Gå til innhold

Sliter med et lite kompleks..


Anbefalte innlegg

det er for det meste lyset og musikken som skaper det skumle i spill.. jeg spilte et spill som foregikk i et islandskap.. Jeg kom til en forskningsstasjon det alle var borte.. ute var så kalt at du ville død ganske kjapt.. Du fikk hele tiden følelsen av at det var noe\noen der.. plutselig dukker det opp monstre foran og bak deg.. drit skummelt.. å du har heller ikke mye ammunisjo.. det var også folk der som var infisert med virus.. slik at de plutselig ble til monstre.. drit skummelt, men husker ikke hva det heter.. det er det verste jeg har spilt... torte ikke spille det alene.. i allfall ikke på kvelden

Høres ut som et spill basert på filmen The Thing, en av de bedre skrekkfilmene jeg har sett.

 

Edit: Fulgte vist ikke helt med på slutten av tråden.

Allerede svart på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hihi, The Thing var morsomt ja, husker spesielt godt introen "Larsen, hjelp, hjelp meg Larsen", men det var vel det som skremte meg mest i det spillet :p Var ikke forberedt på en nordmann med problemer.

Ja, var litt gøy, selv om spillet strider litt mot filmens historie.

tror spillet ville blitt kjedelig hvis det skulle følge spilletds historie eksakt.. filmen er morsom nokk den.. men det er ikke nokk skyting eller handling til og base ett spill på... bare slutten som er brukbar.. SPOILER(på filmen griller man the thing med flammekaster)

Lenke til kommentar
hihi, The Thing var morsomt ja, husker spesielt godt introen "Larsen, hjelp, hjelp meg Larsen", men det var vel det som skremte meg mest i det spillet :p Var ikke forberedt på en nordmann med problemer.

Ja, var litt gøy, selv om spillet strider litt mot filmens historie.

tror spillet ville blitt kjedelig hvis det skulle følge spilletds historie eksakt.. filmen er morsom nokk den.. men det er ikke nokk skyting eller handling til og base ett spill på... bare slutten som er brukbar.. SPOILER(på filmen griller man the thing med flammekaster)

Handling er det massevis av, men er virkelig skyting nødvendig for å lage et spennende spill?

 

*Spoiler*

 

De sprenger vel The Thing opp i lufta i slutten, før de sitter igjen i ruinene? Litt av spenningen er at vi ikke vet om noen av de to gjenværende er "infected". Denne "fortellerteknikken" er ofte brukt i bøker også - er meningen man skal tenke seg til en egen slutt...

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar

Jeg hadde noen lignende komplekser når jeg var mindre, forskjellen lå i at jeg ikke ble redd men følte et ansvar ovenfor den karakteren jeg spillte. Det kom best frem i Zelda - Ocarina of Time. Jeg husker ikke helt hvor gammel jeg var (fikk spillet når det kom), men ansvarsfølelsen jeg fikk ovenfor denne gutten var enorm. Jeg syntes så utrolig synd på han og måtte derfor fullføre spillet så fort så mulig så han igjen kunne fortsette sin lykkelige tilværelse. Det gikk så langt at jeg sto opp midt på natten for å spillet videre.. Kanskje den største spillopplevelsen jeg har hatt!

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå hva folk mener. Måtte spille meg gjennom 3 Silent Hill spill, selv om det sleit helt forferdelig på nervene. Og hvis noen har møtt på den store fisken i Half-Life, som du kun møter 1 gang i toern, så håper jeg dere forstår hva jeg mener. Jeg freaka helt ut og skreik som en stukken gris.

 

Men vanligvis pleier jeg å ikke ta spill så innpå meg, var mest Silent Hill og den ene Half-Life episoden som har gjort inntrykk.

Lenke til kommentar

Enig i at det går an å bli skremt av spill som doom3 og hl2. Personlig hadde jeg mest problemer med førstnevnte. Men det hjelper å skru ned lyden. Greide å skremme livskiten av en kamerat mens han satt og spilte doom i mørket, han trodde vi hadde gått, så gikk vi bak og skremte han. Ikke mer doom på den karen på en stund! :devil:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...