og jeg vil anbefale en orginal RGB-kabel. Har lest at ofte så er dyrere kabler(for eksempel MonsterKabel) ikke verdt den ekstra investeringen.

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp bestilt denne for den nette pris av 8 pund, kan ikke slå feil. Ble anbefalt kjøpet av flere titialls folk på IGN-forumet, og til den prisen er det vel egentlig ikke så mye å tvile på. Med shipping kommer prisen å ca 10 pund, som vel er litt under 150 kroner.

Var det markant forskjell i skjermbildet da? syns bildet er rimelig skarpt med original kabelen som følger med playstation... har aldri merket noe "blod" :w00t:

Lenke til kommentar
Har ikke fått kabelen enda, den er på vei.

 

Usikker på om jeg har opplevd noe 'blod' selv, men synes hvertfall San Andreas som jeg spiller nå ser helt grusomt ut på min 28" Sony, blurry og uklart. Forhåpentigvis vil RGB kabelen fikse på dette, i det minste forbedre.

ok.. jeg har spilt på en 28" phillips... det er krystallklart.. (ikke så ny tv akkurat heller...) Men den prisen gjør det verd et forsøk :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp bestilt denne for den nette pris av 8 pund, kan ikke slå feil. Ble anbefalt kjøpet av flere titialls folk på IGN-forumet, og til den prisen er det vel egentlig ikke så mye å tvile på. Med shipping kommer prisen å ca 10 pund, som vel er litt under 150 kroner.

Ikke værst. Jeg bestilte denne for $4 (24kr) pluss en femtilapp i frakt.

 

De har forresten kvantumsrabatt. Bestill 20stk. å få de for 8kr/stk. Kommer bare på rett over 200-lappen m/frakt. Tollfritt, siden varene koster under 200,-

Lenke til kommentar
ok.. jeg har spilt på en 28" phillips... det er krystallklart.. (ikke så ny tv akkurat heller...) Men den prisen gjør det verd et forsøk

 

På avstand ser det flott ut på min TV også, men det hender jeg setter meg nærme skjermen, bare 1-2 meter, og da ser man virkelig uklarheter.

 

Spilte litt mer ista, og kan være enig i at rødt 'blør'. Bl.a. health meteren i GTA: SA så ut til å gjøre dette.

 

Sedsberg, snakker vi videresalg og fortjeneste? ^_~

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bytta fra standardkabelen til svideo her om dagen. Merker godt forskjell. Veldig lett å se i f.eks. hovedmenyen i gran turismo 3 (se rundt bokstavene i menyen. Disse er helt skarpe og klare med svideokabelen).

 

Men angående scart og RGB: Er alle scartkontakter RGB?

 

[space]

Lenke til kommentar

En feil mange gjør, er at de har stilt fargene på TVen alt før høyt, da vil du få farge-blødning uansett om du bruker scart-RGB kabel eller ikke.

Prøv å stille litt på fargene, så vil dere se.....

 

Blir såklart mye bedre med en scart-RGB selv om fargene på TVen er stilt alt for høyt, siden det ikke bare er fargebehandlingen som blir forbedret.

Lenke til kommentar

etter jeg leste denne tråden bestemte jeg meg for å rote frem en RGB kabel til min PS2 og koblet til denne, da ble alt grønt så jeg gikk inn i innstillingene til PS2 maskina og satte på RGB der, da funket det i spill men det er fortsatt grønt når jeg ser på DVD, noen som vet hvordan jeg fikser dette?

Lenke til kommentar
etter jeg leste denne tråden bestemte jeg meg for å rote frem en RGB kabel til min PS2 og koblet til denne, da ble alt grønt så jeg gikk inn i innstillingene til PS2 maskina og satte på RGB der, da funket det i spill men det er fortsatt grønt når jeg ser på DVD, noen som vet hvordan jeg fikser dette?

 

Du har ikke en bryter på Kabelen da?? Der den går in i ps2en?

Lenke til kommentar

er ingen brytere på kabelen....kabelen er helt grå, sikkert noe billig skvip, fikk den av han som chippet PS2 min.

Heldigvis har jeg 2 scart innganger på TV'en så både RGB og den vanlige står i TV'en. Da bytter jeg bare på hvilken som er koblet til PS2 utifra om jeg skal se på film eller spille :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...